Sobota 14. prosince 2019, svátek má Lýdie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 14. prosince 2019 Lýdie
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

D13a81n 66P25o61s24p43i52s25i32l 3979918426134

To je reci ohledne zatezoveho testu, hlavne od lidi, kteri veci nerozumi. V roce 2006 pri zatezovem testu Airbusu doslo k podobne veci - trup se roztrhnul asi 1 - 2 % pred limitem, tak se to trochu vyspravilo, bez dalsi zatezove zkousky a Airbus 380 uz roky leta bez problemu. Ten limit je vypocitany tak, aby nekolikrat presahoval maximalni zatez letadla pri letu a taky aby to letadlo vydrzelo nekolik desitek tisic vzletu a pristani.

+81/0
doporučit
27.11.2019 21:27

J84a65r43o89m75i71r 25F64a45r16e11k 4322693277

Jen si dovolím podotknout, pokud to povolilo 1% pod početním, tak už tam bylo 49% rezervy nad provozním zatížení, tzn. co může letoun s největší pravděpodobností potkat.

Pokud Boeing dokáže identifikovat příčinu, opravdu stačí jen doložit úřadu patřičný výpočet.....

Přeci nebudou lámat další trup.

+46/0
doporučit
27.11.2019 20:59

J32o49s19e66f 75S73v87á74r58o69v33s34k25ý 3551736883915

No, jde o testování, tak o co pisálkům jde. Navíc zátěž nevyšla jen o 1%. To v pohodě dají do pořádku. A proč by se tím měli chlubit. Je to jen a jen jejich věc. Bral bych, kdyby pisálci o tom psali v případě, že by tohle bylo zatajeno a puštěno do provozu. Ale schválit provoz takového letounu může jen úřad. Takže vlastně senzace o ničem.

+35/0
doporučit
27.11.2019 21:13

A49n67t88o67n58í87n 15Z72e69l42e86n26ý 2314193601916

Drak je po zátěžovém testu vždy nepoužitelný. Možná jako muzejní exponát.

+31/0
doporučit
27.11.2019 21:30

D73a34n91i81e88l 35N66o39s96k90a 9840298515476

A nebude stačit nějaká úprava softwaru ? ;-D ;-)

+79/−8
doporučit
27.11.2019 20:26

J98a19k70u27b 18F81i11l38i64p 2892306608128

Přitom na Technetu mají Kasika, který letadlům a konstrukcí rozumí a nebo alespoň si informace dokáže ověřit.

Tohle je přeloženy text bůh ví od kud.

Je to i vidět, že není přeloženo "design" na konstrukce .

+23/0
doporučit
28.11.2019 0:27

J14a54n 86C42e48p24e72k 1334806490

;-D Tak to jim s uzemněnými Maxy jistě pomůže. Jak kdyby se s těmi negativními zprávami ohledně Boeingu roztrhl pytel. ;-D

+37/−3
doporučit
27.11.2019 20:21

P96e19t60r 41K31e38t61t96n30e52r 1277942874171

Mě nzy jen zajímalo kolik lidí co tomu zde rozumí si dokáže vypočítat vztlak jaký je potřeba aby letadlo letělo a jaký potřebuje tah motorů. Vše se testuje na hodnoty, které nikdy za provozu nenastanou. Stejně tak mosty, jeřáby a tak dále. A lidi lezou do aut. Tam při čelním střetu když auta jedou 90 jsou prakticky všichni mrtvi. Auta se testují na pevnou překážku. Tedy buďte v klidu. Vezměte si data kolik lidi zemře na silnici ve světě za den, týden, měsíc. Pak připočtěte počet trvale na voziku a tak podobně. A pak to kolik lidí zemře za rok pri leteckých neštěstí. Je to bezpečný a humalni dopravní prostředek.

+18/0
doporučit
27.11.2019 22:09

J59a90r51o19s71l95a37v 90S67y74c63h34r51a 7133524795371

Chápu to jenom já tak, že v tom článku je popisováno něco jiného než v nadpisu?

+12/0
doporučit
27.11.2019 22:19

J73a74n 37S31t29a98n31ě69k 6163354386334

Jezis to je zase bulvarni nadpis. Vy jste fakt na urovni blesku.

+10/0
doporučit
28.11.2019 10:34

J40a59r85o59m97í35r 87K32r31á23l 4180539684289

No a ? Od toho snad zátěžové testy jsou, aby se objevily vady.

+10/0
doporučit
28.11.2019 9:00

M92a66r67t13i19n 92H76u71r89a30j22č78í38k 7713529874124

To je zase senzace chtivý a demagogický článek. Zátěžový test se dělá proto, aby se zjistilo, jakou zátěž testovaný objekt vydrží. V téměř všech případech je destruktivní. A jestli to ruplo jen 1% pod požadovanou hranicí, tak to má pořád několik desítek procent rezervu.

+18/−5
doporučit
27.11.2019 22:54

O11n62d43ř43e13j 47K91r14y27š91t14o52f 6613281

Boeing tak zřejmě nebude muset test opakovat a bude moci regulátorům prokázat pouhou analýzou, že dostatečným řešením bude posílení trupu v oblasti, kde selhal,

Tak to myslím všechny potencionální pasažéry uklidnilo;-) zvlášť když se podívají na foto -

+24/−9
doporučit
27.11.2019 20:40

J76a59r80o38s12l48a32v 28S40v62o86b95o38d85a 1554595608779

Tak jestli ta díra na fotce je důsledkem nesplnění norem o 1%, tak je asi někde něco špatně...

+32/−21
doporučit
27.11.2019 20:31

V35i16t 63K67r64a59j32i63c64e26k 2871594792843

Článek o ho.vně, jako v poslední době vše na Burešové idnesu. Hlavně, že máme super bulvární nadpis, co? Zkuste nejdriv porozumet faktum, ale to by nepřineslo tolik čtenářů, co?

+8/−2
doporučit
27.11.2019 22:40

V77i60l59é60m 21P71ř59í10h50o78d43a 2124809253517

Kritická místa bych perforoval. Je přece obecně známo, že toaletní papír se trhá kdekoliv, jen ne v perforaci ;-)

+5/0
doporučit
28.11.2019 12:28

B63o28h70u41s53l73a36v 22D23u91š25e78k 5780835664125

Šťastný let. S těmi úspornými opatřeními jsme se dostali skutečně tam, kde je štěstí sakra potřeba.

+5/0
doporučit
28.11.2019 7:55

J51a12n 17H21a60j35s95k97ý 7492160741150

Hlavně, že píšou, že letoun je po tom testu už nepoužitelný. Hlavně, že osobní auta po crashtestech bývají použitelná;-D;-D;-D

+6/−1
doporučit
28.11.2019 11:06

J23o88s31e56f 51D47r23d62a 6690879472416

Titulkář honí senzaci, kde žádná není. Pevnostní mechanický test se dělá do zničení testovaného předmětu, kde se stanoví míra bezpečnosti, která je vždy vyšší než jsou očekávané provozní hodnoty. Článek jen hledá senzaci, nic víc.

+8/−3
doporučit
28.11.2019 0:17

J13i34r46k47a 29N56o80v31á65k 6212415605779

tak to docela čumím, měl jsem za to, že bezpečnost v letecké dopravě je na prvním místě, ale pokud fakt jde neopakovat neuspěšný test a letadlo může získat způsobilost, tak bych to považoval za poněkud nešťastné.

+21/−16
doporučit
27.11.2019 20:29

M18a39r13t92i74n 43K13o66u60š17a 6985124934

Debilita nadpisu podkresluje technický náhled autora.

Smyslem testů je prověřit návrh a dělají se proto, že ne všechno se dá naprogramovat do počítače bez zpětné vazby.

Tedy proto se testy dělají, aby se ukázalo při jakém stavu dojde či nedojde k poruše.

Je příjemné, když v technice něco vyjde "na první dobrou", ale není to žádná samozřejmost. Test je součástí vývoje a jediné co se dá nyní říci, že vývoj ještě neskončil.

Tajit výsled je podle mne praktické, protože pak technici nemusí ztrácet čas s hejnem analfabetů podobných autorovi.

+5/−1
doporučit
29.11.2019 11:50

R31a36d46e52k 48U80r24b69a78n 4569110584607

To je dost bulvární článek. Normy jsou dost nadsazené sami o sobě, aby zaručili bezpečnost. Konstruktéři vyvíjí letadla co nejblíže k normám. Takže 1% odchylka je spíš na poklonu.

+5/−2
doporučit
28.11.2019 19:33

K30a59r93e83l 56L76a88n95g72r 2392827590768

Relativne dobra zprava kdyz to vydrzi na 99%? ;-D Relativne dobra zprava by byla pokud by to povolilo pri 120% zatezi. Ono to v letectvi nesmi povolit vubec.

A to nedavno chteli delat jen pocitacove simulace....

+7/−7
doporučit
28.11.2019 7:30

F23r14a37n46t72i39š47e26k 61P58á93p29a67y 2922789637487

Kto chce lietať lacno, tak musí prehltnúť aj určité riziko...

Honba za nízkymi nákladmi vedie konštruktérov k tomu, že to navrhujú presne šité na normu a nič viac navyše. V tomto prípade klobúk dolu, takmer to trafili úplne presne.

+3/−1
doporučit
28.11.2019 1:05
Foto

P60a55v91e26l 82M82a17r65t32i52n34e14k 9355625161693

Smarja. Uz i Technet? Clanek bez vysvetleni, jen bulvarni nadpis a text nic neosvetluje. R.I.P.

+4/−3
doporučit
27.11.2019 23:38

Premium

Zoufale jsme se snažili postřeleného muže zachránit, líčí lékař z Ostravy

Hrudní chirurg Marcel Mitták z Fakultní nemocnice Ostrava se snažil s týmem zdravotníků zachránit jednoho z těžce...

Premium

Na Gottově pohřbu jsem se bál, že spáchám atentát na Zemana, říká Strach

Každý se ho ptá na Anděla Páně 3. Jiří Strach ale trpělivě vysvětluje, že to nezáleží jen na něm. „Rozhodujeme o tom...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Najdete na iDNES.cz