V současné době celá řada webů, služeb a aplikací nabízí možnost přihlášení pomocí ikon známých platforem, u kterých má řada uživatelů své účty (např. Amazon, Apple, Facebook, Google, LinkedIn či X). Díky tomu se do nich dostanete na jeden klik během několika sekund, bez nutnosti vytvářet si samostatný účet a následně pamatovat jeho přístupové jméno a heslo. Jakmile si na toto pohodlí zvyknete, těžko se mu odolává. Ale možná je na čase tento zvyk přehodnotit.
Co je to SSO a proč je tak populární?
Tento typ přihlášení se nazývá SSO (Single Sign-On), neboli jednotné přihlášení. Při použití SSO se ověřovací proces centralizuje. Když se pokusíte přihlásit do aplikace, webové stránky, služby atd., která podporuje SSO, proces ověří identitu u poskytovatele ověřování (například Google, Facebook, Microsoft atd.). Pokud je ověření úspěšné, poskytovatel ověření potvrdí identitu a vy získáte přístup.
I když na konkrétní webové stránce samotné kliknutí na ikonu známého poskytovatele neznamená, že by účet mohl někdo odcizit, přesto existuje několik důvodů – včetně bezpečnostních rizik – proč by mohlo být rozumnější se SSO vyhnout a raději používat klasická hesla.