Není jednoduché vytvořit úspěšnou firmu a možná ještě složitější je udržet ji funkční a rostoucí dlouhé roky. Ne vždy se to povede, jak jsme popisovali v předchozí části této minisérie. Nyní se podíváme na další hořké lekce, které významně postihly některé technologické obry.
1 Yahoo odmítlo Google
Další z nejznámějších příkladů promarněné příležitosti v technologickém průmyslu si připsala značka Yahoo. V roce 1999, kdy byl internet ještě v plenkách a vyhledávače byly spíše kuriozitou než nezbytností, měla společnost Yahoo šanci získat malý startup jménem Google. Za pouhou miliardu dolarů (což byla v té době značná částka, ale v kontextu dnešních technologických akvizic spíše symbolická suma) mohlo Yahoo získat technologii, která už tehdy měla potenciál změnit svět.
Jenže vedení Yahoo v té době věřilo, že jejich portál je již natolik úspěšný, že další akvizice není nutná. Společnost Google se tehdy zaměřovala na vývoj vyhledávacího algoritmu, což se zdálo být příliš úzce zaměřené a méně atraktivní než široká škála služeb, které Yahoo nabízelo. Navíc se Yahoo obávalo, že by akvizice Googlu mohla narušit jeho stávající byznys model. Google se postupně začal prosazovat, až se stal dominantním hráčem na trhu vyhledávačů. Pomalu rozšířil své působení do dalších oblastí, jako je online reklama, mobilní technologie, cloudové služby a umělá inteligence.
Yahoo se sice s Googlem snažilo držet krok, ale nebylo schopno dosáhnout takového růstu. Společnost se potýkala s řadou problémů a několikrát změnila vedení. V roce 2017 byla hlavní část Yahoo prodána společnosti Verizon. Google se mezitím stal jednou z nejvlivnějších společností na světě.