Diskuze

Válečné útoky i tragické omyly: Civilní letadla nemají proti střele šanci

Podle informací západních politiků je pravděpodobné, že ukrajinské letadlo u Teheránu spadlo po zásahu řízenou střelou íránské armády. Nebylo by to poprvé, kdy se dopravní civilní letoun stal obětí. Ne vždy však šlo o úmysl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

Možná by sem patřil i případ nazvaný strage di Ustica - let Itavia 870 z roku 1980. Letoun DC-9 podle Italů sestřelila francouzská stíhačka, protože tajná služba měla indicie, že na palubě je libyjský diktátor Kaddáfí (jedno z možných vysvětlení). Druhá varianta hovoří o pronásledování libyjské stíhačky, kterou si francouzský pilot spletl s civilním strojem. Případ není dodnes uspokojivě vyřešen, ale v roce 2013 bylo přiznáno, že došlo k sestřelení.

Rovněž v roce 1955 dva bulharské MiG-15 poslaly k zemi izraelské letadlo, o 13 let později nejspíš omylem sestřelili Francouzi vlastní stroj SE-210 Caravelle.

0 0
možnosti
FO

Ignorace pokynů někoho s hodně velkým klackem se nevyplácí. Doletělo na to hned několik letadel.

Jak vůbec může pilota civilního letadla po té, co zjistí, že je někde jinde, než by chtěl, napadnout, že nejlepší bude ignorovat pokyny stíhačů a pokusit se zdekovat?

1 0
možnosti

A just nebudem preklikávať.

1 0
možnosti
KN

Chuck Norris by to zvládnul. Vylezl by na letadlo, chytil řízenou střelu do náručí a poslal by jí zpátky odkud jí vystřelili.

2 0
možnosti
OS

Patejl s Hnusákem zvládli dvě útočící stíhačky, tři bojové helikoptéry a raketu země-vzduch v hadrovém hornoplošníku, jděte s Chuckem někam.:-/

1 0
možnosti
Foto

Myslím, že letadla do ohrožených oblastí by nebylo problém vybavit dodatečně metačem klamných cílů, případně i nějakou elektronikou. Jenže ono se nechce a stálo byto asi i nějaký peníz, což se těm rýžujícím aerolinkám, neustále vás přesvědčujícím, jak jsou na tom špatně, nechce investovat.

0 3
možnosti
VK

Potom tie letecké spoločnosti môžu rovno objednávať F35 ky .Ale to sa potom tie letenky trošku predražia...

0 0
možnosti
JJ

Jsou to neověřené informace.

Jak se může nějaký politik vyjadřovat ke kauze, která je na začátku vyšetřování?

0 0
možnosti
VK

A jak sa potom mohol vyjadriť Irán, keď ešte v podstate ani nebol dohasený požiar, že išlo o technickú závadu ????

1 0
možnosti
FO

K Iran Air 655: Ten drobný konflikt bylo honění íránských člunů, které předtím byly neoprávněně v ománských vodách. Střílelo se.

Letadlo se snažili opakovaně kontaktovat. Neúspěšně. Íránské letadlo neodpovědělo zřejmě kvůli záměně vzdušné a skutečné rychlosti, podle které ho volající označil.

Vinou chyby návrhu Aegisu došlo v jednu chvíli k záměně s íránskou stíhačkou.

O rok před tím byla jiná americká loď při podobném útoku těžce poškozena.

2 0
možnosti
RK

Pokud neklamou zdroje, posádka lodi se pokoušela kontaktovat civilní letadlo na vojenské frekvenci, kterou piloti neměli k dispozici. Navíc na lodi věděli, které letadlo odlétá. Otázkou je, jestli civilní letadlo pro několik desítek pasažérů lze zaměnit za stíhačku...

1 0
možnosti
TT

Ne, nebudu podporovat tento mor rozkouskovaných článků ani na Technetu. Strčte si to za klobouk. Rv;-O

3 2
možnosti
Foto

Zpětná vazba zaznamenána. Díky. Zkoušíme různé formáty, včetně tohoto. Čtete nás často, tak víte, že listovacími články snad až tak neplýtváme.

2 0
možnosti
LH

A co dělat takové střely, které neohrozí dopravní letouny? Problem solved...next!

0 10
možnosti
Foto

A jak podle Vás střela pozná, že se jedná o dopravní letoun?

4 0
možnosti
OV

Jeste bych zminil sestreli KAL902 z roku 1978. Nemelo to sice tak fatalni nasledky, ale myslim, ze i tak to do seznamu patri. Tam se cestujici narodili podruhe.

7 0
možnosti
Foto

Ten letoun byl zasažen dokonce dvojicí raket a nouzově přistál. Což odporuje nadpisu článku, že civilní letouny nemají proti střele šanci. Závisí o dost od té střely a místa zásahu. :-)

0 0
možnosti