- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Možná by sem patřil i případ nazvaný strage di Ustica - let Itavia 870 z roku 1980. Letoun DC-9 podle Italů sestřelila francouzská stíhačka, protože tajná služba měla indicie, že na palubě je libyjský diktátor Kaddáfí (jedno z možných vysvětlení). Druhá varianta hovoří o pronásledování libyjské stíhačky, kterou si francouzský pilot spletl s civilním strojem. Případ není dodnes uspokojivě vyřešen, ale v roce 2013 bylo přiznáno, že došlo k sestřelení.
Rovněž v roce 1955 dva bulharské MiG-15 poslaly k zemi izraelské letadlo, o 13 let později nejspíš omylem sestřelili Francouzi vlastní stroj SE-210 Caravelle.
Ignorace pokynů někoho s hodně velkým klackem se nevyplácí. Doletělo na to hned několik letadel.
Jak vůbec může pilota civilního letadla po té, co zjistí, že je někde jinde, než by chtěl, napadnout, že nejlepší bude ignorovat pokyny stíhačů a pokusit se zdekovat?
Tak zkuste verzi pro tisk.
Chuck Norris by to zvládnul. Vylezl by na letadlo, chytil řízenou střelu do náručí a poslal by jí zpátky odkud jí vystřelili.
Patejl s Hnusákem zvládli dvě útočící stíhačky, tři bojové helikoptéry a raketu země-vzduch v hadrovém hornoplošníku, jděte s Chuckem někam.
Myslím, že letadla do ohrožených oblastí by nebylo problém vybavit dodatečně metačem klamných cílů, případně i nějakou elektronikou. Jenže ono se nechce a stálo byto asi i nějaký peníz, což se těm rýžujícím aerolinkám, neustále vás přesvědčujícím, jak jsou na tom špatně, nechce investovat.
Potom tie letecké spoločnosti môžu rovno objednávať F35 ky .Ale to sa potom tie letenky trošku predražia...
Jsou to neověřené informace.
Jak se může nějaký politik vyjadřovat ke kauze, která je na začátku vyšetřování?
A jak sa potom mohol vyjadriť Irán, keď ešte v podstate ani nebol dohasený požiar, že išlo o technickú závadu ????
K Iran Air 655: Ten drobný konflikt bylo honění íránských člunů, které předtím byly neoprávněně v ománských vodách. Střílelo se.
Letadlo se snažili opakovaně kontaktovat. Neúspěšně. Íránské letadlo neodpovědělo zřejmě kvůli záměně vzdušné a skutečné rychlosti, podle které ho volající označil.
Vinou chyby návrhu Aegisu došlo v jednu chvíli k záměně s íránskou stíhačkou.
O rok před tím byla jiná americká loď při podobném útoku těžce poškozena.
Pokud neklamou zdroje, posádka lodi se pokoušela kontaktovat civilní letadlo na vojenské frekvenci, kterou piloti neměli k dispozici. Navíc na lodi věděli, které letadlo odlétá. Otázkou je, jestli civilní letadlo pro několik desítek pasažérů lze zaměnit za stíhačku...
Ne, nebudu podporovat tento mor rozkouskovaných článků ani na Technetu. Strčte si to za klobouk.
Zpětná vazba zaznamenána. Díky. Zkoušíme různé formáty, včetně tohoto. Čtete nás často, tak víte, že listovacími články snad až tak neplýtváme.
A co dělat takové střely, které neohrozí dopravní letouny? Problem solved...next!
A jak podle Vás střela pozná, že se jedná o dopravní letoun?
Jeste bych zminil sestreli KAL902 z roku 1978. Nemelo to sice tak fatalni nasledky, ale myslim, ze i tak to do seznamu patri. Tam se cestujici narodili podruhe.
Ten letoun byl zasažen dokonce dvojicí raket a nouzově přistál. Což odporuje nadpisu článku, že civilní letouny nemají proti střele šanci. Závisí o dost od té střely a místa zásahu.