Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P28e58t46r 52H91u90l53k83a 1330340554292

Walter Jupiter byl ovšem motor hvězdicový, proto byl lehčí. Předpokládám, že ona zmiňovaná francouzská konkurence byla podobně jako náš Walter licence od Bristolu.

0/0
doporučit
13.6.2019 20:04

R35i84c74h82a35r53d 28A78u51b29r53e81c30h71t 1272511766320

Přesně tak, navíc Walter nekoupil licenci, ale sublicenci právě od Gnome et Rhone. Stejně jako Jugoslávci, Rumuni a další. Asi jen Italové, Němci a Japonci stavěli podle britského vzoru. Rumuni předpokládám sáhli po motoru z vlastní licence.

+1/0
doporučit
13.6.2019 21:16

S39t76e21p18a53n 75T29o69m25a62n 5361563758751

Me by zajimalo z jakeho duvodu se v konstrukci tak dlouho drzela otevrena kabina pro pilota?

Chapu u prvnich typu letadel, ale kdyz jiz kapotujete cestujici, proc ne pilota, kdyz kdyz pohidli a aerodinamika jasne mluvi pro uzavreni kabiny...?

+1/0
doporučit
13.6.2019 13:03

O46l59d23ř21i80c27h 93Ř67e60z14n28í97k 7155632314298

piloti to tak chtěli...

+1/0
doporučit
13.6.2019 15:12

J73o12z16e11f 94B78e18v27i41l97a63q65u37a 9655519941521

Vtedy si ešte mohli porúčať. Dnes im nacpú do kokpitu autopilotov so superprogramami na všetko, umelú inteligenciu a musia držať huby...a preškoľovať sa á 6 mesiacov. A aj tak to nakoniec spadne...:-P

+1/−3
doporučit
13.6.2019 17:51

M76a45r70t58i16n 69N58e37r70m25u17t 4889540708644

Myslím, že se zvyšováním rychlosti letadel byli piloti ještě rádi za uzavřenou budku.

0/0
doporučit
14.6.2019 20:19

R47a95d88e34k 49P74a80n67c50h94a79r81t63e38k 6403933613336

protože obličel funguje jako nejlepší zatáčkoměr a příčný sklonoměr ;-)

+4/0
doporučit
13.6.2019 20:51

J55o37z27e60f 70B67e41v56i72l33a62q11u38a 9855379971281

Zaujali ma tie dva auto-veteráni na fotke v článku (vedľa Avie)! Myslím že tie dva typy som videl pred týždňom v Piešťanoch na Stuhe...:-)

0/0
doporučit
13.6.2019 8:50

R41a76d27e54k 76P95a77n29c63h35a87r94t98e40k 6313543653986

Tahle historie je úžasná ... jedna perlička. Když kluci dělali repliku BH-5 pátrali proč měla ocelovou kostru směrovky, když letadlo bylo dřevěné. Důvod byl prostý. Továrna zaměstnávala svářeče a protože sváření nezabralo tolik času jako truhlařina, měl nějaký volný čas. Zhruba tolik, že výrobou kostry směrovky mu ho efektivně vyplnili. ;-)

+3/0
doporučit
13.6.2019 7:36

J43o47z86e35f 31B91e91v11i56l14a49q66u93a 9545659191981

R^:-)

0/0
doporučit
13.6.2019 8:49

Najdete na iDNES.cz