Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P58e42t45r 38A87g73u95l76á15r 4507128280114

Přibližně takhle funguje schvalovací proces u všech výrobků. Vždy je část zodpovědnosti na zadavateli. Pokud výrobce testovací nebo schvalovací autoritu podvede, aby si zjednodušil schvalovací proces, zkušebny nemohou odhalit problem, který nehledaji.

0/0
doporučit
14.10.2019 7:11
Foto

J23a56n 33K40u44l77í21s57e98k 8687763418821

Tento článek pěkně shrnuje, co se vlastně s Maxy stalo: https://www.nytimes.com/2019/09/18/magazine/boeing-737-max-crashes.html

Jak už jsem se mnohokrát vyjádřil, kdyby piloti skutečně uměli s letadly létat, Maxy by byly normálně v provozu a MCAS by firma opravila aniž by o tom veřejnost věděla.

Ale dnešní trend je takový, že noví piloti dopravní letadel umět létat vůbec nemusí. Stačí když odjedou s letadlem od brány, naprogramují letový počítač, odlepí se od ranveje a po přistání odjedou s letadlem opět k bráně. Automatika se postará o zbytek letu.

Pokud ovšem nastanou nepředvídatelné situace jako počasí či technický problém jako v případě Maxů, pak pánbůh s lidmi na palubě...

+1/−6
doporučit
12.10.2019 22:04

J70i94ř15í 10B19r12e20z92o38l45u68b72s40k55ý 8487469484370

Kam vítr, tam plášť. Vaše názory se na tohle vždycky mění podle toho, co kde někdo napíše a pak to tady papouškujete.

Odborník na slovo vzatý ;-D

0/0
doporučit
13.10.2019 10:46
Foto

J79a63n 85K30u47l72í38s10e60k 8147463278581

Pane Brezolubský, kde se mýlím? Jaké názory jsem změnil? Zase ad-hominem attack. Já vím, jsem laik a dovoluji si moc, totiž kecat vám do řemesla. Nebo jak to tedy je?

0/0
doporučit
14.10.2019 0:07
Foto

J73a42n 82K73u85l73í94s57e72k 8817423508261

... a i kdybych názor změnil, co je na tom špatného? Prostě mám víc informací. A tenhle článek v New York Times Magazine je naprosto vyčerpávající. Takže, ještě jednou, co kdybyste místo ad-hominem attack se raději vyjádřil k článku?

Protože vy jste odborník, ale bohužel jste typický produkt malého českého Kocourkova, arogantní jedinec, který naprosto odmítá sdílet svoji expertízu aby se mohl přede všemi vytahovat jaký je machr.

Jestli tomu tak není, dokažte, že se mýlím a já se omluvím!

0/0
doporučit
14.10.2019 0:13

T76o90m97a38s 83R76o45t81t 9555937203

Clanek Kulisku, clanek to je snuzka blabolu, na NYT nic neobvykleho:-/

0/0
doporučit
18.10.2019 14:27

P42a94v53e94l 72Č84í60ž28e95k 7628932853652

Wow! Ten článek v NYT je masakr! To by mělo být povinné čtení; možná nejen pro letecké fandy.

+1/0
doporučit
13.10.2019 10:52
Foto

J60a90n 72K66u94l39í47s18e38k 8497433548331

Že jo! Bohužel jak vidno, drtivá většina veřejnosti o žádnou blbou pravdu nestojí. Prostě pošlou Boeing to kytek jako McDonnel Douglas a je to!

0/0
doporučit
14.10.2019 0:09

J25a32r89o33m48i41r 47F38a77r22e88k 4432383767

Ten clanek v NYT se zaobira pouze casti viny na strane pilotu, skutecne funkci MCAS je tam venovan jeden odstavecek, ktery uplne ignoruje to, jak spatne byl ten system navrzen a hlavne jak se z pohledu reseni letovych vlastnosti jedna o jakousi znouzecnost.

Ohledne mozne opravy MCAS, opravdu by to Boeing udelal pro vsechny MAXy v provozu?

0/0
doporučit
14.10.2019 13:09
Foto

J28a47n 63K59u26l10í34s71e87k 8477963728261

Ano, opravdu. Tak se to dělá naprosto normálně a rutinně. Na letadlech je mnoho chyb, hlavně na nových, a veřejnost o nich zpravidla neví. O chybách se veřejnost dozví až když se něco stane jako v tomto případě...

0/0
doporučit
14.10.2019 19:38
Foto

J53a75n 87K70u38l72í82s61e22k 8867583348261

Ano, souhlasím. Protože to tak prostě je. Kdyby piloti uměli létat, tak by se nic nestalo a veřejnost by nic nevěděla.

Vina Boeingu se propírá do nekonečna všude jinde. Tenhle článek je v hlavních médiích snad jediný, který rozebírá situaci s tréningem pilotů a proč například Lion Air má zakázáno do USA létat a je na seznamu jedné z nejnebezpečnějších aerolinek na světě...

0/0
doporučit
14.10.2019 19:42

T73o76m27a62s 95R47o56t74t 9865917383

Nestras Kulisku, u 787 a 7M8 se ukazuje ze "best practice", kterou mel MD s MD-10 si Boeing po jeho prevzeti zakomponoval do firemni kultury pomerne "efektivne"...

0/0
doporučit
18.10.2019 14:31
Foto

P24a71v65e85l 27K58a73s78í71k53, 75T98e14c39h37n31e50t28.93c31z

A je dobře, aby firma MCAS opravila, aniž by o tom veřejnost věděla? Samozřejmě se neptám, jestli je dobře, že spadla letadla a zemřeli lidé – tam se jistě shodneme, že to dobře není. Ale zajímá mne, zda vám vadí to, že se MCAS řeší veřejně, nebo zda by vám více vyhovovalo, kdyby se to řešilo, aniž byste o tom věděl?

0/0
doporučit
13.10.2019 13:21
Foto

J89a81n 97K47u38l33í41s71e19k 8797863398141

Drtivá většina veřejnosti neví o co jde, protože nemá čas si ověřovat informace a lži v médiích, takže je daleko lepší, aby se takové věci řešili v zákulisí.

Téměř nikde není zmínka o tréninku pilotů a že kdyby ti piloti uměli létat, nic by se nestalo. Ten článek, co jsem uvedl, je opravdu velká výjimka. Četl jste ho vůbec? Raději ho ani nečtěte.

Takže ano, vadí mi, že se toto řeší veřejně a všichni na to doplatíme.

Něco podobného už se stalo v minulosti. Jistě víte, proč zkrachovala skvělá firma McDonnel Douglas. Vlastně určitě nevíte. Takže vám pomohu: kvůli lžím v médiích, které nalhali veřejnosti, že DC-10 je špatné letadlo a že firma je zkorumpovaná korporace.

I když v případě Boeingu připouštím, že MCAS je obludnost a i pro mne je dost nepochopitelné, jak tohle mohlo být schváleno. Mělo by se vše řádně vyšetřit, ale mám z toho špatný pocit, že politická korektnost a lži v médiích převáží, jelikož si nemohou dovolit odhalit obrovské lajdáctví, nedodržování předpisů a neschopnost aerolinek v rozvojových zemích.

Podle mne, pane Kasík, si ani vy nemůžete dovolit připustit, že bych měl pravdu, protože jak už jsem kolikrát zmiňoval, byste musel jako novinář skončit. Buď sám o sobě nebo by vás vyhodili...

0/0
doporučit
14.10.2019 0:06

T31o84m20a24s 18R81o49t42t 9815347213

Ty jsi komik Kulisku, ty jsi komik:-)))!

0/0
doporučit
18.10.2019 14:35

T43o49m94a21s 77R52o35t83t 9155927903

Koukam Kulisku, ze ty jsi perlil i tady... Ano nejlepe se opravuje system, ktery v letadle vlastne ani neni, ale za nehodu mohou piloti... Kele Kulisku a kde beres tu jistotu, ze by to ti patlaci a zlocinci v Boeingu nezbastlili znova?

0/0
doporučit
18.10.2019 14:25

M84i47c34h23a18l 77S85e48d67m31í90k 3889895306541

"Šetřit se musí, ať to stojí, co to stojí" bylo zlaté pravidlo nejen reálného šokializmu.

0/0
doporučit
12.10.2019 13:02
Foto

J80i18ř45í 68H19a56v42e12l35k60a 3809153870144

To co by mě zajímalo je jaké to přineslo úspory. Jak to dopadne na management a na akcionáře.

Doufám že to nespraví jen to že akcionáři ztratí trochu na ceně svého majetku.

0/0
doporučit
11.10.2019 22:25

J85i95ř53í 66B96r70e12z45o31l43u80b20s90k45ý 8317229944230

Ono to asi nemá smysl, ale stejně.

Nejdřív rozepíšete, co je MCAS a pak napíšete, že je stabilizační? Jenom proto, že to používají v novinách všichni?

Nejde o to, aby MAX létal jako NG, to se taky jenom píše. Jde o to, aby splnil certifikační kritéria pro ovladatelnost při velkých alfa. Četl vůbec někdo ten předpis k tomu? I kdyby byl na novou typovku, pravděpodobně by neprošel.

MCAS ani stabilizátor aoa neupraví. Z principu nic takového nejde, stabilizátor vytvoří "správně" velký moment proti pilotovi, aby zabránil náhlému přetažení.

+1/0
doporučit
11.10.2019 21:04
Foto

P13a41v83e26l 37K72a89s64í34k66, 28T35e13c90h89n93e11t34.29c85z

Rozumím vaší připomínce. Ale v textu, který je určen pro veřejnost, je nutné používat určitá zjednodušení. Co jsem vybral, vybral jsem úmyslně a po konzultaci s odborníky.

+5/0
doporučit
11.10.2019 21:30
Foto

J53a97n 21K10u96l53í33s86e43k 8467883328281

Jinak řečeno, je nutné veřejnosti lhát, protože ta veřejnost to vyžaduje. Vaše arogance, pane Kasík, nezná mezí!

0/0
doporučit
12.10.2019 21:38

P95a88v59e41l 94V40a29ň98h77a45r97a 9538417482790

Zjednodusovat je nutne, nemame vsichni stejne vzdelani a dulezite je zachovat to podstatne. Take stale ucime na zakladnich skolach newtonovskou mechaniku, prestoze vime, ze neni uplne presna...

0/0
doporučit
13.10.2019 11:49
Foto

P85a70v58e76l 23K82a23s15í86k60, 38T93e35c11h41n15e69t39.74c71z

O čem mluvíte? Kde vidíte jakou "lež"?

Pan Brezolubský mluví o tom, že říkám "stabilizační systém" něčemu, co není spojeno se "stabilizátorem". Tedy že používám označení pro ten systém, které by on nepoužil. Boeing toto označení používá, FAA také, tak jej používám rovněž. To je celé.

0/0
doporučit
13.10.2019 13:23

J95a59r73o11m55i83r 87F98a66r71e29k 4202823737

Ale on ten systém se stabilizátorem spojený je :) Ale není stabilizační. Nicméně to je spíš jen slovíčkaření. Pan Kulíšek má asi jiný problém....

+1/0
doporučit
13.10.2019 17:43
Foto

J19a29n 62K74u27l40í45s60e65k 8157923978241

Ano, mám jiný problém a to je ten, že Boeingy MAX spadly, protože piloti neuměli létat. A neuměli proto, že je v dnešní době už takový trend a že moderní letadla a i předpisy umění létat prostě nevyžadují.

Viz článek v NYT Magazine, který jsem uvedl nahoře. Veřejnost vůbec neví, o neuvěřitelných pochybení managementu aerolinek, mechaniků a prakticky všech zúčastněných. Pan Keller ve svých původních závěrech měl pravdu. To, že se jednalo o aerolinky rozvojových zemí není náhoda.

Ale média a pan Kasík se živí na populárních lžích, že za všechno může Boeing. Vyšetřování potrvá rok, možná dva i více, protože se jedná především o politický problém. A pak je otázka co převáží, politická korektnost nebo snaha ochránit veřejnost aby se už takové šlendriány neděly? Já bych spíš řekl, že to první...

0/0
doporučit
14.10.2019 0:23

P39a48v69e36l 57Č81í73ž77e40k 7868702773562

Zbytečně osobní. Vyškrtněte tu zahrocenou větu a se zbykem budou soudní lidé souhlasit. Bohužel takový je současný svět. A není to vina pouze médií. Konec konců ty politické tlaky na vyšetřování příčin a snaha o manipulaci je v tom článku popsána velmi dobře. A tak se postupně slevuje ze standardů morálky, etiky, techniky, profesionality. Bohužel být osamocen a mít pravdu je cejch, který se neodpouští. Dílem ze studu, dílem z nenažranosti.

0/0
doporučit
14.10.2019 7:49

T21o93m93a14s 85R28o73t71t 9365247733

Human Machine Interface by Boeing v praxi... Pominuly to podvadeni:-/...

0/0
doporučit
11.10.2019 20:53

T34o78m18a65s 12R60o59t71t 9165237603

Sorry, uff "pominu-li"!

0/0
doporučit
11.10.2019 20:55

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

Najdete na iDNES.cz