Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a26r25e22k 11S34a26j94d79a 2815700726268

Skoda, ze clanek aspon nespekuluje, kde udelali soudruzi chybu, ze to v praxi nakonec nefungovalo. Zejmena kdyz v ty GB/FR jim to slo. Ale i tak dobry clanek.

+14/−2
doporučit
25.12.2018 4:16

H81o62n20z37a 42N78o56v66á57k 7834397921297

Na trase Paříž - Lyon - Marseille se dá jet dlouho vysokou rychlostí a tam už se úspory projeví. Když se s tím jezdilo u nás na mnohem kratší vzdálenosti tak ta lokomotiva neměla možnost dostatečně dlouho jet přes 100km/h aby úspory z aerodynamiky překonaly nárust spotřeby plynoucí z vyšší hmotnosti při nižších rychlostech. Tak bych to nějak viděl. Škoda že to článek víc nerozebírá.

+9/0
doporučit
25.12.2018 23:34

J32a61n 71P58r87i38c50h89y60s33t91a47l 8691618343

Dovolil bych si pana autora upozornit na drobny detail: soukoli neni totez co dvojkoli. Mate to v clanku nespravne pouzito, u lokomotivy to ma byt dvojkoli.

Soukoli tvori spoluzabirajici ozubena kola.

+8/0
doporučit
25.12.2018 10:01

P80a20v28e61l 37S36o82b35o77t59k85a 5300934

jj, když dva dělaj totéž, není to vždy ttéž.

Nestačí totiž jen okopírovat cizí řešení, ale musíte mít dostatečnou odbornost na to, abyste věděli jak, co a proč.

+7/−4
doporučit
25.12.2018 10:42

P94a27v59e67l 37S70o41v96i71č27k20a 4216848865412

A jak hezky ji představili veřejnosti :-)

https://www.youtube.com/watch?v=80mT1Px7bAM

+3/0
doporučit
25.12.2018 9:30

J71i58ř14í 49G40r85o14m32a13n29n 4733675948356

Dal jsem do googlu - obrázky - vyhledat :

usa aerodynamic steam locomotives

Lze tam vidět logický přístup - přizpůsobil se tvar tlakové nádoby - kotle, usměrnil se vzduch tam, kde se má něco chladit a zbytek se zaoblil do aerodynamického tvaru přirozeně.

Nic se tam neoplacávalo plechem, aby to bylo těžší. Proto ta účinnost i na krátkých a horších tratích, kde se jezdí pomalu a často brzdí. Ani se těm amíkům nedivím, že si mohli dovolit překračovat rychlost a ještě šetřit palivo.

+2/0
doporučit
26.12.2018 2:10

J88i32ř19í 78G63r69o66m37a74n87n 4123335638496

Tak nějak mi to připomnělo kresby v knihách Julese Verna.

+2/0
doporučit
25.12.2018 23:05

L23a55d43i27s24l97a47v 46T86r36i25s53k63a 4405547440

"V Moravské Ostravě přimontovaly na lokomotivu 386.001 nosnou ocelovou kostru, na kterou se..."

Pane redaktore, pokud tu kostru přimontovaly ženy, pak je "y" na místě. Pokud ne, tak doporučuji "přimontovali".

+1/0
doporučit
28.12.2018 13:46

H34o50n66z38a 76T91a30r 3879742184762

V roce 1936 se po kolejch už proháněl Motorový vůz M 290.0 Slovenská střela

( jediná movitá kulturní památka v Moravskoslezkém kraji )

https://pamatkovykatalog.cz/?presenter=LegalStatesResults&action=legalState&legalState=39991572

Vynálezce vzhledu Motorového vozu (Vladimíra Grégra) i Vynálezce elektromechanického pohonného ůstrojí (Josefa Sousedíka) zavraždíli nacisté

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vladim%C3%ADr_Gr%C3%A9gr

https://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Soused%C3%ADk

http://www.odbornecasopisy.cz/elektro/casopis/tema/strela-se-srdcem-sousedik--12659

+1/0
doporučit
26.12.2018 19:10

R11i91c75h74a52r82d 79M67r62a16z27e34k 8768200909831

Škoda že ne í trochu rozvedené v článku zmíněné dosahování vysokých rychlostí na páře v USA... nemáte někdo tip na informace k tomuto?

+1/0
doporučit
26.12.2018 2:08

K71a90t36e53ř22i72n43a 43V66ý98b22o81r83n78á 6500969359

Takže to (na žádost p.t. čtenářů) shrnu: Všichni víme, že odpor vzduchu stoupá s druhou mocninou rychlosti (pro hnidopichy: rychlost vyšší než rychlost zvuku v tomto případě neuvažuji). Je tedy jasné, že výhody aerodynamického tvaru se projevují až při opravdu vysokých rychlostech. Na naší železniční sítí se ovšem vysokých rychlostí tenkrát nedosahovalo a ani dnes jsme v tom moc nepokročili. Výhody menšího odporu vzduchu tedy vyrovnávala energetická náročnost při akceleraci šesti tun navíc, náklady na přestavbu a složitější údržba zakapotovaného stroje. Takže tato zjevně Zababovova mašinka skončila jak skončit musela, tedy ve starém železe.

+1/−1
doporučit
25.12.2018 20:12

F32r39a68n84t43i49š78e21k 56K73u75l70d44a49n 5146107804384

No já teda nevím, ale řada 387 měla přezdívku mikádo ne podle komína, ale podle tehdy velmi populárního účesu... Ale mohu se mýlit...

+1/−1
doporučit
25.12.2018 9:41

J13a12r27o49s57l79a12v 40H19e26j80n55a 4807311489

"měla tři spřažená soukolí (první číslice v kódu), přičemž hnací bylo prostřední"

Opravdu?

+1/−2
doporučit
25.12.2018 8:25

K82a79t84e68ř54i12n15a 91V14ý42b60o85r68n90á 6370769419

3 mm plech a tím pádem 6 tun navíc, vypadá na technologické zaostávání nebo nemístné šetření. Představte si, že by se podobně řešila aerodynamika u letadel...

0/−2
doporučit
25.12.2018 19:51

Najdete na iDNES.cz