Pátek 7. května 2021, svátek má Stanislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 7. května 2021 Stanislav
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M58i36r76e14k 86H23o67d24a62r 1447759193559

Proudový motor opravdu nebude roztáčen elektromotorem. To co bude roztáčeno bude vedle té vrtule třeba dmychadlo. Proudový motor je to v čem hoří palivo. A ten se má tímto systémem právě nahradit. Je to tedy stejný nesmysl jako říct, že v autě bude pístový benzínový motor roztáčen elektromotorem...

+15/0
doporučit
23.4.2021 13:50
Foto

M61i12c93h82a70l 65S93e73m88r59á69d 3292566857449

...je třeba přibližně 40 MW energie...

Tohle si přečíst na technetu... no fuj... vraťte nám Kasíka...

+18/−2
doporučit
23.4.2021 7:30
Foto

M94a54r73t29i59n 64P27r80a17ž29á86k 2520661825241

Proudový motor bude roztáčen.... Tato věta snad stačí k tomu, aby každý viděl o jaký se jedná blábol.

+15/−1
doporučit
23.4.2021 6:58
Foto

P66e43t72r 44Š36i77r68o30k33ý 4741453317

Na ideologický příkaz technikou nepolíbených umanutých politiků řeší kvadraturu kruhu.

+15/−1
doporučit
23.4.2021 5:24
Foto

R68o75b17e84r39t 36M33á28s18l69o 1561581907447

To je tak fantasmagorický směr vývoje, že to snad ani nemá cenu komentovat.

Když už by se jako vážně chtěli v letectví zbavit fosilních paliv, tak bych se zaměřil na vodík.

+22/−4
doporučit
23.4.2021 2:36
Foto

T63o83m22á36š 89K74u92c36h55a22ř 3597651368341

Super, takže krom šílené hmotnosti baterií do letadel břibyde chladící okruh elektroinstalace pro dosažení supravodivosti, plus zásobník tekutého vodíku, plus izolace a ohřev baterií. :-)

Takže onu známou hlášku z Marečku, podejte mi pero můžeme parafrázovat na: "Chladí a vyhřívá to dobře, ale nelítá to." ;-)

Zatím to stále stojí a padá minimálně s akumulátory, protože i ty v článku slibované s tuhým elektrolytem mají jen dvakrát lepší poměr hmotnosti a uložené energie, což je prostě pořád zoufale málo.

+12/0
doporučit
23.4.2021 8:19
Foto

J24i42ř57í 14H10a44v57e25l43k64a 3159953850234

Po odchodu Kasíka jde tahle rubrika cu grunt.

Odstavce jsou zpřeházené, použité různé zdroje vzájemně zkompilované takže si místy i trochu odporují.

Snaha o podrobné technické vysvětlení u laického pojetí článku.

No prostě hnus.

+14/−1
doporučit
23.4.2021 9:26
Foto

L52u90d56ě81k 65C49h61r18á40s93t81e80k 1383277761666

No jo, Airbus to bere z té nejjednodušší strany. Převést energii na pohyb je ten nejmenší problém, který se dá celkem snadno vyřešit více způsoby. Bohužel zůstává ten zdaleka největší a buhví jestli vůbec řešitelný problém s uskladněním energie. Žádné baterie, které by byly v letadle použitené, nejsou pořádně ani na papíře, natož aby se blížily reálné existenci. Fosilní palivo uchová na jednotku hmotnosti minimálně 20-30x víc energie, než i ty nejlepší baterie a bohžel, letadlo není auto. Tam se fyzika nijak obejít nedá a o co musí být těžší baterie, o to musí být nižší nosnost a nebo kratší dolet. A ještě tam je další faktor, palivo za letu ubývá až téměř k nule, což postupně během letu snižuje nároky na výkon (a spotřebu) motorů a tím opět prodlužuje dolet. Baterie nikoliv, takže i když se baterie blíží vyčerpání, tak letadlo pořád sebou musí vláčet celou jejich hmotnost. Takže udělat z toho použitelné letadlo, které by bylo schopno komerčnígho provozu, je v následujících desítkách let vyloučeno, protože zlepšování baterií v nejdůležitějším parametru (poměr kapacity k hmotnosti) postupuje hlemýždím tempem, maximálně v průměru nějaké nižší jednotky procent za rok. Přitom pro praktickou použitelnost v letadle je nezbytný pokrok o vyšší stovky procent.

+10/0
doporučit
23.4.2021 18:29
Foto

M90a83r30e12k 44B58a85r26t85o29š 2354953926357

Milujem články o nových startupoch (čítaj: čierna diera investícií), ktoré pracujú na revolúcii vo svete batérií. Všetky sú na jedno brdo: "Nový startup v spolupráci s XXX pracuje na novom type batérií. Výsledok bude ľahká baterka s obrovskou energetickou hustotou a nabíjaním rýchlosti svetla. Zaradenie do výroby sa plánuje do 3rokov."

+12/−1
doporučit
23.4.2021 7:50
Foto

M68i96c49h42a68l 67S19e54m67r98á91d 3152116637329

Bývalo tu dobrým zvykem, že autor sledoval diskusi a opravoval věci, které mu byly vytýkány...

Tento zvyk skončil? Nebo se opravdu energie udává ve wattech?

Na druhou stranu je alespoň vidět, kdo držel úroveň technetu a kdo byl jen statista...

+9/0
doporučit
23.4.2021 13:16
Foto

M29i16l39o48š 75P72e31t74r83á78č93e15k 1396959468234

Jak to tak čtu, tak zbývá jediné řešení. Objevit ložiska naquadahu a vyrábět naquadrii...藍

+9/0
doporučit
23.4.2021 7:04
Foto

R25a15d34i83m 41P94o58l19á57š46e25k 9306203389569

Hm, v letectví taková elektrifikace znamená návrat o takových 120 let zpátky. Nejméně. Neboli na období, kdy reálně neexistoval žádný vhodný motor na pohon letadel a první výzkumníci nejdřív museli extrémně odlehčit a zvýšit výkony tehdejších prvních motorů na fosilní paliva. A přesto z toho vyšly jen skoky na letišti a krátké lety v délce jednotek kilometrů. Teprve první světová válka katalyzovala rozvoj těch letadel a tím i letectví.

Zdá se ovšem, že pod tlakem zeleného alarmistického strašení a zelených výmyslů a nesmyslů takové návraty do minulosti postihnou většinu oborů lidské činnosti.

+13/−3
doporučit
23.4.2021 5:21
Foto

J31a93r66o23m95i57r 26N62o47v31a64k 1633734615790

Nastal čas začít se seriózně zabývat vývojem letadel na parní pohon, zdá se :-)

+8/0
doporučit
23.4.2021 8:11
Foto

P58e31t85r 35T88y95č38k47a 6865202809382

Do takového letadla v životě nesednu.

+10/−2
doporučit
23.4.2021 0:48
Foto

J28a35r15o54m73í49r 46S82v45o39b33o27d17a 8983513860624

No ono to létat bude, jen se tam již nevejdou cestující... bylo by to příliš těžké :-)

+7/0
doporučit
23.4.2021 9:01
Foto

P75e41t83r 57H77o87f93m43a83n49n 6599924555780

Airbus je takovým pionýrem slepých uliček.

+7/0
doporučit
23.4.2021 6:24
Foto

M13i25r29e96k 36G42a76j90e23r 5361776449280

Třeba ten výzkum k něčemu bude, ale ani trochu nevěřím, že pro elektrická letadla.

+6/0
doporučit
23.4.2021 8:09
Foto

J67o27s89e54f 51Š84o21l77t95e80s 8504478200203

Zajímavý článek. Nejen Airbus to myslí s elektrickými letadly vážně. Taky Rolls-Royce, Hart, ale i další. Nicméně zatím je to jen vysavač na peníze důvěřivých investorů vezoucích se na vlně nadšení ze všeho elektrického. Osobně si nemyslím, že problém je skutečně v supravodičích a hmotnosti pohonného systému. Problém je čistě v bateriích. Baterie s energetickou hustotou 1000 Wh/kg budou znamenat, že budou moci létat menší stroje srovnatelné s těmi turbovrtulovými. Do té doby je to nereálné, hlavně kvůli předpisům.

+6/0
doporučit
23.4.2021 0:27
Foto

J85a89r88o60m29í12r 87K11r24á54l 4850849284569

U letadla potřebujete co nejvíc energie v kile paliva a co největší výkon na kilo váhy motoru. Takže současné řešení je nejvýhodnější. A navíc se za letu snižuje váha paliva, což je další plus.

+5/0
doporučit
24.4.2021 9:32
Foto

M48i56c88h31a65l 11F23r50ý87d54a 1672779653382

Elektřina pohání proudový motor!!!??? Napsat toto na Technetu??? Chjo...

+5/0
doporučit
23.4.2021 22:32
Foto

E87r39i96k 98L36e59v48i11n17s77k24ý 8441334493805

Technete, technete, už z tebe zbyl jen net.

+5/0
doporučit
23.4.2021 10:14
Foto

P48e28t92r 94J82a49n54o34v32s29k82ý 7142163906877

Jen se bojím, aby si let přes oceán za 10 let nemohl dovolit je dolarový milionář. Nechci tu působit negativně, ale logicky když letí letadlo na tekuté palivo, tak se cestou odlehčuje, u baterii si ponese stále obrovskou hmotnost, čekám, kdy někdo dostane grant, aby vyrobil raketu na baterie ;)))

+5/0
doporučit
23.4.2021 8:02
Foto

J11i28ř19í 36D70o75u53t70n40á74č 3787466485213

hm ..to si dřív budu zapalovat cigára věčným fúzním zapalovačem

+3/0
doporučit
23.4.2021 13:11
Foto

J16a30n 77S72c68h48o35v73á82n81e88k 7436146731780

Teď to ještě namontovat do tankerů. Potom by to mělo opravdu účel.

+3/0
doporučit
23.4.2021 9:19
Foto

P52a55v42e20l 29V76a95l35e95n78t14a 7941571627293

Co to mele autor o bateriích? U nich je hlavně největší problém obrovská váha a ne to co tam píšou. To je nějaké fakenews? Airbus počítá s využitím vodíku který má mnohem lepší poměr váha*/uložená energie, viz tisková zpráva samotného Airbusu:

https://www.airbus.com/newsroom/press-releases/en/2020/09/airbus-reveals-new-zeroemission-concept-aircraft.html

A jelikož by ten vodík byl kvůli co nejmenšímu objemu v tekutém stavu a tedy brutálně schlazený, tak by se dal využít i na chlazení supravodičů. Nemusely by tam mít cokoliv extra. baterie tam bude max jen pro poskytnutí nějakého špičkového výkonu pro vzlet nebo něco takového.

+3/0
doporučit
23.4.2021 8:36
Foto

J13i13ř15í 23J26u97r15á40š46e51k 8617365450367

Bude se lítat vzducholodema. Bude to pomalejší, ale ekologické. Ke vzletu žádných 40MW potřebovat nebudou.

A nebo se lítat prestane úplně a hotovo :-) Lodě budou na baterky plus plachty.

+3/0
doporučit
23.4.2021 7:12
Foto

M47a36r70e78k 90B86a29r46t36o29š 2444203946817

Na internete je to pekné, že sa dá veľmi ľahko cestovať do minulosti napríklad za revolučnými batériami, ktoré sa majú vyrábať už od roku 2010

https://www.idnes.cz/technet/pc-mac/uz-za-rok-muzeme-mit-v-mobilech-a-fotacich-nabijeci-baterie-na-kyslik.A091102_134808_tec_technika_pka?zdroj=vyhledavani

+2/0
doporučit
23.4.2021 12:23
Foto

J93i64ř52í 77P21u62t78z 9850385901578

Někdo by měl vzkřísit projekt parního vozu. S dnešní technologií by to nemuselo mít stejné nevýhody, jako kdysi.

+2/0
doporučit
23.4.2021 10:12
Foto

P79e47t24r 94T67y66č49k60a 6975572519432

Dnes letecké společnosti nedovolí člověku v odbaveném zavazadle nechat powebanku. Airbus chce dát do letadla takovou chemickou "bombu".

+2/0
doporučit
23.4.2021 7:35
Foto

P26e66t74r 10Š66v75a84r78c 2168138335450

Jako testovací figurínu bych navrhoval Gretu a partu jejích záškoláků ;-D

+2/−1
doporučit
23.4.2021 12:35
Foto

A81n98t83o25n81í57n 61H97o79l31í20k 8497143514670

U letadel max biopalivo. Ve spalovakach to nema smysl, je moc drahe. U letadel by to vadit nemuselo, protoze hodnota prepravy je vetsi. Mozna vodik.

Supravodice ? Solid state baterky ? To je daleka budoucnost, a navic ty baterky porad budou 10-20x slabsi, nez by bylo treba.

+1/0
doporučit
25.4.2021 23:36
Foto

P62a93v58e96l 33M51a30r36t20i45n61e21k 9195535211513

Kdo si hraje, nezlobi. At si teda teoretizuji a delaji pokusy. Do neceho takoveho, jako je letadlo na baterky bych nesednul. Tady asi nebude stacit nahodit generator, kdyz se vybiji a pockat na nejakou tu carecku na displayi.

+1/0
doporučit
24.4.2021 23:08
Foto

R76a24d77e22k 68N82o34v77a49k 9944533629940

Ekologičtější by bylo spalováním metanu, viz SpaceX Raptor engine.

Sběr by se prováděl tak, že se kravičkám nainstalují k výfuku balonky.

+1/−1
doporučit
23.4.2021 16:53
Foto

D56a35v94i24d 18C32e83c56h 6163987920604

Baterie by mohli byt mensie, keby sa podarilo nabijat za letu....

Armada to uz davno pouziva, akurat namiesto nejakej trubky by boli lietadla prepojene kablom.

Machri z airbusu iste maju prepracovane este bezdotykove indukcne nabijanie.

+1/−3
doporučit
23.4.2021 9:37

Pochvaly bych výrazně omezil, víc berou než dávají, vysvětluje psycholog

Premium Stále více čelíme nezdravému tlaku, abychom byli úspěšnější a výkonnější. Jak budovat zdravé sebevědomí? Jak správně...

Opakovaný výstup na osmitisícovku může urychlit demenci, říká neurochirurg Beneš

Premium Špičkový neurochirurg Vladimír Beneš, už třetí v řadě slavné neurochirurgické dynastie, o šťourátku v mozku, hezkých...

Pohodlnější to nikdy nebylo. Velký přehled služeb televize přes internet

Premium Otestovali jsme devět služeb televize přes internet. Vybrali jsme ty, které můžete používat s libovolným poskytovatelem...