Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

L58u62k79á42š 67K78m53e37n73t 5299547844970

Celkem škoda, že podobnou péči tomu ten úřad nevěnoval hned na začátku a šel tolik na ruku Boeingu. Těch více 300 mrtvých mohlo dnes být živých. Všichni ti mrtví zemřeli jen proto, že Boeing si chtěl rychle nahrabat, když byl pozadu za A320neo a FAA mu šel na ruku, místo aby dělal řádně svou práci, která má chránit životy cestujících. Všichni mrtví jdou pouze za nimi ...

+89/0
doporučit
27.6.2019 13:23

K97a32r82e49l 90B79l23á92h70a 1675166851879

Základní programátorský problém: oprava jedné velké chyby v programu znamená vznik jiné velké chyby a jedné malé chyby ...

+69/0
doporučit
27.6.2019 13:05

L78i53b80o69r 49L64i18p59o32v43ý 1868289339152

3,6...not great...not terrible :-)

+27/0
doporučit
27.6.2019 13:21

K34a11r73e22l 95B22l41á41h23a 1525846341589

Tak nevím, jestli budu chtít v budoucnosti do toho letadla vlézt ... a to i po stovkách ujištění, že je všechno opraveno...

+44/−4
doporučit
27.6.2019 13:02

M36i57c87h94a72l 55S79l10a10v55í13č79e88k 1769478742889

Vážení cestující, nacházíte se na palubě našeho nejmodernějšího a zcela automatizovaného letadla, což činí piloty zbytečnými, Všechny systémy jsou několikrát zálohovány, takže nic nemůže selhat, škrrr selhat, škrrr selhat, škrrr ........:-)

+27/−1
doporučit
27.6.2019 14:41

Z94d31e67n73ě88k 90W95o54l20f 9731560467395

Já klidně jedno za 100 tis. koupím dětem na zahradu.

+21/0
doporučit
27.6.2019 13:49

O84n24d15ř81e12j 44V47r23á71n53e15k 3334548701426

Boeingy 737 mají za sebou už jednu podobnou aféru, závady hydraulických pístů ovladajících vertikální směrovku letadla, než se za problém skutečně přislo, stalo se také mnoho incidentů, vč. několika fatálních (UA585, USAir Flight 427), i přesto jsou to stále oblíbené stroje. S aktuálním problémem u MAXů se to sice moc srovnávat nedá, ale až budou problémy MAXů vyřešeny, bude to zase úspěšný stroj mezi dopravci. Otázka je, jak na to budou reagovat cestující, přeci jenom, je doba internetu a informace jsou o tom všude, což tehdy nebylo.

+19/0
doporučit
27.6.2019 13:36

T16o45m92á66š 33N57o63v66o83t47n65ý 4910498628817

Zrovna sleduji komentář "odborníka" Ladiaslava Kellera na ČT 24 a jeho unikátní brblání o tom, jak jsou celé kauzy nadhodnocené a opět "jednoznačně pády strojů zapřičinili především piloti, jelikož v mnoha dalších případech to jiné posádky zvládly".

Je jen otázka času, než se dozvíme, že jeho výplatní páska přichází od Boeingu.

+41/−7
doporučit
27.6.2019 13:48

K32r62y70š27t28o64f 83M94a45l40o51c80h 2585244688647

Nechtěl by Airbus navýšit výrobní kapacity? Myslím, že by se jim to vyplatilo...

+26/−3
doporučit
27.6.2019 13:04

K46a35r22e14l 38L62a79n15g80r 2312577300438

GAME OVER 737 MAX.

+21/−2
doporučit
27.6.2019 13:23

P45e52t96r 60V88l30a51d62i37m51í76r 32Č50e57r35m81á75k 8143527255814

Už se těším na situaci, kdy do řídící jednotky autonomního automobilu přijde instrukce:"Váš vůz není pro nově objevenou chybu v software schopen jízdy, prosíme vystupte si! V jízdě budete moci pokračovat po schválení opravy, pravděpodobně v druhé polovině roku. Děkujeme za pochopení, že pečujeme o Vaší bezpečnost."

+13/−1
doporučit
27.6.2019 13:32

P29e65t36r 58Š53i69m82e64k 3458964172624

Dodnes si pamatuji slova našeho učitele automatizace, jaký je rozdíl mezi opravou mechanické části a programové části.

Všichni jsme si mysleli, že opravit program je lehčí, než opravit mechaniku. A ejhle, všichni jsme to měli špatně.

Pan učitel říkal, opravou chyby ve vadném programu zákonitě vzniká další (a kolikrát závažnější) chyba, nebo celý soubor chyb !

A jak ukazuje praxe v tomto případě, nebo u F-35, měl pravdu.

+15/−2
doporučit
27.6.2019 14:09

K60a98r86e53l 30B68l93á26h12a 1185826451809

... třeba to opraví tak, že vydají upgrade systému na DVD-čku ... no a v případě objevení se té chyby o kterou se tady mluví a letadlo poletí nosem dolů ... se objeví hláška na palubním monitoru: "Insert DVD No. 5238, and PRESS ENTER to UPDATE SYSTEM!"

+10/0
doporučit
27.6.2019 14:25

P87a15v53e33l 14J26a15n15o61v26s85k70ý 1112450590683

Jak je možné, že Americký úřad zodpovědný za certifikac pustil Boeing 737 MAX

vůbec do provozu když měl tolik závažných chyb???

+9/0
doporučit
27.6.2019 15:05
Foto

T96o90m54á69š 68B88u57r48a 1373559445575

Ukazuje se, že kauza MCAS(u) u "MAXů" nebyla zřejmě plodem pouze ojedinělého výrobního selhání tohoto producenta, nýbrž důsledek celkového přístupu vedení dopravní divize Boeing(u) k odběratelům, potažmo k jejich zákazníkům.

To je stav zralý na změnu výrobního programu. A na kompletní obměnu managementu. To samozřejmě v prvé řadě. Protože již se totiž nejedná o nějaké technologické záležitosti, alébrž o goodwill firmy samotný, včetně dalších divizí. Řekl bych, že přinejmenším Mr. McNemey a Mr. Luttig už asi stříhají metr...

+8/0
doporučit
27.6.2019 17:31

P98e78t20r 82L90a76b65a64j 5386411412799

Docela se těším na oficiální zprávu od NTSB, proč tam vůbec ten MCAS instalovali.

Podle zkušebních pilotů na zahraničních serverech jsou vlastnosti MAXů a NG i bez MCAS prakticky stejné. Když jim bez jejich vědomí vypli MCAS, tak to piloti ani nepoznali.

Takže to skoro vypadá, jako by to udělali spíš jako obecný anti-stall systém, což třeba Airbus díky svému FBW má odjakživa. Ale zase na druhé straně prý Boeing popírá, že to bylo myšleno jako anti-stall. Opravdu by mě to hodně zajímalo.

A taky bylo zajímavé vědět, jestli je pravda to co zaznělo tady na Technetu, že použití jednoho čidla bylo proto, aby mohli systém prohlásit za nekritický.

Já jsem podobné zdůvodnění na zahraničních leteckých serverech nenašel.

Přitom je to podle mě dost podstatné - pokud to skutečně posadili na jediný senzor (který se navíc po každém letu přepínal na ten opačný), tak je to skutečně podvod. Pokud to ale nasadili na jeden jen protože situaci podcenili/nedocenili (navíc na začátku byla pravomoc MCASu výrazně omezenější), tak je to spíš jen hloupost konstruktérů.

Navíc když tajně (bez schválení FAA) zvýšili rozsah pravomocí MCAS (větší max. výchylka stabilizátoru, agresivnější chování), tak stejně tak mohli "načerno" zapojit i ten druhý senzor, nebo aspoň vyhodnocovat plausabilitu signálu z toho jednoho.

+7/0
doporučit
27.6.2019 20:38

R12i57c97h81a10r82d 28T33o43m56e15č26e38k 7746215976561

Doufám že Evropa sebevědomě zkásne Boeing stejně, jako USA zkásly VW.

+7/0
doporučit
27.6.2019 19:14

M15i94c58h80a56e15l81a 15V13a78r34c79l94o39v65á 4592734672213

Zbytečně se to nafukuje. Kromě pár set chyb je to zcela bezchybné letadlo. ;-)

+10/−3
doporučit
27.6.2019 14:07

S89t75a47n54i36s21l24a51v 73N93o53v25o64t67n17ý 2333456819979

A zase se potvrdilo co jsem říkal ta letadla jsou až příliš nebezpečná a USA úřady si pěkně zahrávali s životy všech lidí. RvRv

+6/0
doporučit
27.6.2019 16:52

T54o51m26á76š 96V13r93á52n47a 9270488659649

tipuji že 737 MAX dolítal

+10/−4
doporučit
27.6.2019 13:00

R17i10c17h80a67r49d 32T69o41m63e18č21e58k 7636685226861

To toho si už normální člověk nesedne.

+5/−1
doporučit
27.6.2019 17:07

J16o29z77e74f 22K69o73s97t49e51l42a67n75s34k34ý 8375882179646

Nepracují pro Boeing experti nebo spíš "experti" z Microsoftu?

+5/−2
doporučit
27.6.2019 14:47

M59a36r65t95i59n38a 22L87e17v65á 6476498349

Dát nové motory na desítky let starý design letadla nebyl asi dobrý nápad.

+13/−14
doporučit
27.6.2019 13:25

Z40d59e20n29ě87k 88S94n39á42š81e27l 3978888110652

Až najdou závažnou chybu v elektromobilu, tak než ji opraví a schválí, budou baterie v elektromobilu nepoužitelné. NOVÁ doba.

+4/−1
doporučit
27.6.2019 17:41

R39o82m82a69n 55B14l61a60ž50e33k 6282454980818

Boeing se nám propadá do stále většího bahna. Aerolinky už doufám pochopily a zaplavily Airbus objednávkami na NEO.

+3/0
doporučit
28.6.2019 14:33

Najdete na iDNES.cz