Pondělí 9. prosince 2019, svátek má Vratislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 9. prosince 2019 Vratislav
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J59i55ř96í 15E14r64b40e25n 1873424136207

To je holt ten rozdíl technických významů mezi češtinou a angličtinou, který nechápe ani spousta maturantů.

Design česky = vzhled, podoba, pouze viditelné znaky.

Design anglicky = technické řešení, celková konstrukce.

Kontrolovat česky = porovnávat skutečný stav s požadovaným stavem.

(To) Control anglicky = dozorovat a (zároveň) moci ovládat.

+35/0
doporučit
25.10.2019 12:06

J49a19n 80B25e94n63e62š 5849925608205

design = návrh, nebo ho poslala k zemi ta modrá barva?

+19/0
doporučit
25.10.2019 11:54

J70i87ř70í 20J25u29r34á90š49e87k 8117945510447

Kdyby ti technici věděli, že vadný senzor náběhu posle letadlo řízeně k zemi, určitě by ho řádně otestovali. O tom se asi v příručkach nedocetli, co všechno umí SW Boeingu.

+17/0
doporučit
25.10.2019 13:52

P43e50t50r 95V98e15s25e23l75ý 6766202545323

Chyby v designu? Jakože ty modré pruhy? Nepřekládá se to spíše jako chyby v konstrukčním řešení?

+14/−3
doporučit
25.10.2019 11:52

P13e96t95r 76M92a98r45e36č26e43k 1533241959638

Se společností ve které se ztrácejí záznamy o údržbě bude asi zdravější nelétat.

+6/0
doporučit
25.10.2019 16:37

Z51d63e31n48e23k 39S79l61a22n22i87n92a 1544936563214

Je dost rozdil ve vyznamu mezi:

Muzou piloti

Muze nedostacny vycvik pilotu

+6/0
doporučit
25.10.2019 15:16

A92l10e70š 95F30r93ý52b20a 7178942154181

Jednoznačně chyba stroje, vč. dokumentace.

Neinformovaní piloti s tím už nic udělat nemohli.

+5/−1
doporučit
25.10.2019 23:28

P26e16t95r 80B13r50e73j59c53h37a 6952249520

i když nějaký podíl na haváriích piloti, mechanici, aerolinky ze zemí s ne úplně největší důvěrou a hodnocením ( možná ) mají. Ale drtivě převažuje vina Boeingu. A FAA, "díky" jejich "laskavému" dohledu. Co na to cena akcií Boeingu ?

+4/−1
doporučit
25.10.2019 21:56

Z51d83e83n87ě10k 53F50i79b14i49c53h 4537109434560

Jasně špatná údržba. Rozhodně to nebyl systém, co převzal kontrolu nad letounem a poslal ho střemhlav k zemi.

+8/−12
doporučit
25.10.2019 12:12

S21t20a41n27i33s71l45a15v 25N17o89v13o30t96n67ý 2653136559539

Hlavní příčina je Boeing a jeho arogance v přístupu k bezpečnosti a procedůrám k jejich ověření.

+2/0
doporučit
25.10.2019 20:43

M78a19r68e32k 17N50e64š37p22o66r 5520370135170

Chybějících 30 stran = někdo se asi něčeho obával.

+2/0
doporučit
25.10.2019 16:11

D26a47n42i95e77l 90N79o15s77k68a 9800198505306

Tak mohou za to piloti (titulek) nebo jejich špatný výcvik (jak se čtenář dočte v článku)???

+2/0
doporučit
25.10.2019 15:23

G82e46o83r50g 96K55o64m47b51e87r34e75c 9684431336481

iDNES by na takoveto clanky mel davat odkazy na original. Takhle to zavani opet tak trochu prekrucovanim. Rv V centu kritiky je Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS), to ostatni se teprve postupne nabalovalo.

+2/−1
doporučit
25.10.2019 14:11

K71a79r86e94l 13L58a34n69g34r 2642727720408

Zpráva ukázala řadu chyb na straně mechaniků. Ti nezkontrolovali senzor úhlu náběhu (AoA), který byl špatně nakonfigurován už od amerického dodavatele.

Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/boeing-737-max-nehoda-chyby-designu-vycvik-pilotu-udrzba-vysetrovatele.A191025_113102_zahranicni_kha

_______

Tohle není ani tak chyba mechaniků, ale amerického výrobce. Ten musí dodat vše tak aby se to dalo namontovat a neřešit zda je to vadné. Na všechny přístroje a senzory jsou certifikáty a v nich jsou uvedeny jejich parametry a naměřené hodnoty a jak je tedy možné, že tento špatně nakonfigurovaný vůbec opustil výrobní závod?

+2/−2
doporučit
25.10.2019 15:42
Foto

D10a50n96i10e44l 54K74o82č12i39c56a 4525788956542

Odhalil jsem i desátou chybu. Můžou za to pasažéři. Věděli do jakého letadla nastupují, jaká společnost ho vlastní, jaká servisuje a kdo ho pilotuje. Je evidentní že se na let dostatečně nepřipravili. Kdyby nikdo z nich do letadla nenastoupil je pravděpodobné, že by k pádu vůbec nedošlo.

+1/−1
doporučit
27.10.2019 21:00

J70o12s31e46f 81Š39o95l11t31e54s 8264348220233

Takže to, že letadla překvapivě nepadala v USA nebo v Evropě zjevně mělo svůj důvod. To jsem rád, že se mnou vyšetřovatelé souhlasí.

+1/−1
doporučit
25.10.2019 23:22

J25a42n 82J90a16n51u47š36k75a 2344876571653

a Trump, Zeman, Babis a Putin ne? Fakt moc divny, ze univerzalni vinici v tom nejedou.

+1/−2
doporučit
25.10.2019 16:25

H69o49n40z52a 34F61á79t97o32r 2429365904110

Pokud jsem to pochopil, tak:

1) Je snaha zmírnit vinu firmy Boeing a částečně ji hodit na kdekoho okolo.

2) Toto konkrétní letadlo nemuselo spadnout, ale vlastně by se čekalo o něco déle, až spadne nějaké jiné.

+1/−7
doporučit
25.10.2019 15:35

P13e49t75r 55H27a30r62i68p85r95a72s60a72d 54H17a44j35i96č 5571336733360

Hned v dalším odstavci se dočtu, že předchozí problémy pomohl zachránit až třetí pilot mimo službu a že piloti nebyli dostatečně proškolení a o MCAS nevěděli. A ano, druhý pilot neuměl nějaký postup, který měl umět zpaměti. Zkusili jste si někdy říct nějakou básničku, kterou perfektně umíte, pokud jste vystresovaní? Ono to najednou nepůjde... Stát se to může. Piloti na tom, co se stalo, mají skoro nulový podíl.

0/−2
doporučit
25.10.2019 15:31

Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

Premium

Den, kdy přepadli Mekku. V roce 1979 se zrodil moderní islámský středověk

Před 40 lety se stalo „11. září“ islámu. Aby saúdský král mohl pobít ozbrojence okupující posvátnou mešitu v Mekce,...

Najdete na iDNES.cz