Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M40a43r93t63i93n 91P73r83a20c82h72a35ř 9225959

Aneb jak snadno a rychle zničit pracně budovanou tradici a důvěru. Sto let práce v trapu kvůli pár uspořeným šušňům, Nepochybuji ovšem, že Powerpointu to vypadalo impozantně. Typický produkt dnešních manažerů..

+55/0
doporučit
2.7.2019 17:22

J17o50s74e47f 26Š24p57e31r30l 2897737223948

Ještě mi nikdo nevysvětlil princip outsourcingu...v případě Indů, chápu že to může být levnější, nicméně u nás (ve firmě) se outsourcuje prakticky všechno, zbavili jsme se aut (vše z půjčovny), prodali jsme budovy (takže platíme pronájem), zbavili jsme se serverů i lidí, kteří se o ně starali (know how pryč, jakákoliv komunikace s partnery komplikovanější přes helpdesky, řešení problémů zdlouhavé, to samé požadavků).

A jako s těmi servery je to prakticky stejné v celém našem IT, vše někdo outsourcuje, uvnitř firmy zůstalo jen několik specialistů a IT systémů. Když chceme lidi, firma tvrdí, že na platy nemáme, ale máme na to, zadat všechno a zaplatit firmě venku. Jenže vše se prodlužuje o výběrka (když je velká zakázka), pokud je dodavatel nový, nemá prakticky žádné velké znalosti o našich interních IS, což většinou končí dlouhými testy a laděním na různých rozhraních.

A naši manageři se pak diví, když jim odcházejí lidé za lepším, a hlavně nikdo za ty peníze nechce u nás dělat....tak si říkám, jestli to také nezabalit....jenže mám zlý tušení, že to v ostatních korporátech bude podobné...

+35/0
doporučit
2.7.2019 17:21

P73e91t98r 39N61o15v79o59t47n32ý 9301179250315

Indové a SAP, mám svoje zkušenosti ;-D

+29/0
doporučit
2.7.2019 17:19
Foto

V54l33a44s93t20a 75C39o46u23f45a62l 7717139859195

Normální stav. Největší světový výrobce avioniky, Honeywell, má svoje HTSL v Bangalore. Bylo zajímavé bavit se s jejich inženýry, kteří nevěděli, že letecký barorychloměr má dvě rafičky.

+27/0
doporučit
2.7.2019 17:11

P22e14t89r80a 95K10o91v20á52ř21o29v41á 2450681271530

Mám 15 let zkušeností práce s Indy v IT. 15% byli špičkoví profesionálové, radost spolupracovat. Většinou již delší dobu pobytem v EU či US. Dalších cca 25% průměrný Tonda, snaživý, ujde. Zbylých 60% vždy ochotných a slušných, ale k uzoufání neschopných. Naše megakorporace přechází s IT úplně do Indie, HCL, Infosys, Wipro, atd. a souběžně s tímto procesem klesá kvalita všech dotčených služeb. Nedávno jsem 2 měsíce marně čekala na vyřešení ticketu, neb si to různé týmy přehazovaly mezi sebou, snažíc se mě semtam přesvědčit, že to udělat nejde. Našla jsem jejich kolegu v EU, kterého ještě nestihli vyhodit a měl to za 5 minut hotové. Nevím, zda problém Boeingu byl způsoben HCL, ale klidně si to dovedu představit.

+23/0
doporučit
2.7.2019 19:19

F40r10a91n13t97i85š94e63k 45V65r36á78n63a 5759882123921

To je bohužel problém celé oblasti softwarového inženýrství, protože Indové nemají schopnosti, ale mají velkou motivaci a asertivitu prodrat se do dobře placených globálních rolí a IT sektor takové příležitosti uspět bez nutnosti nějakých speciálních známostí má. No a samozřejmě největší problém nastane, pokud se jedná o vývoj software, jehož chyby mohou ohrozit životy. Tam pak lajdácká práce má závažné důsledky Rv

Občas si říkám, že by bylo výhodné, kdyby se platily velké platy za čištění bot. To by se pak Indové hrnuli vykonávat tuto práci a software by mohl vyvíjet někdo, kdo k té práci má dobrý vztah a předpoklady ;-)

+23/0
doporučit
2.7.2019 17:08

J50a35n 27J40a35n28e31č62e23k 9900823890436

Tak hodně štěstí s autonomními vozidly ;-D

+29/−2
doporučit
2.7.2019 17:07

P92e76t94r 90S32o70u20k82u21p 6369199365449

Nesvádějte to na Indy, způsobila to neuvěřitelná korporátní manažerská arogance v USA. Hlavně to rozhodnutí použít jen jedno čidlo a pilotům o tom neříct. To by snad ani v Indii nevymysleli.

+21/−2
doporučit
2.7.2019 18:34

L40u72k22á55š 76M31a27r48e94d43a 6101234147808

Sam jsem po indickych programatorech neco predelaval. Snazim se pochopit vsechny uhle pohledu, ale stejne bych to shrnul takto:

Ani Boeing neni tak bohaty, aby si mohl dovolit levnou praci indickych programatoru.

Indicti (levni) programatori jsou dobre na nejake rychlokvasne jednorazove veci, jako treba PoC (proof of concept) nebo nejake prezentacni zalezitosti. Ale cokoli co ma byt udrzovatelne a co ma klientovi zajistit nejakou pater nebo dulezitou kost jeho byznysu, je celkem sebevrazda zadavat levnemu outsorcingu

+15/−1
doporučit
2.7.2019 18:28

J70a49n 83J94e22n73i12c 1714594827714

Neumím posoudit jak funguje komunikace, když sedí indové přímo ve firmě, ale zažil jsem jejich podporu Oracle EBS, podporu a propojení typu WAN a vždy se od toho časem odešlo. Sice levné, ale jejich myšlení a myšlení Evropana je něco diametrálně jiného. Navíc oni mají svoje kastování a další "vychytávky", o kterých nemáme ani páru...

Každopádně s tím Boeingem je to zvláštní. Lze mluvit o kdovíjakém pochybení, ale nezdá se mi, že bybyli takoví hlupáci, aby zodpovědní lidé nevěděli co se v tom projektu děje. Jiná věc je, pokud to vzal někdo ze šéfů na vlastní triko a dal to svým podřízeným příkazem. No uvidíme jak se to vyvine dál...

+11/0
doporučit
2.7.2019 17:32

M53a28r91t20i39n 98V18o14j89á87č58e49k 9663247601716

Docela by me zajimalo kterej jouda od vedle bude programovat autopiloty do aut

+9/0
doporučit
2.7.2019 18:22

J94a97r42o93s76l27a88v 48N42o36v40á95k 9616424682227

Když výrobce navigací TomTom přešel na ony levné programátory, tak přestalo fungovat i nabíjení těch navigaci. To že museli vyházet řadu dobrých funkcí nemá cenu ani zmiňovat.

+9/0
doporučit
2.7.2019 17:45

T38o83m 32K13l35í37č64n44í91k 5190244925225

Mám pocit, že největší štěstí Boeingu je v tom, že oběti těch dvou havárií nebyli Američani. Takhle mohou pouze říct, že je to strašně mrzí a jede se dál - žádné astronomické odškodné nebude... I když tady je to pro Boeing horší a zdá se, že to bude větší průšvih, než to původně vypadalo. Skoro by se chtělo říct, že něco takového je možné jenom v Rusku...

+13/−3
doporučit
2.7.2019 19:47

Š10t27e80f61a11n 16F72r26i88č93a 7352388523766

Nikde není prokázáno, že programátor v jiné části světa je horší, než programátor v USA. Výše platu v tomto směru není vypovídající.

+8/0
doporučit
3.7.2019 6:57

A13n67t21o51n57í28n 45S20v82o90b57o45d66a 3434973119672

První kolo z Airbusem vyhráli, začali rychle prodávat Maxe, ale dnes sklízí to, co uspěchali a co se zapíše do historie letectví :-(

+8/0
doporučit
2.7.2019 18:11

M13i94c36h42a18l 59K44r60á35s95n95ý 5491885951732

Kdo šetří má .... padající letadla.

+8/0
doporučit
2.7.2019 17:03

K81a59r61e76l 80E67h66l 5746751886447

To že se do Indie přesouvá spousta méně odborné IT práce je známé.Ale že firma Boeing dopustí a ještě tlačí na zaměstnance kteří mají v popisu práce testing aby to bylo rychleji je neuvěřitelná chyba v systému uvnitř firmy.

+6/0
doporučit
2.7.2019 17:17

M88a13r64t49i39n 28K86r36o32u42p26a 2441933189750

Outsourcing je mor současnosti zařízený manažery ("powerpointery") kteří věci samotné moc nerozumí. Vidí jenom "úspory". Dokud se nestane nějakej pořádnej prů... tak je marné vysvětlování že jestli chce člověk něco včas a pod kontrolou musí se to dělat "doma".

PS: Microsoft dává věci do Indie taky.

+6/−1
doporučit
2.7.2019 23:13
Foto

J32a48k70u92b 93J82u63d17a80s 1302301104468

S Indy jsem párkrát spolupracoval, a tedy za 9 USD/hod by i tam pracovali snad jen ti nejméně schopní. To musela být fakt kvalita.

+3/0
doporučit
2.7.2019 18:48

R30a59d52e73k 69H40o94r85a65k 4777627616735

Nevim presne jak funguji programatori v Indii, ale mam zkusenosti s temi Ruskymi. Jejich pristup je ze pokud to neni na prvni pohled kriticka chyba pri ktere by program spadl tak jim nestoji za to se tim zabyvat. Snazi se delat programy rychle a na 1. pokus pak uz je to obtezuje a ladeni chyb dela tym B pripadne C. Jestli to maji Indove stejne je zazrak ze to nepada jak husky. I pres to ze si Americane asi delaji naslednou kontrolu tak louskat kod po nekom je desny opruz a spousta chyb jim utece.

+3/0
doporučit
2.7.2019 17:56

P40e65t25r 67B68r14e76j44c51h36a 6282509940

Hm, jako v mnoha případech to potvrzuje jeden velmi platný Murphyho zákon, že nikdy není dost času a peněz, aby se to udělalo pořádně, ale posléze se vždycky najdou peníze a čas, aby se to opravovalo.

+2/0
doporučit
6.7.2019 1:44

T29o11m41á58š 96Ž65i36t85n22ý 6651910301481

Nemyslím že software byl blbě napsaný.

1) blbě byl hardware - pouze jedno z čidel AoA napojeno na systém řízení stabiliry

2) nesmyslně velké pravomoci software - to není chyba programátora, to byl požadavek boeingu

Software dělal co měl, jen na základě špatných vstupů které dostával

+2/0
doporučit
4.7.2019 8:25

M45a94r44t65i70n 18Š41t30r52y96m91p23l 9618268325111

Myslim si, ze ridici software modernich letadel je tak komplexni, ze se v nem vzdy nejaka chyba najde. Otazkou jen zustava, jake bude mit nasledky.

+2/0
doporučit
3.7.2019 15:20

P78e32t33r 32Š74t20ě93p53á17n80e95k 1353877289982

Takže na problematických částech tito lidé vůbec nedělali a to že berou 9 USD je pouze chorý výplod novinářů.

+2/0
doporučit
3.7.2019 9:00

M32i47c29h68a81l 10B84a65š20t19a 6734760145494

"Tlak na rychlý vývoj ovšem není nic neočekávaného. Bylo by naopak zvláštní, kdyby neexistoval." Ehh, tak co je priorita ? Bezchybná funkce nebo snížení nákladů ? Každej tlak vede k chybám, které ve výsledku způsobí prodloužení dodávky a paradoxně ke zdražení ... teda, pokud jsou odhaleny. A vvvvo tom to je ;-D

+2/−1
doporučit
4.7.2019 17:57

Najdete na iDNES.cz