Diskuse k článku

Fotomontáže jako nikdy dřív: Adobe se chlubí novou automatickou retuší

Adobe se pochlubil novými možnostmi automatického doplnění s ohledem na obsah. Do Adobe Photoshop CC by mělo dorazit v některé z příštích aktualizací. Nově si automatika nechá poradit, z čeho má při fotomontáži čerpat, zvládne také rotaci a perspektivu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81o53s13e20f 70Z45a36h21á17l23k32a 4153719678756

Je neuvěřitelné, kolik usilí se věnuje funkcím typu "šidítko".

0/0
13.9.2018 22:03

T20o52m68á89š 91B60e72d68n45á51r 3887505472480

Tohle přesně slibovali už před několik lety. Realita je taková, že na čištění drobných smítek, škrábanců a flíčků to jakžtakž někdy funguje, větší věci to ale vždycky zprasí a je lepší je zaklonovat ručně.

+7/0
12.9.2018 12:00

L93u23d66v43í26k 96G63a77j86d89o40š57í58k 2595723774622

Je to jen další nástroj, který zbaví lidi dalších dovedností. :-/

Retuš tohoto druhu je už spíš grafická práce. Takže z operátorů teď mohou být ještě větší lemra než do teď.

Pokud to tedy funguje tak jak se Adobe chlubí, což hodně pochybuji.

+1/0
12.9.2018 10:18

M71a78r82t24i51n 47Š25i29m19e31k 4790434738285

A už Adobe má vyvinutý onu novou funkci na krásné doostření rozmazaných fotek, nebo už ten nápad zahodili?

+1/0
12.9.2018 10:13

J56a85n 72V68e29r18n48e37r 8513787553746

Co si sám nevyfotím, tomu dnes nevěřím ani omylem.

+2/0
12.9.2018 10:06

J81a98n 61R12a24m19b72o73u35s77e68k 4645785705287

Ta možnost je super, využití je na každém stejně tak, jako následné posouzení "davem".

Ještě by to mohlo fungovat v PP a nejen v AE ;-D;-D. Jakákoliv novinka nebo zlepšení za stejný peníz je super. Doufám, že nezapomněli s nějakou novou "fíčurou" ani na LR ;-)

+1/−1
12.9.2018 9:26

M27a95r86t42i96n 52P26l22z11á72k 2857139578544

Zase to bude fungovat akorát na těch 10 obrázcích, předchystaných od Adobe?

+2/−1
12.9.2018 8:49

D33a50v41i45d 95D72i42r29g57a 7285651348

Mě to funguje tak v 80% případů velmi dobře.

0/0
12.9.2018 12:28

M11a53r30t17i14n 14K49u47l29h20á54n90e22k 4773382829489

a jeje,

to už nám rusáci nebudou ukazovat "pravou" stíhačku s velikostí 1 km ? ;-D;-D

.

to už nebude legrace ;-(

+3/−1
12.9.2018 7:50

J11i51ř33í 69Č25e80r53m27á32k 4428731559840

Nechci posuzovat úpravy fotek jako takové, chápu, že to má svůj význam. Ale souhlasím s tím, že zejména dokumentární fotografie se čím tím víc vzdaluje realitě a nevím, zda je to dobre. Už HDR stačí, aby foto vypadala jinak, než jak budete scenu vnímat očima. Myslím, že to není dobre. Dřív se mi stávalo, že jsem z reality byl uchvacen, neboť jsem měl představu jen z fotek. Teď to bývá obráceně - zklamání z reality, protože fotografie dane místo vykreslila mnohem líp, než vypadá.

+22/−3
12.9.2018 7:43

J45a18n 26P24a11v41e37l49k62a 3857811174721

A také námět ke zlepšení stránek. Svoje hodnocení moci odvolat.

A také možnost vyhledat svoje příspěvky a hodnocení, přidávat svoje záložky (tady máte možnost zobrazení dalších reklam výměnou za zlepšení služeb, na rozdíl od reklam ve videích a automatického spouštění videa)

+10/0
12.9.2018 10:07
Foto

P73a35v77e61l 97K46a20s67í79k31, 85T51e69c17h73n49e86t44.87c89z

Vše chápu, ale vlastní záložky úplně ne.

0/0
12.9.2018 10:16

J60a79n 40P30a96v25e27l82k39a 3407111934261

Jednak oblíbené články, nebo si označit příspěvek v diskuzi jako oblíbený nebo sledovaný.

+1/0
12.9.2018 10:21

M10a43r39t15i19n 91P84l57z92á77k 2387949388584

A hlavne moznost editovat prispevek... jsme v 21. stoleti.

+1/0
12.9.2018 12:32
Foto

P70a30v74e22l 98K46a28s82í22k54, 46T40e10c30h91n83e49t90.83c57z

Možnost editovat příspěvek není úmyslně. Věřte, že já bych si taky někdy nakopal za chyby, které třeba na mobilu v příspěvku nasekám, ale možnost editace příspěvků by mohla vést k velmi zavádějícím změnám - následné reakce by pak nedávaly smysl apod.

+3/0
12.9.2018 12:46

J53a17r40o20s80l35a95v 14L13e86b62e90d12a 3866689227190

By to mohlo být časově omezené.

+1/0
12.9.2018 17:05

M64i87c93h79a81l 60C27h60a71l60u83p36a 6108920879143

Nebo by to šlo editovat, dokud někdo nereagoval. Akorát by to mohl člověk udělat v době, kdy už někdo píše reakci, ale ta by třeba nemohla jít uložit a mohl by ji člověk přepsat podle nového znění příspěvku.

Články se dají taky upravovat i když už jsou v diskuzi komentáře k textu, který třeba nakonec z článku zmizí a diskuze stejně zůstane.

+1/0
12.9.2018 21:52

J53a11n 26N23a44v12r27á20t32i77l 7187676836485

Editovány komentář by měl příznak "upraveno" s proklikem na přehled všech upravených verzí s časovou značkou. Každá reakce na verzi jinou než poslední, by pak měla malou poznámku "reakce na hh:mm dd.yy" kde datum by opět vedl na konkrétní verzi onoho komentáře. Není to nic neproveditelného a mohu říct u jiných platforem, že je to věc prospěšná.

+3/0
12.9.2018 22:14

J33a71r39o35m94í62r 72M34a78t92o30u62š44e29k 8761856697132

Měl bych přání, aby zde byla možnost číst příspěvky od "první" nebo "poslední". Jen asi zbožné přání....:-)

0/0
18.10.2018 10:48

J97a43r67o94s95l30a85v 76L68e59b81e18d91a 3876219857920

Ono by možná stačilo vyhodit slovo "doporučit" a dát sekvenci

+ 0 / 0 -

0/0
12.9.2018 17:06

J76o31s57e78f 57U47l53m87a64n 8190950578865

To já znám člověka, který umí vyfotit Bohumín tak, že vypadá hezky. Někteří lidi jsou prostě neuvěřitelní machři.

+2/0
12.9.2018 8:34

M58a41r81t24i45n 10B98e65r75a43n 6149195856131

Přesně tak. Například to HDR podle mě většinou vypadá strašně uměle, ten efekt nesnášim.

0/−2
12.9.2018 8:45

O74n96d84ř37e74j 32Z43e83m18a47n 5540284848299

HDR ale není žádný efekt, je to vlastnost. Že s tím někdo neumí zacházet, to je úplně o něčem jiném.

+4/−3
12.9.2018 8:55

L51u18d65v76í79k 21G71a33j75d20o73š75í84k 2925203554242

Nikoliv. Je to efekt jako každý jiný.

Jinak máte pravdu, že se s tím musí umět zacházet, což není úplně jednoduché a většině lidí bych spíš doporučil, aby s tím vůbec nezacházela.

+2/−1
12.9.2018 9:54

M74a47r61t49i23n 67B34e68r82a64n 6249565726751

No právě.

0/0
12.9.2018 10:33

O90n80d23ř46e33j 34Z47e42m16a91n 5120724188269

Ne, je to vlastnost. Bez toho, aniž by ten samotný snímač měl takový dynamický rozsah, to není možné, právě to umožňuje aby byly prokreslené i stíny a zároveň nepřepálená světla. Funkce je pouze to zvýraznění, prosvětlení stínů a ztmavení velkých jasů.

+2/0
12.9.2018 10:53

T11o55m57á90š 97B91e40d53n46á66r 3117945972520

Není to efekt. Spíš metoda. Máte scénu na ostrém slunci a chcete alespoň trochu prokreslit stíny? Využijete dynamického rozsahu fotoaparátu vytažením stínů z RAW nebo to poskládáte z více různě exponovaných fotografií. To co nazýváte efektem je spíš výsledek špatného použití této metody. A pak tu máme aplikace, které Vám udělají "HDR" z jakékoliv jedné .jpg fotky a to je pěkný švindl, podle toho to většinou vypadá.

+3/0
12.9.2018 12:06

M20a38r16t18i29n 47B96e84r13a78n 6729315886361

No jo, ale rozšířenější je to HDR jako efekt, tedy aplikovaný na jednu běžnou JPG fotku. Logicky píšu o tomhle.

0/0
12.9.2018 12:21

O15n55d57ř20e93j 25Z51e80m18a66n 5650734828599

A to se má poznat jak, navíc logicky.

+2/0
12.9.2018 13:36

D37r75a78h31o39m48í89r 94J62ů95z63a 7884772135

Vždyť je to přesně naopak. Lidské oko má dynamický rozsah přes 15 EV na jednu scénu (celkově zvládá cca 30 EV). I nejlepší dnešní čipy digitálních fotoaparátů zvládají nižší rozsah. Pokud tedy chci na snímek dostat scénu, kde lidské oko využije celých 15 EV, tak prostě nutně musím sáhnout po HDR, aby fotografie byla co nejpodobnější tomu, co vidí člověk.

+5/0
12.9.2018 9:21

J70i53ř21í 34Č70e50r26m41á21k 4538831149360

HDR jsem uvedl jako příklad... ale ano, pokud HDR jen kompenzuje "nedostatky" techniky, tak proč ne (sám ho často používám), ale pokud se to přežene (a sám víte, jak jednoduše se to dá udělat), tak foto realitě (rozumějte - jak by scénu vnímalo oko) neodpovídá. Stačí si projít některé "umělecké" fotky na webu. Ale HDR je opravdu detail, jde mi spíše o všechny ty možné retuše, kdy z původního snímku něco odstraníte nebo naopak přidáte. Modelkami počínaje, fotografiemi do reklamních letáků konče.

+2/0
12.9.2018 9:32

D68r56a96h51o62m73í24r 34J75ů12z93a 7984582875

Já v tom žádný problém nevidím. Prostě existují dokonalejší a jednodušší technologie a nástroje, které masám umožňují dělat úpravy, které se jim líbí. To není chyba technologie, že ji lidé používají k nevkusným/nevhodným věcem (a to je ještě dost subjektivní pohled). Když je pak člověk zklamán z reality, může si dnes koupit jiné nástroje, např. brýle s rozšířenou realitou, které pro něj realitu vylepší a zklamání je pryč. ;-)V

+3/0
12.9.2018 9:52

J25i59ř93í 24Č39e36r72m77á47k 4228531489210

Ok, samozřejmě jde o přístup, jak s nástroji nakládat. Ale myslím, že se stalo normou, že se fotografie "vylepšují" nad rámec oprav zjevných vad, tak mi to trochu zavání podvodem na diváka. Například některé vědecké časopisy zcela zakazovaly fotografie jakkoliv upravovat.

Jasně, pokud mi do jinak skvělé fotky vleze kus hlavy, tak ji vyretušuji. Ale pokud v reklamním letáku na ubytování místo nevzhledného parkoviště "rozmnožím" park odvedle, na "zázračném" jahodníku digitálně naklonuji krásné plody, které tam ale nikdy nevyrostou a ženě uberu pas, přidám prsa a změním texturu pleti (vše příklady z reality), je někde chyba.

0/0
12.9.2018 10:04

L19u20d44v66í77k 55G44a62j35d16o97š22í35k 2145883464772

Jenže takhle to úplně není. Lidské oko sice zvládá velký dynamický rozsah, ale nikoliv v jeden okamžik. Mžikově (tak jak to dělá fotopřístroj) je EV lidského oka mnohem menší. Někde kolem 4–5 EV. Tedy méně než technika.

+1/0
12.9.2018 10:08

D19r40a70h91o38m25í60r 59J69ů73z98a 7954782595

Jo, jenže když se člověk dívá např. na krajinu s východem slunce, tak ji nevnímá "mžikově", ale s dynamickým rozsahem právě těch cca 15 EV. Fotopřístroj nemá jinou možnost, než pořídit obraz scény v jeden okamžik, tak je třeba sáhnout po HDR, aby byl dojem z fotky co nejvěrnější obrazu, který si člověk bude pamatovat z místa, kde fotografii pořídil.

+3/0
12.9.2018 15:10

W38a18l34t12e24r 65D66i36v31i13š 6537612342862

Tohle je, myslím, trošku složitější.

Na jedné straně jsou většinou soukromé fotky, kde si lidé fotí pro radost (i efekt), vystavují to veřejně a pak si člověk dělá mylné úsudky. Ale za to opravdu nemohou dnešní možnosti úprav, ale prostě to, že většina lidí nemá vkus (a ještě si ho kazí tím, jak si navzájem ukazují tyhle zhůvěřilosti). Nevím, nakolik soukromé fotky třeba z dovolené považovat za dokumentární fotografii, ale budiž.

Většina těch fotek je třeba přehnaných, ale realita může být často mnohem "kýčovitější". Rád jezdím na Šumavu, cestou se pravidelně stavuju v Modravě (tvrdil bych, že kvůli přírodě, ale jen té kolem tamního pivovaru :)). Čili vídám to tam několikrát do roka, znám to okolí za různých podmínek. A několikrát se mi stalo, že jsem tam zůstal zírat s otevřenou hubou, co dokáže správná doba a správné světlo. Západ slunce, obloha v mnoha odstínech, Roklanský potok vybarvený mechem a vřesem v okolí, navíc se tam ještě odrážela obloha. No vyfotit to, byl by to kýč jak bič a nikdo by mi nevěřil, že jsem to neprohnal spoustou úprav. Totéž jsem zažil na mnoha jiných místech, kdy celkem nudné, šedé místo, se dokáže ve správný moment naprosto proměnit (a zrovna Šumava tohle umí dokonale - jděte tím samým lesem v parný a suchý letní den a jděte tam za pár hodin, když trochu zaprší, to je jako by ten les někdo vybarvil).

+4/0
12.9.2018 11:24

D26a27n10i67e88l 10J44a44n18k50o 9279809290152

Myslím že podobné obrázky by se již neměli nazývat fotografie ale nějaká grafická postfotografie.

A ještě jeden efekt to má => čím dál větší zklamání z reality.

+13/0
12.9.2018 6:38
Foto

P27ř85e69m62y39s37l 47Č82e27j78p 8868317218516

S přibývající technikou kolem nás se sem tam stane, že se do fotografie připlete nějaký nechtěný segment. Pak je takové vymazání vítanou pomocí. Ale jedno vím jistě, stejně se v to v mnoha případech musí vymazat hezky poctivě ručně.

+2/0
12.9.2018 6:47

W14a49l88d84a 62W36i71n53t55e98r 6377899581939

Ručně, pokud to není v horizontálním pohybu...

0/0
12.9.2018 6:57
Foto

M72i26l61a96n 83Č47á30b13e26l82a 6980936599774

Je to hezké, Photoshop jsem zakoupil ještě před cloud effectem, takže CS6. Ale co se týká fotek... co nevyfotíš, to neokecáš. Ten program umí už v mé verzy neskutečně mnoho, ale z pohledu fotografa stačí málo. Zbytek je spíš o malování obrazů, než o focení. Asi jde o pocit, zda je lepší ukázat světu fotku, nebo obraz po pár hodinách v Photoshopu.

+3/−4
12.9.2018 0:15

K44a82r88e11l 78N32a91s13t10o38u95p65i78l 3550421240631

to může říct jen naprostý fotografický amatér, kompozici, která je pro fotku zásadní ničím nenahradíš a postprocess, ikdyž automatizovaný, se děje i interně ve fotoaparátu těch, kteřî tvrdí že fotky není třeba upravovat,

+1/0
12.9.2018 7:12

K11a47r87e87l 53E61n35d33l36e14r 3823460710115

Ten poslední argument neznamená ale vůbec nic. Neznám foťák, který by vyretušoval včelu. Pravda, mobily umí něco přidat - například psí uši...

+2/0
12.9.2018 7:23
Foto

P63a41v21e74l 21K26a47s87í79k71, 79T22e60c68h87n81e51t56.83c68z

Fotoaparáty dělají automatickou retuš například v HDR režimu - když se něco pohne, snaží se to vyretušovat, aby na obrázku nebyl duch.

0/0
12.9.2018 7:50

K44a91r22e88l 55E38n36d75l54e94r 3873300630655

Myslíte multiexpozici.

0/0
12.9.2018 12:04
Foto

P94a11v46e43l 66K12a47s62í59k18, 26T73e48c73h64n48e31t41.88c86z

Ano, HDR režim u většiny fotoaparátů znamená vyfocení tří nebo více fotografií v rychlém sledu a jejich následné softwarové slepení.

+1/0
12.9.2018 13:37

O41n29d48ř98e85j 65Z86e21m21a35n 5750904918969

Fotografie se retušovaly od samotných počátků fotografie a stejně tak to je i s kolorováním fotografií, malováním jak píšete.

0/0
12.9.2018 8:11

T12o92m79á14š 23H27r66u95b39ý 4629800384646

Je docela vtipné, že některé věci dnes vyčítané Photoshopu se dělaly v ryze analogovém procesu v temné komoře pomalu snadněji. Pro příklad třeba "HDR" s nadržením oblohy - pod zvětšovákem stačilo trochu mávání rukama, aby se obloha exponovala více a bylo to... Po přechodu na digitál trvalo docela dlouho, než se grafické softwary odladily natolik, aby to šlo stejně jednoduše přesvědčivě (dnes už to je legrace, ale odladění trvalo déle, než by se zdálo).

0/0
12.9.2018 11:06

O86n12d88ř56e66j 87Z74e78m62a81n 5960444798469

Tak, pokud ten papír nezvládal takový rozsah, tak se to dělalo přistíněním, pomuk tu scénu nezvládal film, dělaly se dva snímky s rozdílnou expozicí, jeden na stíny, druhý na světla a ten papír se jimi postupně osvítil. Taky je technika vyvolávání filmu ve studené lázni, kdy je potom na těch políčkách prakticky jednotná šeď a až na tom papíru to šlo do normálu. Atd..

0/0
12.9.2018 11:33

D59a51v47i81d 50D81i56r75g62a 7555511368

Obě cesty vedou do Říma. Osobně montáže neumím, ale viděl jsem kousky, které skutečně vypadají spíš jako obraz než fotka - a taky bych si je klidně dal na zeď.

0/0
12.9.2018 12:38

Najdete na iDNES.cz