Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

L56u33k50á18š 54K65m30e79n98t 5249247884560

Celkem škoda, že podobnou péči tomu ten úřad nevěnoval hned na začátku a šel tolik na ruku Boeingu. Těch více 300 mrtvých mohlo dnes být živých. Všichni ti mrtví zemřeli jen proto, že Boeing si chtěl rychle nahrabat, když byl pozadu za A320neo a FAA mu šel na ruku, místo aby dělal řádně svou práci, která má chránit životy cestujících. Všichni mrtví jdou pouze za nimi ...

+89/0
doporučit
27.6.2019 13:23

K46a49r66e52l 18B71l46á94h56a 1485456791749

Základní programátorský problém: oprava jedné velké chyby v programu znamená vznik jiné velké chyby a jedné malé chyby ...

+69/0
doporučit
27.6.2019 13:05

L96i82b54o35r 44L90i37p98o57v22ý 1218689409292

3,6...not great...not terrible :-)

+27/0
doporučit
27.6.2019 13:21

K32a69r85e68l 26B39l85á83h67a 1475386761429

Tak nevím, jestli budu chtít v budoucnosti do toho letadla vlézt ... a to i po stovkách ujištění, že je všechno opraveno...

+44/−4
doporučit
27.6.2019 13:02

M48i24c48h60a14l 23S96l27a83v98í34č27e41k 1449318122579

Vážení cestující, nacházíte se na palubě našeho nejmodernějšího a zcela automatizovaného letadla, což činí piloty zbytečnými, Všechny systémy jsou několikrát zálohovány, takže nic nemůže selhat, škrrr selhat, škrrr selhat, škrrr ........:-)

+27/−1
doporučit
27.6.2019 14:41

Z39d52e59n59ě35k 35W26o28l23f 9191870377655

Já klidně jedno za 100 tis. koupím dětem na zahradu.

+21/0
doporučit
27.6.2019 13:49

O24n49d59ř32e89j 69V79r78á71n53e91k 3684288551876

Boeingy 737 mají za sebou už jednu podobnou aféru, závady hydraulických pístů ovladajících vertikální směrovku letadla, než se za problém skutečně přislo, stalo se také mnoho incidentů, vč. několika fatálních (UA585, USAir Flight 427), i přesto jsou to stále oblíbené stroje. S aktuálním problémem u MAXů se to sice moc srovnávat nedá, ale až budou problémy MAXů vyřešeny, bude to zase úspěšný stroj mezi dopravci. Otázka je, jak na to budou reagovat cestující, přeci jenom, je doba internetu a informace jsou o tom všude, což tehdy nebylo.

+19/0
doporučit
27.6.2019 13:36

T51o42m39á61š 66N36o12v17o74t84n18ý 4700888118787

Zrovna sleduji komentář "odborníka" Ladiaslava Kellera na ČT 24 a jeho unikátní brblání o tom, jak jsou celé kauzy nadhodnocené a opět "jednoznačně pády strojů zapřičinili především piloti, jelikož v mnoha dalších případech to jiné posádky zvládly".

Je jen otázka času, než se dozvíme, že jeho výplatní páska přichází od Boeingu.

+41/−7
doporučit
27.6.2019 13:48

K86r80y97š69t89o45f 88M74a30l81o51c34h 2495824788797

Nechtěl by Airbus navýšit výrobní kapacity? Myslím, že by se jim to vyplatilo...

+26/−3
doporučit
27.6.2019 13:04

K62a81r34e59l 94L62a10n85g33r 2832877910958

GAME OVER 737 MAX.

+21/−2
doporučit
27.6.2019 13:23

P86e61t15r 92V62l81a12d66i49m67í17r 53Č71e49r25m76á60k 8813357325604

Už se těším na situaci, kdy do řídící jednotky autonomního automobilu přijde instrukce:"Váš vůz není pro nově objevenou chybu v software schopen jízdy, prosíme vystupte si! V jízdě budete moci pokračovat po schválení opravy, pravděpodobně v druhé polovině roku. Děkujeme za pochopení, že pečujeme o Vaší bezpečnost."

+13/−1
doporučit
27.6.2019 13:32

P87e20t30r 25Š15i56m48e74k 3368454132514

Dodnes si pamatuji slova našeho učitele automatizace, jaký je rozdíl mezi opravou mechanické části a programové části.

Všichni jsme si mysleli, že opravit program je lehčí, než opravit mechaniku. A ejhle, všichni jsme to měli špatně.

Pan učitel říkal, opravou chyby ve vadném programu zákonitě vzniká další (a kolikrát závažnější) chyba, nebo celý soubor chyb !

A jak ukazuje praxe v tomto případě, nebo u F-35, měl pravdu.

+15/−2
doporučit
27.6.2019 14:09

K46a93r59e37l 61B30l73á85h98a 1985316911559

... třeba to opraví tak, že vydají upgrade systému na DVD-čku ... no a v případě objevení se té chyby o kterou se tady mluví a letadlo poletí nosem dolů ... se objeví hláška na palubním monitoru: "Insert DVD No. 5238, and PRESS ENTER to UPDATE SYSTEM!"

+10/0
doporučit
27.6.2019 14:25

P93a91v42e61l 43J71a24n45o15v36s81k42ý 1932930910463

Jak je možné, že Americký úřad zodpovědný za certifikac pustil Boeing 737 MAX

vůbec do provozu když měl tolik závažných chyb???

+9/0
doporučit
27.6.2019 15:05
Foto

T33o62m60á14š 96B22u79r73a 1193449415725

Ukazuje se, že kauza MCAS(u) u "MAXů" nebyla zřejmě plodem pouze ojedinělého výrobního selhání tohoto producenta, nýbrž důsledek celkového přístupu vedení dopravní divize Boeing(u) k odběratelům, potažmo k jejich zákazníkům.

To je stav zralý na změnu výrobního programu. A na kompletní obměnu managementu. To samozřejmě v prvé řadě. Protože již se totiž nejedná o nějaké technologické záležitosti, alébrž o goodwill firmy samotný, včetně dalších divizí. Řekl bych, že přinejmenším Mr. McNemey a Mr. Luttig už asi stříhají metr...

+8/0
doporučit
27.6.2019 17:31

P32e16t66r 45L43a26b16a34j 5556281412539

Docela se těším na oficiální zprávu od NTSB, proč tam vůbec ten MCAS instalovali.

Podle zkušebních pilotů na zahraničních serverech jsou vlastnosti MAXů a NG i bez MCAS prakticky stejné. Když jim bez jejich vědomí vypli MCAS, tak to piloti ani nepoznali.

Takže to skoro vypadá, jako by to udělali spíš jako obecný anti-stall systém, což třeba Airbus díky svému FBW má odjakživa. Ale zase na druhé straně prý Boeing popírá, že to bylo myšleno jako anti-stall. Opravdu by mě to hodně zajímalo.

A taky bylo zajímavé vědět, jestli je pravda to co zaznělo tady na Technetu, že použití jednoho čidla bylo proto, aby mohli systém prohlásit za nekritický.

Já jsem podobné zdůvodnění na zahraničních leteckých serverech nenašel.

Přitom je to podle mě dost podstatné - pokud to skutečně posadili na jediný senzor (který se navíc po každém letu přepínal na ten opačný), tak je to skutečně podvod. Pokud to ale nasadili na jeden jen protože situaci podcenili/nedocenili (navíc na začátku byla pravomoc MCASu výrazně omezenější), tak je to spíš jen hloupost konstruktérů.

Navíc když tajně (bez schválení FAA) zvýšili rozsah pravomocí MCAS (větší max. výchylka stabilizátoru, agresivnější chování), tak stejně tak mohli "načerno" zapojit i ten druhý senzor, nebo aspoň vyhodnocovat plausabilitu signálu z toho jednoho.

+7/0
doporučit
27.6.2019 20:38

R70i89c12h31a44r91d 56T92o90m52e14č15e38k 7556325416401

Doufám že Evropa sebevědomě zkásne Boeing stejně, jako USA zkásly VW.

+7/0
doporučit
27.6.2019 19:14

M37i63c30h91a50e35l69a 94V19a20r86c36l55o12v16á 4562354582773

Zbytečně se to nafukuje. Kromě pár set chyb je to zcela bezchybné letadlo. ;-)

+10/−3
doporučit
27.6.2019 14:07

S80t36a12n29i42s19l37a39v 59N73o54v90o21t10n95ý 2103956109229

A zase se potvrdilo co jsem říkal ta letadla jsou až příliš nebezpečná a USA úřady si pěkně zahrávali s životy všech lidí. RvRv

+6/0
doporučit
27.6.2019 16:52

T43o35m80á39š 93V65r85á97n81a 9420278789819

tipuji že 737 MAX dolítal

+10/−4
doporučit
27.6.2019 13:00

R53i25c84h15a78r84d 49T65o47m16e37č84e80k 7796375626111

To toho si už normální člověk nesedne.

+5/−1
doporučit
27.6.2019 17:07

J21o93z55e38f 57K81o79s24t68e92l60a79n43s72k72ý 8745712579936

Nepracují pro Boeing experti nebo spíš "experti" z Microsoftu?

+5/−2
doporučit
27.6.2019 14:47

M31a23r55t80i24n16a 63L49e41v73á 6566598589

Dát nové motory na desítky let starý design letadla nebyl asi dobrý nápad.

+13/−14
doporučit
27.6.2019 13:25

Z23d11e61n89ě25k 80S42n30á38š75e30l 3138688510772

Až najdou závažnou chybu v elektromobilu, tak než ji opraví a schválí, budou baterie v elektromobilu nepoužitelné. NOVÁ doba.

+4/−1
doporučit
27.6.2019 17:41

R22o75m14a47n 16B63l87a38ž62e10k 6332254110108

Boeing se nám propadá do stále většího bahna. Aerolinky už doufám pochopily a zaplavily Airbus objednávkami na NEO.

+3/0
doporučit
28.6.2019 14:33

Najdete na iDNES.cz