Neděle 13. června 2021, svátek má Antonín
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 13. června 2021 Antonín
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M59i95r45e67k 68H64o55d16a13r 1447929493129

Proudový motor opravdu nebude roztáčen elektromotorem. To co bude roztáčeno bude vedle té vrtule třeba dmychadlo. Proudový motor je to v čem hoří palivo. A ten se má tímto systémem právě nahradit. Je to tedy stejný nesmysl jako říct, že v autě bude pístový benzínový motor roztáčen elektromotorem...

+15/0
doporučit
23.4.2021 13:50
Foto

M38i60c39h62a12l 15S79e68m55r69á51d 3142976767199

...je třeba přibližně 40 MW energie...

Tohle si přečíst na technetu... no fuj... vraťte nám Kasíka...

+18/−2
doporučit
23.4.2021 7:30
Foto

M85a62r15t70i33n 91P94r65a56ž34á17k 2830741735241

Proudový motor bude roztáčen.... Tato věta snad stačí k tomu, aby každý viděl o jaký se jedná blábol.

+15/−1
doporučit
23.4.2021 6:58
Foto

P95e75t38r 11Š42i23r44o27k81ý 4271623737

Na ideologický příkaz technikou nepolíbených umanutých politiků řeší kvadraturu kruhu.

+15/−1
doporučit
23.4.2021 5:24
Foto

R90o50b75e26r63t 65M78á95s26l80o 1871771777467

To je tak fantasmagorický směr vývoje, že to snad ani nemá cenu komentovat.

Když už by se jako vážně chtěli v letectví zbavit fosilních paliv, tak bych se zaměřil na vodík.

+22/−4
doporučit
23.4.2021 2:36
Foto

T65o73m15á76š 97K94u93c80h54a54ř 3387681748751

Super, takže krom šílené hmotnosti baterií do letadel břibyde chladící okruh elektroinstalace pro dosažení supravodivosti, plus zásobník tekutého vodíku, plus izolace a ohřev baterií. :-)

Takže onu známou hlášku z Marečku, podejte mi pero můžeme parafrázovat na: "Chladí a vyhřívá to dobře, ale nelítá to." ;-)

Zatím to stále stojí a padá minimálně s akumulátory, protože i ty v článku slibované s tuhým elektrolytem mají jen dvakrát lepší poměr hmotnosti a uložené energie, což je prostě pořád zoufale málo.

+12/0
doporučit
23.4.2021 8:19
Foto

J72i27ř86í 88H15a38v30e74l15k58a 3909303180944

Po odchodu Kasíka jde tahle rubrika cu grunt.

Odstavce jsou zpřeházené, použité různé zdroje vzájemně zkompilované takže si místy i trochu odporují.

Snaha o podrobné technické vysvětlení u laického pojetí článku.

No prostě hnus.

+14/−1
doporučit
23.4.2021 9:26
Foto

L78u93d50ě32k 64C76h78r53á75s50t64e78k 1963687311706

No jo, Airbus to bere z té nejjednodušší strany. Převést energii na pohyb je ten nejmenší problém, který se dá celkem snadno vyřešit více způsoby. Bohužel zůstává ten zdaleka největší a buhví jestli vůbec řešitelný problém s uskladněním energie. Žádné baterie, které by byly v letadle použitené, nejsou pořádně ani na papíře, natož aby se blížily reálné existenci. Fosilní palivo uchová na jednotku hmotnosti minimálně 20-30x víc energie, než i ty nejlepší baterie a bohžel, letadlo není auto. Tam se fyzika nijak obejít nedá a o co musí být těžší baterie, o to musí být nižší nosnost a nebo kratší dolet. A ještě tam je další faktor, palivo za letu ubývá až téměř k nule, což postupně během letu snižuje nároky na výkon (a spotřebu) motorů a tím opět prodlužuje dolet. Baterie nikoliv, takže i když se baterie blíží vyčerpání, tak letadlo pořád sebou musí vláčet celou jejich hmotnost. Takže udělat z toho použitelné letadlo, které by bylo schopno komerčnígho provozu, je v následujících desítkách let vyloučeno, protože zlepšování baterií v nejdůležitějším parametru (poměr kapacity k hmotnosti) postupuje hlemýždím tempem, maximálně v průměru nějaké nižší jednotky procent za rok. Přitom pro praktickou použitelnost v letadle je nezbytný pokrok o vyšší stovky procent.

+10/0
doporučit
23.4.2021 18:29
Foto

M35i95l13o30š 52P63e10t88r71á17č44e98k 1106289178744

Jak to tak čtu, tak zbývá jediné řešení. Objevit ložiska naquadahu a vyrábět naquadrii...藍

+10/0
doporučit
23.4.2021 7:04
Foto

M84a85r36e75k 43B28a51r21t95o48š 2434223646727

Milujem články o nových startupoch (čítaj: čierna diera investícií), ktoré pracujú na revolúcii vo svete batérií. Všetky sú na jedno brdo: "Nový startup v spolupráci s XXX pracuje na novom type batérií. Výsledok bude ľahká baterka s obrovskou energetickou hustotou a nabíjaním rýchlosti svetla. Zaradenie do výroby sa plánuje do 3rokov."

+12/−1
doporučit
23.4.2021 7:50
Foto

M51i77c45h36a29l 93S21e90m96r35á40d 3492436917689

Bývalo tu dobrým zvykem, že autor sledoval diskusi a opravoval věci, které mu byly vytýkány...

Tento zvyk skončil? Nebo se opravdu energie udává ve wattech?

Na druhou stranu je alespoň vidět, kdo držel úroveň technetu a kdo byl jen statista...

+9/0
doporučit
23.4.2021 13:16
Foto

R43a54d75i32m 57P13o21l82á93š93e90k 9776603189569

Hm, v letectví taková elektrifikace znamená návrat o takových 120 let zpátky. Nejméně. Neboli na období, kdy reálně neexistoval žádný vhodný motor na pohon letadel a první výzkumníci nejdřív museli extrémně odlehčit a zvýšit výkony tehdejších prvních motorů na fosilní paliva. A přesto z toho vyšly jen skoky na letišti a krátké lety v délce jednotek kilometrů. Teprve první světová válka katalyzovala rozvoj těch letadel a tím i letectví.

Zdá se ovšem, že pod tlakem zeleného alarmistického strašení a zelených výmyslů a nesmyslů takové návraty do minulosti postihnou většinu oborů lidské činnosti.

+13/−3
doporučit
23.4.2021 5:21
Foto

J25a66r75o17m43i92r 30N63o90v86a80k 1733934385490

Nastal čas začít se seriózně zabývat vývojem letadel na parní pohon, zdá se :-)

+8/0
doporučit
23.4.2021 8:11
Foto

P13e78t18r 28T36y14č87k46a 6415252479652

Do takového letadla v životě nesednu.

+10/−2
doporučit
23.4.2021 0:48
Foto

J62a42r34o12m43í39r 87S77v25o81b66o84d34a 8503333220414

No ono to létat bude, jen se tam již nevejdou cestující... bylo by to příliš těžké :-)

+7/0
doporučit
23.4.2021 9:01
Foto

P69e32t47r 87H64o53f87m98a52n89n 6299204775390

Airbus je takovým pionýrem slepých uliček.

+7/0
doporučit
23.4.2021 6:24
Foto

M74i28r55e64k 10G58a61j77e40r 5641506719860

Třeba ten výzkum k něčemu bude, ale ani trochu nevěřím, že pro elektrická letadla.

+6/0
doporučit
23.4.2021 8:09
Foto

J50o42s12e63f 64Š33o10l55t24e28s 8744768790243

Zajímavý článek. Nejen Airbus to myslí s elektrickými letadly vážně. Taky Rolls-Royce, Hart, ale i další. Nicméně zatím je to jen vysavač na peníze důvěřivých investorů vezoucích se na vlně nadšení ze všeho elektrického. Osobně si nemyslím, že problém je skutečně v supravodičích a hmotnosti pohonného systému. Problém je čistě v bateriích. Baterie s energetickou hustotou 1000 Wh/kg budou znamenat, že budou moci létat menší stroje srovnatelné s těmi turbovrtulovými. Do té doby je to nereálné, hlavně kvůli předpisům.

+6/0
doporučit
23.4.2021 0:27
Foto

J43a86r97o57m14í13r 37K20r16á93l 4680229814179

U letadla potřebujete co nejvíc energie v kile paliva a co největší výkon na kilo váhy motoru. Takže současné řešení je nejvýhodnější. A navíc se za letu snižuje váha paliva, což je další plus.

+5/0
doporučit
24.4.2021 9:32
Foto

M54i17c33h24a81l 10F12r12ý56d27a 1562239153732

Elektřina pohání proudový motor!!!??? Napsat toto na Technetu??? Chjo...

+5/0
doporučit
23.4.2021 22:32
Foto

E94r68i95k 21L27e47v69i21n51s61k97ý 8231414833515

Technete, technete, už z tebe zbyl jen net.

+5/0
doporučit
23.4.2021 10:14
Foto

P40e57t89r 31J45a43n63o32v86s10k35ý 7892203556717

Jen se bojím, aby si let přes oceán za 10 let nemohl dovolit je dolarový milionář. Nechci tu působit negativně, ale logicky když letí letadlo na tekuté palivo, tak se cestou odlehčuje, u baterii si ponese stále obrovskou hmotnost, čekám, kdy někdo dostane grant, aby vyrobil raketu na baterie ;)))

+5/0
doporučit
23.4.2021 8:02
Foto

J68i27ř19í 88D33o31u86t27n93á55č 3347696345823

hm ..to si dřív budu zapalovat cigára věčným fúzním zapalovačem

+3/0
doporučit
23.4.2021 13:11
Foto

J29a82n 49S63c92h10o81v34á12n90e86k 7616146731340

Teď to ještě namontovat do tankerů. Potom by to mělo opravdu účel.

+3/0
doporučit
23.4.2021 9:19
Foto

P27a21v78e10l 95V88a38l95e31n94t27a 7181691727373

Co to mele autor o bateriích? U nich je hlavně největší problém obrovská váha a ne to co tam píšou. To je nějaké fakenews? Airbus počítá s využitím vodíku který má mnohem lepší poměr váha*/uložená energie, viz tisková zpráva samotného Airbusu:

https://www.airbus.com/newsroom/press-releases/en/2020/09/airbus-reveals-new-zeroemission-concept-aircraft.html

A jelikož by ten vodík byl kvůli co nejmenšímu objemu v tekutém stavu a tedy brutálně schlazený, tak by se dal využít i na chlazení supravodičů. Nemusely by tam mít cokoliv extra. baterie tam bude max jen pro poskytnutí nějakého špičkového výkonu pro vzlet nebo něco takového.

+3/0
doporučit
23.4.2021 8:36
Foto

J88i18ř92í 96J13u80r51á50š55e62k 8717855910177

Bude se lítat vzducholodema. Bude to pomalejší, ale ekologické. Ke vzletu žádných 40MW potřebovat nebudou.

A nebo se lítat prestane úplně a hotovo :-) Lodě budou na baterky plus plachty.

+3/0
doporučit
23.4.2021 7:12
Foto

M96a46r69e81k 52B68a38r23t90o34š 2864393546537

Na internete je to pekné, že sa dá veľmi ľahko cestovať do minulosti napríklad za revolučnými batériami, ktoré sa majú vyrábať už od roku 2010

https://www.idnes.cz/technet/pc-mac/uz-za-rok-muzeme-mit-v-mobilech-a-fotacich-nabijeci-baterie-na-kyslik.A091102_134808_tec_technika_pka?zdroj=vyhledavani

+2/0
doporučit
23.4.2021 12:23
Foto

J42i96ř82í 73P63u39t63z 9960525211758

Někdo by měl vzkřísit projekt parního vozu. S dnešní technologií by to nemuselo mít stejné nevýhody, jako kdysi.

+2/0
doporučit
23.4.2021 10:12
Foto

P31e46t68r 38T53y43č27k51a 6135242979802

Dnes letecké společnosti nedovolí člověku v odbaveném zavazadle nechat powebanku. Airbus chce dát do letadla takovou chemickou "bombu".

+2/0
doporučit
23.4.2021 7:35
Foto

P47e87t29r 67Š59v94a12r71c 2258508965950

Jako testovací figurínu bych navrhoval Gretu a partu jejích záškoláků ;-D

+2/−1
doporučit
23.4.2021 12:35
Foto

A23n64t88o22n37í76n 43H48o26l70í75k 8477913534610

U letadel max biopalivo. Ve spalovakach to nema smysl, je moc drahe. U letadel by to vadit nemuselo, protoze hodnota prepravy je vetsi. Mozna vodik.

Supravodice ? Solid state baterky ? To je daleka budoucnost, a navic ty baterky porad budou 10-20x slabsi, nez by bylo treba.

+1/0
doporučit
25.4.2021 23:36
Foto

P80a53v22e12l 49M27a98r11t35i75n19e94k 9475575191143

Kdo si hraje, nezlobi. At si teda teoretizuji a delaji pokusy. Do neceho takoveho, jako je letadlo na baterky bych nesednul. Tady asi nebude stacit nahodit generator, kdyz se vybiji a pockat na nejakou tu carecku na displayi.

+1/0
doporučit
24.4.2021 23:08
Foto

R15a94d71e41k 39N77o38v39a74k 9464643419300

Ekologičtější by bylo spalováním metanu, viz SpaceX Raptor engine.

Sběr by se prováděl tak, že se kravičkám nainstalují k výfuku balonky.

+1/−1
doporučit
23.4.2021 16:53
Foto

D26a52v30i67d 51C49e90c71h 6383937550954

Baterie by mohli byt mensie, keby sa podarilo nabijat za letu....

Armada to uz davno pouziva, akurat namiesto nejakej trubky by boli lietadla prepojene kablom.

Machri z airbusu iste maju prepracovane este bezdotykove indukcne nabijanie.

+1/−3
doporučit
23.4.2021 9:37

O antikoncepci už není takový zájem. Párový sex upadá, míní gynekolog

Premium „Všichni strašili, že bude upadat mravnost a ženy budou mít z dlouhodobého užívání pilulek zhoubná onemocnění jater....

Upřímnost fotbalové antihvězdy. Souček o tetování, rasismu i vyjídání ledničky

Premium Říká o sobě, že je obyčejný kluk z Brodu. Přitom si ho už stihla zamilovat fotbalová Anglie a Česko na něj spoléhá: na...

Poslední snímky: Abrhám testoval vozíček, Šafránková se ho snažila rozesmát

Premium Jak dnes žijí Josef Abrhám (81) a Libuše Šafránková (67)? O pohádkovém podzimu života bohužel nemůže být řeč, časopis...

Mohlo by vás zajímat