Ing. Aleš Kubíček dokončuje koš zkušebního modelu o objemu 80 metrů krychlových balonu se závažím. Mlýn v Sudicích, rok 1982/83
Autor: archiv Kubíček Balloons
Model balonu o objemu 80 m3 na zahradě sudického mlýna. Za pozornost stojí i důmyslné lešení ze žebříků, jež dokládá praxi ve vykonávání výškových prací...
Autor: archiv Kubíček Balloons
Technická dokumentace balonu AB1, kterou Aleš Kubíček začal zpracovávat v roce 1981 ještě jako zaměstnanec První brněnské strojírny.
Autor: archiv Kubíček Balloons
Zchátralý mlýn v Sudicích u Boskovic, který zakoupil Aviatik klub Brno. Zde se konaly víkendové akce klubu a probíhal vývoj prvního balonu. Mlýn bohužel později vyhořel.
Autor: archiv Kubíček Balloons
Povolení k vývoji a výrobě balonu
Autor: archiv Kubíček Balloons
Žádost o typové schválení letadla
Autor: archiv Kubíček Balloons
Povolení stavby horkovzdušného balonu
Autor: archiv Kubíček Balloons
Bratři Ivan (vlevo) a Aleš (vpravo dole) nad šicím strojem, Mlýn v Sudicích, rok 1982/83
Autor: archiv Kubíček Balloons
Zchátralý mlýn v Sudicích u Boskovic, který zakoupil Aviatik klub Brno. Zde se konaly víkendové akce klubu a probíhal vývoj prvního balonu. Mlýn bohužel později vyhořel. Na snímku v hlavní roli průmyslový šicí stroj Minerva.
Autor: archiv Kubíček Balloons
Zasedání Aviatik klubu někdy v první polovině 80. let 20. století. V čele stolu sedí muž s knírkem, prezident a první brněnský pilot Jan Kunovský, u bubnu Aleš Kubíček. Mimochodem, smysl pro rytmus je v balonovém létání velmi důležitý, protože se odráží v dávkování plynu do hořáků a tedy v zachování horizontální dráhy letu.
Autor: archiv Kubíček Balloons
Při stavbě balonu bylo ušití obalu jen jednou výzvou z mnoha. Na snímku členové Aviatik klubu testují ventilátor, který je potřebný pro naplnění balonu studeným vzduchem před zažehnutím hořáku a následným plněním vzduchem teplým. Brněnští aviatici využili ventilátor z chladiče nákladního automobilu IFA.
Autor: archiv Kubíček Balloons
Ing. Aleš Kubíček (druhý zleva) v sídle Aviatik klubu v Brně, ul. Na Hlinkách
Autor: archiv Kubíček Balloons
Technické údaje balonu OK-3010, prototypu vzducholodi a fotografie tajného zkušebního startu balonu v květnu 1983.
Autor: archiv Kubíček Balloons
„Klid matko, všechno je solidní“, nějak tak by se dala komentovat fotografie z testovacího vzletu balonu OK-3010 na poli, nedaleko sudického mlýna. Tento test proběhl už v květnu 1983 bez povolení úřadů.
Autor: archiv Kubíček Balloons
První a před úřady utajené nafouknutí balonu OK-3010 v Sudicích u Boskovic v květnu 1983
Autor: archiv Kubíček Balloons
Start prvního horkovzdušného balonu československé výroby v Brně-Medlánkách dne 5. června 1983. Do koše, byť k zemi upoutaného, neohroženě vstoupil a pilotáže se ujal výtvarní Vratislav Hlavatý. Tento nadšený aviatik a autor animovaného večerníčku Edudant a Francimor byl tehdy jediným zkušebním pilotem balonů v ČSSR.
Autor: archiv Kubíček Balloons
Start prvního horkovzdušného balonu československé výroby v Brně-Medlánkách dne 5. června 1983. Do koše, byť k zemi upoutaného, neohroženě vstoupil a pilotáže se ujal výtvarní Vratislav Hlavatý. Tento nadšený aviatik a autor mj. animovaného večerníčku Edudant a Francimor byl tehdy jediným zkušebním pilotem balonů v ČSSR.
Autor: archiv Kubíček Balloons
Start prvního horkovzdušného balonu československé výroby v Brně-Medlánkách dne 5. června 1983. Do koše, byť k zemi upoutaného, neohroženě vstoupil a pilotáže se ujal výtvarní Vratislav Hlavatý. Tento nadšený aviatik a autor mj. animovaného večerníčku Edudant a Francimor byl tehdy jediným zkušebním pilotem balonů v ČSSR.
Autor: archiv Kubíček Balloons
Start prvního horkovzdušného balonu československé výroby v Brně-Medlánkách dne 5. června 1983. Do koše, byť k zemi upoutaného, neohroženě vstoupil a pilotáže se ujal výtvarník Vratislav Hlavatý. Tento nadšený aviatik a autor mj. animovaného večerníčku Edudant a Francimor byl tehdy jediným zkušebním pilotem balonů v ČSSR.
Autor: archiv Kubíček Balloons
Letecké přístroje v koši balonu OK-3010
Autor: archiv Kubíček Balloons
Balon se velmi brzy stal vítanou atrakcí. Za zmínku stojí i původní Kubíčkova koncepce ležatých plynových lahví, které připomínají první LPG nádrže do automobilů. Od této koncepce bylo později upuštěno ve prospěch stojících lahví.
Autor: archiv Kubíček Balloons
V dobách prvních horkovzdušných balonů v ČSSR se používala helma. Zároveň první koš byl celopletený. Dnes jsem proutěné jen okraje. Snímek pochází z první poloviny 80. let 20. století.
Autor: archiv Kubíček Balloons
Přistávání v termice. Piloti Aviatik klubu byli často tlačeni organizátory nejrůznějších akcí, aby létali přes den, a nikoli pouze ráno a večer, kdy není termické proudění. To bylo samozřejmě velmi nebezpečné.
Autor: archiv Kubíček Balloons
Přistávání v termice. Piloti Aviatik klubu byli často tlačeni organizátory nejrůznějších akcí, aby létali přes den, a nikoli pouze ráno a večer, kdy není termické proudění. To bylo samozřejmě velmi nebezpečné.
Autor: archiv Kubíček Balloons
Nelehké začátky firmy na balony a vzducholodě v prostorách pavlačového domu v Brně na Francouzské ulici. Na snímku Aleš Kubíček na začátku 90. let 20. století.
Autor: archiv Kubíček Balloons
Začátek soukromého podnikání Aleše Kubíčka, kolem roku 1991
Autor: archiv Kubíček Balloons
Nelehké začátky firmy na balony a vzducholodě v prostorách pavlačového domu v Brně na Francouzské ulici
Autor: archiv Kubíček Balloons
Nelehké začátky firmy na balony a vzducholodě v prostorách pavlačového domu v Brně na Francouzské ulici
Autor: archiv Kubíček Balloons
Projekt balonu speciálního tvaru – katedrála St. Gallen – rozšířila povědomí o schopnostech brněnské firmy na balony do světa. Rok 2003
Autor: archiv Kubíček Balloons
Zaměstnanci továrny Kubíček v roce 2000
Autor: archiv Kubíček Balloons
Zaměstnanci továrny Kubíček v roce 2010
Autor: archiv Kubíček Balloons
Zaměstnanci továrny Kubíček v roce 2016
Autor: archiv Kubíček Balloons
Zaměstnanci továrny Kubíček v roce 2018
Autor: archiv Kubíček Balloons
Zaměstnanci továrny Kubíček v roce 2022
Autor: archiv Kubíček Balloons
Současná šicí dílna továrny Kubíček. Na stroji v popředí pobíhá střih jednotlivých dílů již řízený počítačem.
Autor: archiv Kubíček Balloons
Zámečnická dílna továrny
Autor: archiv Kubíček Balloons
Šicí dílna továrny v roce 2022
Autor: archiv Kubíček Balloons
Petr Kubíček
Autor: archiv Kubíček Balloons
Zleva: Monika a Petr Kubíčkovi a zakladatel továrny Aleš Kubíček s manželkou Naďou Kubíčkovou
Autor: archiv Kubíček Balloons
Konstruktér, průkopník balonového létání a zakladatel továrny Ing. Aleš Kubíček
Autor: archiv Kubíček Balloons
Současná podoba továrny
Autor: archiv Kubíček Balloons