Sobota 14. prosince 2019, svátek má Lýdie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 14. prosince 2019 Lýdie
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

D89a75n 59P82o73s15p75i29s18i70l 3119128176424

To je reci ohledne zatezoveho testu, hlavne od lidi, kteri veci nerozumi. V roce 2006 pri zatezovem testu Airbusu doslo k podobne veci - trup se roztrhnul asi 1 - 2 % pred limitem, tak se to trochu vyspravilo, bez dalsi zatezove zkousky a Airbus 380 uz roky leta bez problemu. Ten limit je vypocitany tak, aby nekolikrat presahoval maximalni zatez letadla pri letu a taky aby to letadlo vydrzelo nekolik desitek tisic vzletu a pristani.

+81/0
doporučit
27.11.2019 21:27

J43a89r16o39m66i39r 69F89a79r28e54k 4152153527

Jen si dovolím podotknout, pokud to povolilo 1% pod početním, tak už tam bylo 49% rezervy nad provozním zatížení, tzn. co může letoun s největší pravděpodobností potkat.

Pokud Boeing dokáže identifikovat příčinu, opravdu stačí jen doložit úřadu patřičný výpočet.....

Přeci nebudou lámat další trup.

+46/0
doporučit
27.11.2019 20:59

J30o57s44e25f 25S41v62á94r81o25v57s54k59ý 3941376193865

No, jde o testování, tak o co pisálkům jde. Navíc zátěž nevyšla jen o 1%. To v pohodě dají do pořádku. A proč by se tím měli chlubit. Je to jen a jen jejich věc. Bral bych, kdyby pisálci o tom psali v případě, že by tohle bylo zatajeno a puštěno do provozu. Ale schválit provoz takového letounu může jen úřad. Takže vlastně senzace o ničem.

+35/0
doporučit
27.11.2019 21:13

A37n82t56o92n91í67n 21Z49e91l84e98n94ý 2414383671986

Drak je po zátěžovém testu vždy nepoužitelný. Možná jako muzejní exponát.

+31/0
doporučit
27.11.2019 21:30

D33a98n60i35e84l 86N75o78s47k18a 9900818215786

A nebude stačit nějaká úprava softwaru ? ;-D ;-)

+79/−8
doporučit
27.11.2019 20:26

J73a62k70u40b 27F31i58l59i37p 2882336758338

Přitom na Technetu mají Kasika, který letadlům a konstrukcí rozumí a nebo alespoň si informace dokáže ověřit.

Tohle je přeloženy text bůh ví od kud.

Je to i vidět, že není přeloženo "design" na konstrukce .

+23/0
doporučit
28.11.2019 0:27

J55a63n 98C49e86p88e54k 1364956750

;-D Tak to jim s uzemněnými Maxy jistě pomůže. Jak kdyby se s těmi negativními zprávami ohledně Boeingu roztrhl pytel. ;-D

+37/−3
doporučit
27.11.2019 20:21

P82e11t49r 17K77e54t82t76n39e37r 1227202464341

Mě nzy jen zajímalo kolik lidí co tomu zde rozumí si dokáže vypočítat vztlak jaký je potřeba aby letadlo letělo a jaký potřebuje tah motorů. Vše se testuje na hodnoty, které nikdy za provozu nenastanou. Stejně tak mosty, jeřáby a tak dále. A lidi lezou do aut. Tam při čelním střetu když auta jedou 90 jsou prakticky všichni mrtvi. Auta se testují na pevnou překážku. Tedy buďte v klidu. Vezměte si data kolik lidi zemře na silnici ve světě za den, týden, měsíc. Pak připočtěte počet trvale na voziku a tak podobně. A pak to kolik lidí zemře za rok pri leteckých neštěstí. Je to bezpečný a humalni dopravní prostředek.

+18/0
doporučit
27.11.2019 22:09

J10a20r46o50s73l70a71v 12S19y63c29h25r48a 7673134915661

Chápu to jenom já tak, že v tom článku je popisováno něco jiného než v nadpisu?

+12/0
doporučit
27.11.2019 22:19

J51a77n 85S87t38a76n23ě80k 6143544216924

Jezis to je zase bulvarni nadpis. Vy jste fakt na urovni blesku.

+10/0
doporučit
28.11.2019 10:34

J47a20r45o27m74í49r 75K51r13á62l 4340149794919

No a ? Od toho snad zátěžové testy jsou, aby se objevily vady.

+10/0
doporučit
28.11.2019 9:00

M85a87r62t16i24n 72H46u70r69a42j59č46í70k 7423329694684

To je zase senzace chtivý a demagogický článek. Zátěžový test se dělá proto, aby se zjistilo, jakou zátěž testovaný objekt vydrží. V téměř všech případech je destruktivní. A jestli to ruplo jen 1% pod požadovanou hranicí, tak to má pořád několik desítek procent rezervu.

+18/−5
doporučit
27.11.2019 22:54

O26n59d18ř70e52j 83K96r72y28š37t49o62f 6883521

Boeing tak zřejmě nebude muset test opakovat a bude moci regulátorům prokázat pouhou analýzou, že dostatečným řešením bude posílení trupu v oblasti, kde selhal,

Tak to myslím všechny potencionální pasažéry uklidnilo;-) zvlášť když se podívají na foto -

+24/−9
doporučit
27.11.2019 20:40

J80a17r46o90s35l27a97v 39S47v55o76b50o12d66a 1384775428299

Tak jestli ta díra na fotce je důsledkem nesplnění norem o 1%, tak je asi někde něco špatně...

+32/−21
doporučit
27.11.2019 20:31

V43i93t 18K54r70a30j42i13c64e42k 2951454952173

Článek o ho.vně, jako v poslední době vše na Burešové idnesu. Hlavně, že máme super bulvární nadpis, co? Zkuste nejdriv porozumet faktum, ale to by nepřineslo tolik čtenářů, co?

+8/−2
doporučit
27.11.2019 22:40

V80i88l77é38m 34P51ř95í51h69o85d22a 2624939113807

Kritická místa bych perforoval. Je přece obecně známo, že toaletní papír se trhá kdekoliv, jen ne v perforaci ;-)

+5/0
doporučit
28.11.2019 12:28

B39o44h49u93s30l28a93v 43D36u45š26e57k 5310625644425

Šťastný let. S těmi úspornými opatřeními jsme se dostali skutečně tam, kde je štěstí sakra potřeba.

+5/0
doporučit
28.11.2019 7:55

J12a58n 68H69a23j88s98k53ý 7902320901330

Hlavně, že píšou, že letoun je po tom testu už nepoužitelný. Hlavně, že osobní auta po crashtestech bývají použitelná;-D;-D;-D

+6/−1
doporučit
28.11.2019 11:06

J32o42s18e35f 40D32r34d96a 6560509752886

Titulkář honí senzaci, kde žádná není. Pevnostní mechanický test se dělá do zničení testovaného předmětu, kde se stanoví míra bezpečnosti, která je vždy vyšší než jsou očekávané provozní hodnoty. Článek jen hledá senzaci, nic víc.

+8/−3
doporučit
28.11.2019 0:17

J85i54r50k92a 17N92o74v88á15k 6532205135359

tak to docela čumím, měl jsem za to, že bezpečnost v letecké dopravě je na prvním místě, ale pokud fakt jde neopakovat neuspěšný test a letadlo může získat způsobilost, tak bych to považoval za poněkud nešťastné.

+21/−16
doporučit
27.11.2019 20:29

M41a67r50t45i94n 13K96o37u69š21a 6935364894

Debilita nadpisu podkresluje technický náhled autora.

Smyslem testů je prověřit návrh a dělají se proto, že ne všechno se dá naprogramovat do počítače bez zpětné vazby.

Tedy proto se testy dělají, aby se ukázalo při jakém stavu dojde či nedojde k poruše.

Je příjemné, když v technice něco vyjde "na první dobrou", ale není to žádná samozřejmost. Test je součástí vývoje a jediné co se dá nyní říci, že vývoj ještě neskončil.

Tajit výsled je podle mne praktické, protože pak technici nemusí ztrácet čas s hejnem analfabetů podobných autorovi.

+5/−1
doporučit
29.11.2019 11:50

R26a98d38e66k 85U60r82b79a82n 4679470154457

To je dost bulvární článek. Normy jsou dost nadsazené sami o sobě, aby zaručili bezpečnost. Konstruktéři vyvíjí letadla co nejblíže k normám. Takže 1% odchylka je spíš na poklonu.

+5/−2
doporučit
28.11.2019 19:33

K96a57r12e28l 77L32a15n98g97r 2642827610608

Relativne dobra zprava kdyz to vydrzi na 99%? ;-D Relativne dobra zprava by byla pokud by to povolilo pri 120% zatezi. Ono to v letectvi nesmi povolit vubec.

A to nedavno chteli delat jen pocitacove simulace....

+7/−7
doporučit
28.11.2019 7:30

F46r77a60n26t42i56š66e27k 75P74á60p47a66y 2582299557587

Kto chce lietať lacno, tak musí prehltnúť aj určité riziko...

Honba za nízkymi nákladmi vedie konštruktérov k tomu, že to navrhujú presne šité na normu a nič viac navyše. V tomto prípade klobúk dolu, takmer to trafili úplne presne.

+3/−1
doporučit
28.11.2019 1:05
Foto

P98a12v40e58l 16M49a34r51t43i71n30e89k 9275435541153

Smarja. Uz i Technet? Clanek bez vysvetleni, jen bulvarni nadpis a text nic neosvetluje. R.I.P.

+4/−3
doporučit
27.11.2019 23:38

Premium

Zoufale jsme se snažili postřeleného muže zachránit, líčí lékař z Ostravy

Hrudní chirurg Marcel Mitták z Fakultní nemocnice Ostrava se snažil s týmem zdravotníků zachránit jednoho z těžce...

Premium

Na Gottově pohřbu jsem se bál, že spáchám atentát na Zemana, říká Strach

Každý se ho ptá na Anděla Páně 3. Jiří Strach ale trpělivě vysvětluje, že to nezáleží jen na něm. „Rozhodujeme o tom...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Najdete na iDNES.cz