Přístupová štola do strojovny eskalátorů
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Převodovky a pohony dvojice původních sovětských hlubinných eskalátorů. Konstrukce je značně předimenzovaná, např. pohonná hřídel má 7,5 tuny.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Bohatě předimenzované je také napájení motorů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Strojovna je přístupná také z povrchu tímto schodištěm a výtahem.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Větrací štola Florenc B
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Technické zázemí se nachází také v prostoru původně plánované rezervy pro šestý vůz soupravy.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Nejnižší místo stanice Florenc B se nachází na dně jímky, odkud čerpadla odčerpávají nashromážděné látky do kanalizace.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Aby se hrubé mechanické nečistoty nedostaly do jímky, má např. centrální odvodňovací žlab tunelu několikastupňové lapače.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Střední loď stanice Florenc B je pro cestující přístupná zhruba z jedné třetiny. Ve zbytku se nachází dvoupodlažní technické zázemí.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ražený tunel, kterým na Florenc přijíždí soupravy od stanice Křižíkova. Pochozí chodník je na opačné straně než napájecí kolejnice. V centrálním žlabu jsou naplněné lapače nečistot.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Nová technika původního zabezpečovače ARS zabezpečuje část jednokolejné spojky na trasu C. Původní sovětský zničila povodeň v roce 2002.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Velké množství kabelů je zde kvůli mnohonásobnému jištění všech funkcí.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Představte si, že jste elektikář, který má najít poruchu. Aby to bylo možné, má veškerá elektroinstalace dokumentaci. Pro uložení kabelů zároveň platí pravidla.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Telefonní ústředna stanice
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Napájení stanice je vícezdrojové. Zvláštností metra je, že vysokonapěťová část (22 kV) je v majetku DP Praha.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Součástí dokumentace je označení kabelů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Trakční transformátory transformují z 22 kV na 750 V, které usměrní elektronické usměrňovače.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V dolním patře střední lodě je zřetelné, že jsme v tunelu kruhového průřezu. Nachází se zde zejména kabelové lávky.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Olověný akumulátor o napětí 220V a kapacitě 500 Ah si prohlíží generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Otevřené dveře vedou do neveřejné části stanice (původně nástupiště pro plánovaný šestý vůz soupravy).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Mytí stanice v noční výluce
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Aby v tunelech nebyl zápach a vedro jako v Londýně, používá se k výměně vzduchu rozsáhlý systém větracích štol.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Větrací štoly na Florenci tvoří systém tunelů.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Tlumiče hluku větrání jsou u ventilátorů i na stěnách.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Tlumiče hluku a usměrňovače proudění.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Mohutný ventilátor se nachází v hloubce 40 metrů pod povrchem.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ventilátor nasává přes tlumiče hluku.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Tlakové dveře větrací štoly
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zvláštností větrací štoly je, že je sestavena z tybinků (obloukové tvárnice) pro moskevské, leningradské a londýnské metro.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Dozorčí stanice Florenc B dohlíží pomocí kamer také na jednokolejnou spojku trasy B a C.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pro dopravu lidí z depa a kontrolu stavu tunelu se používá tento autobus (název z hantýrky metra). Vůz je při jízdě velmi hlučný.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Z prosklené kabiny je dokonalý výhled.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Odbočka na obratovou kolej Florenc B, která dále pokračuje jako spirálová spojka na céčko.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Odbočka na linku B. Soustavou propojovacích tunelů se souprava může dostat z linky C na linku B i A.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz