Koncept letadla s vodíkovým pohonem ZEROe od francouzské společnosti Airbus. (2020) | foto: Airbus

Airbus vidí budoucnost letectví ve vodíku, Boeing s ním naopak nepočítá

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Stejně jako na silnice zamířila vozidla s alternativními pohony, i letecký průmysl musí na potřebu snižování emisí reagovat. Dva největší hráči na trhu se ale vydávají každý vlastní cestou. Které to jsou, vysvětluje letecký technik, pilot a kapitán dopravních letadel Štěpán Kolomazník.

Letos v září ukázal evropský výrobce letadel Airbus, jak si představuje další vývoj letadlové techniky. Koncepce ZEROe – zero emission, tedy nulové emise – je postavena na nalezení čistého zdroje energie, na rozdíl od soudobých proudových motorů, které jako palivo používají ropné produkty a zákonitě obohacují atmosféru o emise, které jsou ze zdravotního hlediska nežádoucí. 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se