Místo druhého pilota, jak ho vidí kapitán.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Létající tanker je vlastně víceučelové nákladní letadlo s možností přepravy mužstva a raněných s tím, že je možné doplnit palivo doprovodným strojům. Pro doplnění paliva pro bombardér B-52 zaplní nákladní prostor dodatečné palivové nádrže.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kryty motorů slouží k propagaci letky.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Hlavní podvozkové šachty v obležení návštěvníků desátých Dnů NATO
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Označení letounu
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Přední podvozek
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Čelní pohled na létající tanker KC-135. Záběru dominují otevřené dveře vstupu posádky a nákladního prostoru.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Křeslo operátora tankování. Vpravo klika zavírání dveří posádky.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kabina pilotů létajícího tankeru KC-135. Vlevo sedí kapitán, vpravo druhý pilot.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Lahve s kyslíkem pro cestující v nákladním prostoru
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Detail kabeláže a sirény
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Otvor dveří nákladního prostoru je hned za pilotní kabinou.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Autor si při focení hrál na Pana Tau.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V trupu létajícího tankeru nejsou boční okénka, ale pouze evakuační otvory pro výstup na křídlo.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V trupu létajícího tankeru nejsou boční okénka, ale pouze evakuační otvory pro výstup na křídlo.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kyslíková maska, hlavová opěrka a lehátko operátora tankování
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Tímto průzorem sleduje operátor tankující stroj a tankovací rameno. V popředí je ovládání tankování.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Operátor tankování pracuje vleže, část přístrojů sleduje v zrcadle. Vedle se nachází dvě lehátka.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Operátor tankování pracuje vleže, část přístrojů sleduje v zrcadle.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Tlakové láhve kyslíku - záloha pro integrální dýchací systém
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zadní část nákladního prostoru obsahuje pomocný energetický zdroj APU (Auxiliary Power Unit).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Možné uspořádání nákladního prostoru
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Armádní uspořádání sedadel připomíná pražské metro. Vojáci ovšem respektují zákony fyziky více než psychiku pasažérů, proto sedadla pro členy týmu jsou zády ve směru letu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Na křídlo se vydal také autor.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Lehátka pro přepravu raněných mohou sloužit jako "trojsedadlo". Vpravo si všimněte čerstvých amerických surovin na přípravu džusu a sklopeného lehátka.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pohled ze dveří nákladního prostoru na motory a křídlo. Ochranka letadla předvádí show.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pohled ze dveří nákladního prostoru na motory a křídlo.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Za kabinou pilotů se nachází "kuchyňka" a nákladní prostor, který slouží k přepravě mužstva, techniky či munice nebo evakuace raněných na nosítkách.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pracovišti navigátora dominuje reproduktor intercomu a zařízení "klimatizace".
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Místo druhého pilota s otevřeným okénkem kabiny
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ovládání tahu čtyř motorů. Z opotřebení je zřejmé, že kapitánova ruka zde spočívá často.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kapitán tankeru sedí vlevo, druhý pilot vpravo. Kabině pilotů dominují klasické přístoje, které jsou lépe odolné EMP jaderných zbraní.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pracoviště navigátora je většinou volné. Navigátor se účastní jen speciálních misí. Všimněte si jeho kyslíkové soupravy.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Seřazení na ploše není náhoda. Vznik tankeru si vynutilo zejména nasazení bombardéru B-52.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pokud vám silueta připadá povědomá, vězte, že létající tanker vznikl úpravou civilního letadla Boeing 707 (první komerčně úspěšné letadlo pro transatlantické lety).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Na záběru vyniká umístění tankovacího ramene. Tankovací rameno se skládá ze dvou trubek, zasunutých teleskopicky do sebe.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vznik tankovacího letounu KC-135 si vynutilo nasazení bombardéru B-52 do aktivní služby.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vznik tankovacího letounu KC-135 si vynutilo nasazení bombardéru B-52 do aktivní služby.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Detail tankovacího ramene. Pro jeho přesné navedení slouží dvě stabilizační křidélka.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Umístění tankovacího ramene v zadní části stroje KC-135 budilo u návšěvníků Dnů NATO velký zájem.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pohled na nový motor CFM56. Z pohledu je velmi dobře vidět princip dvouproudového motoru, a to včetně tlumiče hluku.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pohled na nový motor CFM56, který má oproti původní pohonné jednotce dvojnásobný tah při spotřebě nižší o 25 procent. Tím stouplo množství paliva, které je k dispozici pro tankování o 50 procent.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Mohutné dmychadlo dvouproudového motoru CFM56, který má oproti původní pohonné jednotce dvojnásobný tah při spotřebě nižší o 25 procent. Tím stouplo množství paliva, které je k dispozici pro tankování o 50 procent.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vstup pro tří až čtyřčlennou posádku legendárního letounu KC-135
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Letoun KC-135 (létající tanker)
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz