Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P54e42t59r 98H86u94l14k96a 1330250134972

Walter Jupiter byl ovšem motor hvězdicový, proto byl lehčí. Předpokládám, že ona zmiňovaná francouzská konkurence byla podobně jako náš Walter licence od Bristolu.

0/0
doporučit
13.6.2019 20:04

R60i48c20h61a51r51d 97A42u17b79r16e41c63h92t 1532941416880

Přesně tak, navíc Walter nekoupil licenci, ale sublicenci právě od Gnome et Rhone. Stejně jako Jugoslávci, Rumuni a další. Asi jen Italové, Němci a Japonci stavěli podle britského vzoru. Rumuni předpokládám sáhli po motoru z vlastní licence.

+1/0
doporučit
13.6.2019 21:16

S41t82e28p75a40n 17T78o52m74a58n 5671113298231

Me by zajimalo z jakeho duvodu se v konstrukci tak dlouho drzela otevrena kabina pro pilota?

Chapu u prvnich typu letadel, ale kdyz jiz kapotujete cestujici, proc ne pilota, kdyz kdyz pohidli a aerodinamika jasne mluvi pro uzavreni kabiny...?

+1/0
doporučit
13.6.2019 13:03

O65l91d22ř50i78c87h 57Ř29e60z58n51í73k 7355282444938

piloti to tak chtěli...

+1/0
doporučit
13.6.2019 15:12

J50o19z64e43f 83B29e78v84i18l12a82q97u75a 9485739151601

Vtedy si ešte mohli porúčať. Dnes im nacpú do kokpitu autopilotov so superprogramami na všetko, umelú inteligenciu a musia držať huby...a preškoľovať sa á 6 mesiacov. A aj tak to nakoniec spadne...:-P

+1/−3
doporučit
13.6.2019 17:51

M92a74r71t79i13n 25N52e40r22m32u69t 4349650818594

Myslím, že se zvyšováním rychlosti letadel byli piloti ještě rádi za uzavřenou budku.

0/0
doporučit
14.6.2019 20:19

R18a80d18e58k 45P84a39n45c23h37a41r75t15e58k 6533223843456

protože obličel funguje jako nejlepší zatáčkoměr a příčný sklonoměr ;-)

+4/0
doporučit
13.6.2019 20:51

J23o42z53e72f 23B46e92v21i13l70a96q18u59a 9525309321891

Zaujali ma tie dva auto-veteráni na fotke v článku (vedľa Avie)! Myslím že tie dva typy som videl pred týždňom v Piešťanoch na Stuhe...:-)

0/0
doporučit
13.6.2019 8:50

R94a40d24e69k 75P62a38n57c52h71a48r47t80e68k 6203843883526

Tahle historie je úžasná ... jedna perlička. Když kluci dělali repliku BH-5 pátrali proč měla ocelovou kostru směrovky, když letadlo bylo dřevěné. Důvod byl prostý. Továrna zaměstnávala svářeče a protože sváření nezabralo tolik času jako truhlařina, měl nějaký volný čas. Zhruba tolik, že výrobou kostry směrovky mu ho efektivně vyplnili. ;-)

+3/0
doporučit
13.6.2019 7:36

J48o16z44e66f 70B64e34v81i67l48a14q76u88a 9555819671571

R^:-)

0/0
doporučit
13.6.2019 8:49

Najdete na iDNES.cz