Mycí souprava (vlevo) a vysavač TWS 30 čistí tunely pražského metra čtyřikrát týdně. Snímek je z depa pražského metra na Kačerově.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Dnešní noc se bude vysávat na lince C v úseku mezi stanicemi Pražského povstání a Pankrác.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Čistící souprava TWS 30 slouží k vysávání prachu a nečistot z tunelů pražského metra.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Samotný vysavač obsluhuje dvoučlenná posádka, třetí muž pak sedí v malé dieslové lokomotivě.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Ovládací kabina tunelového vysavače pražského metra
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Kabina velínu má vlastní čističku vzduchu. Kvůli silnému prašnému prostředí v tunelu je uvnitř kabiny mírný přetlak.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Nečistoty se ze stěn tunelu uvolňují pomocí pulsujících paprsků vzduchu. Vzduchové trysky (na snímku) jsou rozmístěné po celém obvodu stroje.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Obsluha vysavače má k dispozici záběry z pěti kamer umístěných na konstrukci stroje.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Všechny funkce tunelového vysavače TWS 30 se ovládají pomocí dotykové obrazovky.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Jak mycí soupravu, tak i tunelový vysavač po kolejích pohánějí moderní dieslové lokomotivy.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Vyčištění tunelu mezi dvěma stanicemi trvá asi dvě hodiny. Krátce na to vyrazí na trať vlakové soupravy pro první ranní cestující.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Ze snímku to není poznat, ale při vysávání poletuje všude kolem jemný prach a samotný vysavač vydává hluk na prahu bolesti.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Chvíli po mycí soupravě dorazil do stanice i tunelový vysavač. Každý stroj ale pak pracuje na jiném úseku tunelu.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Mycí souprava dorazila do stanice Pražského povstání. Než pojede dál, musí počkat na vypnutí napájení kolejiště a následné vyzkratování zbytkového proudu.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Mycí souprava traťových tunelů pražského metra čeká na směnu v jednom z hangárů depa na Kačerově.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Maskot mycí soupravy traťových tunelů je připevněn na rampě čistících trysek.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Rampa s čistícími tryskami na mycí soupravě traťových tunelů pražského metra.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Čistící souprava TWS 30 slouží k vysávání prachu a nečistot z tunelů pražského metra.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Vysavač pohání obrovský dieselový motor o výkonu 420 kW.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Vysavač pohání obrovský dieselový motor o výkonu 420 kW.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Na ovládací kabině je umístěno několik kamer. Obsluha vysavače tak může lépe kontrolovat správnou funkčnost celého stroje.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Na ovládací kabině je umístěno několik kamer. Obsluha vysavače tak může lépe kontrolovat správnou funkčnost celého stroje.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Tunelový vysavač ovládá obsluha z uzavřeného velínu.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Zásobník nečistot na tunelovém vysavači TWS 30
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Je krátce po čtvrt na tři ráno a mycí souprava dorazila do stanice I.P. Pavlova.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Voda do mycí soupravy se doplňuje nejčastěji ve stanicích, vodovodní ventily má ale obsluha k dispozici i v tunelech.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Mycí souprava projíždí kolem spojovacího tunelu mezi linkami C a A u stanice I.P. Pavlova.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Mycí souprava tunelů jede oběma směry. Nejdřív se tryskami na rampě omývá strop a stěny tunelu, při návratu se ručně smývají koleje (na snímku).
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Mycí souprava tunelů jede oběma směry. Nejdřív se tryskami na rampě omývá strop a stěny tunelu, při návratu se ručně smývají koleje (na snímku).
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Mycí souprava tunelů jede oběma směry. Nejdřív se tryskami na rampě omývá strop a stěny tunelu (na snímku), při návratu se ručně smývají koleje.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz
Vodní čerpadlo dodává mycí soupravě potřebný tlak.
Autor: Jiří Benák, iDNES.cz