Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R86a27d16e25k 85P94a80n30c32h95a23r92t46e57k 6343583163876

Kromě zmíněných vlastností byl jedním z hlavních důvodů vítězství L-29 nejkratší cyklus opakovaných vzletů. Jinými slovy, za stejnou časovou jednotku zvládl instruktor výcvik více žáků ... což byl v době rozvoje proudového letectva dost zásadní argument.

+23/0
doporučit
5.4.2019 8:39

P81e87t28r 57L48u91k16e87š 6293131

Od počátku sedmdesátých let kluci "mršili" první československý plastikový model a jeho předlohou byl zrovna Delfín. Model Kovozávodů Prostějov (1:72) se stal výborným platidlem při směnných obchodech se "západními" modeláři. Z kvalitní kovové formy bylo během let odstříknuto přes půldruhého miliónu modelů.

+9/0
doporučit
6.4.2019 9:05

P94e70t23r 14N86i98v13n56i29c37k51ý 3592854675597

O vývoji L29 Delfín byl v roce 1989 natočen sedmidílný televizní seriál Letící delfín, poprvé vysílán v televizi až v roce 2013 (způsob natočení serálu bohužel poplatný 80. letům, ale některé techické záležitosti zajímavé). Dá se stáhnout na intrenetu.

https://www.csfd.cz/film/271907-letici-delfin/prehled/

+9/0
doporučit
5.4.2019 8:07

P55e43t25r 74H15u14l19k72a 1200890424762

Delfín i Albatros jsou krásné stroje.Nemůžu si vzpomenout na žádné jiné cvičné letadlo, které by se jim v eleganci vyrovnalo.

+8/0
doporučit
6.4.2019 18:46

J38o78z24e18f 97B75e76v35i60l82a18q15u46a 9545779391771

Fajn počítanie!R^

Delfíny ako aj Albatrosy sú prekrásne lietadlá...a aj vynikajúce vo svojej kategórii!

+7/0
doporučit
5.4.2019 7:03
Foto

J45i31ř12í 60J97i91r57o90u22d23e98k 8846979124234

R^

+4/0
doporučit
5.4.2019 15:28

K54a31r73l 77R15i28e53g83e18l 4414972718346

Zivotnost (resurs do GO) motoru M701 byla 450 motohodin, pozdeji prodlouzena na 500. To bylo velmi malo. Kalkulovavana vyrobni a soucasne i prodejni cena L-29 seriove vyroby byla jeden milion korun...

+4/0
doporučit
5.4.2019 8:59

K19a38r60l 35R79i94e73g67e39l 4264402858656

Premisteni leteckych konstrukteru do VZLU predchazela komunisticka akce proti technicke inteligenci ve vyrobnich podnicich te doby...pamatny vyrok kterehosi vysoce postaveneho "papalase" znel presne ve stylu Milouse Jakese: "Soudruzi my konstrukci nepotrebujeme - to pujde rovnou do vyroby!"

+3/0
doporučit
5.4.2019 9:20

P27e84t61r 77M49i62c79h93a60l 2240804981342

Díky za příjemné počtení. :-)

+2/0
doporučit
6.4.2019 2:34

N58o91v47o93s28a98d 29M33i80r83o62s72l15a13v 9388559248159

...no já si myslím,že se tu záporně projevilo šéfování "ušáku" a došlo to tak daleko,že se tylo letadla měla využít jako cvičné terče při ostrých střelbách a jinak byl jejich prodej zastaven pouze z důvodů dodávek při jajich výrobě "US" techniky a nevím proč o tom tady nebyla řeč!!!!

+1/−7
doporučit
5.4.2019 21:30

K43a90t48e11ř67i31n40a 91V45ý90b39o57r23n78á 6360549459

Za komunistů byla výhoda v tom, že nejmodernější techniku jsme mohli vyrábět v licenci a na tu naši jsme (pokud tedy za něco stála) sehnali odběr v rámci tehdejších spojenců. To dnes nefunguje, s moderní technikou naše firmy přijdou do styku leda v časopisech nebo při nemnohých subdodavatelských dodávkách, což v podstatě vylučuje jakýkoliv komplexní vývoj. To vede k tomu, že posledním "výkřikem techniky" je momentálně recyklovaný L-39NG, kterému sice přeji to nejlepší, ale dost pochybuji, že se vůbec dočká sériové výroby. O tom, že by snad mohl navázat na úspěchy svých komunistických předobrazů ani nemluvě.

+2/−40
doporučit
5.4.2019 10:03

Najdete na iDNES.cz