Diskuse k článku
Podívejte se do zázemí metra, ve kterém se ztratí i zaměstnanci
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
J69i33r14i 35C27e72e 5165631642698Nedělá DP nějaké exkurse? |
![]() |
P46a42v39e16l 64D10e67u63t37s34c10h 8332169301299Kdo je v bedně na obrázku 22? |
![]() |
P66a72v90e69l 81K56r39a26u44s 8283790145761Miluju také články, díky! |
![]() |
M88i78c48h52a44l 13R19i35m54b60a37u43e46r 4639485213707Cool. Tak tuhle část vaší práce vám závidím |
![]() |
P68a10v97e14l 97J16a43n71s94a 2875899131234už před pár měsíci jsem pod podobným článkem upozorňoval, že spojka C-B nemá tvar spirály (jak opět píšou v úvodu) ale maximálně tak tvar šroubovice (zmíněno později v článku) |
![]() |
Ř71e45h30o63ř 85V48l54a60s79á70k 2274204401286Ale spirála by měla svoje kouzlo! |
![]() |
F40i42l47i19p 75T76ř32e57b20a 6143770838806Ujišťuju vás, že kromě strojně vzdělaných pozná rozdíl maximálně 5% populace. |
![]() |
V42i19k71t18o30r 45W51o46l64f 8972258103616Ale ti nestrojně vzdělaní (jako třeba já) si taky rádi rozšíří obzory. |
![]() |
Ř72e26h18o29ř 36V86l86a74s25á41k 2614494791366Rozdíl mezi spirálou a šroubovicí pozná každý. Že neví, jak se čemu správně říká, to je zase něco jiného. Stejně jako třeba poznám, že sousedi vedle a sousedi od naproti mají různé rasy psů - i když nevím, jak se která z těch ras jmenuje. |
![]() |
J45i48ř87í 20K58o17c64u72r27e69k 6985184885948Mohu vás ujistit, že stavaři mají deskriptivní geometrii už na průmyslovkách. |
![]() |
F75i92l76i49p 92G75a25l58a41š 2127837514958No já nevim jestli je to záležitost jen strojníků, ale tak snad každý normální, průměrně inteligentní člověk pozná šroubovici (např. DNA) od spirály. |
![]() |
K92u67b93a 39C55i80k64r24y10t 2257198156500Díky za pěkný článek |
![]() |
J53a18n 52K89ř58í37ž 6775973795488
|
![]() |
A48l83a10n 85Ř60e30p89k56a 4175746Nebylo to tu už někdy? Ty fotky se mi zdají nějaké povědomé |
![]() |
J65a67n 79K59ř75í68ž 6625183395608A jak byste se ptal na reportáž o chrámu Svatého Víta? Taky tak? |
![]() |
J91a60n 39P87r35i71b50y87l 5220345237277"Olověný akumulátor o napětí 220V a kapacitě 500 Ah si prohlíží generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš." Každý se základní znalostí elektrotechniky ví, že tohle je úplná blbost :) |
![]() |
A94l87e54x90a70n79d77r 63K79o35s62t96k75a 5869496729396Mohu poprosit o vysvětlení, co se vám konkrétně nezdá? Jeden akumulátor má 12V, takže 9 do série.. A to by dle obrázku tak mohlo být. A 500 Ah je poměrně reálná kapacita velkého, těžkého aku. Jediné co tam chybí je podle mého vysvětlení, jestli svítidla napájí při výpadku stejnosměrný, nebo jestli tam je někde nějaký střídač. |
![]() |
R82i68c25h89a49r86d 55P33o69l97á35š58e48k 9674943490519zkusil jste si ty čísla prohnat kalkulačkou? |
![]() |
O50n84d71ř30e76j 90Č37a60p96k22a 635176189358424V jako u náklaďáku |
![]() |
A83l10e25x81a50n54d11r 14K47o67s45t47k20a 5799386319856Aha. Ale stejně, 220 není 220, takže to nehraje až tak velkou roli. |
![]() |
J93a12n 35S45a98l87o67m62o91n 4349610881895Ne? A kolik je podle vás 220? |
![]() |
A43l96e92x18a75n73d48r 52K23o97s96t48k79a 5339626419526Nějak to teĎ nevidím, ale pokud si to pamatuji dobře, tak "220V" v zásuvce znamená, že je tam -310 až +310, střídavě. |
![]() |
J27a80n 68S89a48l81o86m33o48n 4119370241875
|
![]() |
M62i76c51h58a76l 12C49h26a70l61u56p47a 6518880369473Okamžité snad ne, když je u periodického průběhu každou chvíli jiné. Normálně se tomu snad říká amplituda. |
![]() |
J59a17n 43S98a59l80o44m18o31n 4529580201305No, pár let už od školy mám a tohle se fakt používá naprosto minimálně, takže ano, amplituda |
![]() |
J51a35n 46S25a97l20o44m71o37n 4749840391125To je těžký, protože jestli je to jen na světla tak ta můžou mít každé vlastní střídač pro zářivku, jinak se zcela běžně dává střídač do rozvodny a dál jde normálních 230V. |
![]() |
F10i19l16i43p 10T39ř97e96b10a 6513290798876já to teda pochopil tak, že se zářivky napájí přímo stejnosměrně - což v případě elektronických předřadníků (jiné už snad nikdo soudný nekupuje) není problém. |
![]() |
J12a94n 17S49a55l58o90m15o49n 4209300111365To je právě otázka jestli je to jen pro napájení, nebo také pro ventilaci (což mi přijde reálné). V případě že by šlo i o ventilaci bych to viděl spíš na ty střídače v rozvodně. A po pravdě i k tomu osvětlení bych radši já osobně vedl střídavinu, protože to má přecejen lepší vlastnosti z hlediska úbytku napětí na delších vodičích. |
![]() |
R89i26c13h86a79r67d 24P30o78l44á97š24e18k 9574793320549zřejmě byla myšlena celá sestava v tom jednom bloku, napočítal jsem 108 článků po 2 voltech což tak zhruba odpovídá |
![]() |
J35a93n 94S27a31l41o76m30o34n 4389790201935Což je tak zhruba hodně přesný. To napětí článku je kolem 1,9V. |
![]() |
R68i95c22h98a13r18d 80P95o64l48á22š73e81k 9254713510419za předpokladu, že ty články jsou olověný tak to napětí je spíš 2,1V |
![]() |
J50a43n 35S27a64l93o16m40o71n 4939710191595Proč blbost? Tyto akumulátory i střídače na 220V SS / 240V ST používáme běžně jako záložní na elektrárnách. |
![]() |
J42a84n 50S67a50l38o28m94o57n 4769240731395Pardon, mělo být 220V / 230V, trochu jsem se uklepl |
![]() |
A39l56e15x56a59n60d57r 82K96o39s76t68k51a 5409286919716Jak se v podobných článcích cudně mlčí o výměnách funkčních, spolehlivých a rychlých eskalátorů za problémové, nespolehlivé a pomalé.. Nádhera. |
![]() |
M45i85c34h54a88l 78M88e41č57i31a22r 1230540849575Za všetkým treba hľadať EÚ... rýchle boli moc rýchle (občas niekto spadol. občas nejakému decku na kraji vcuclo nohu... a spomaliť sa len tak nedajú, treba ich vymeniť.. a nové sa vyrábajú podľa EÚ = pomalé... pôvodná rýchlosť ruských eskalátorov je 0,9m/s, rýchlosť nových musí byť pod 0,75m/s... |
![]() |
A13l90e64x75a83n66d47r 21K58o11s58t86k20a 5899816869866Rychlost nebo spíš omalost by se ještě překousla, ale proboha co ta životnost a poruchovost? |
![]() |
M76i64c14h77a87l 15M84e66č35i66a28r 1130360709835To zas bude dané tým, ako sa píše aj v popiskoch k obrázkom, že ruské (sovietské) stroje boli niekoľkonásobne predimenzované čo do výkonu aj do mohutnosti, dnes keď sa pozerá na každú korunu nikto nebude platiť prevoz 7tonového hriadeľa keď stačí 4 tonový a podobne je to aj pri ostatných súčiastkách, všetko sa miniaturizuje a tým sa to stáva aj častejšie poruchovým.. na druhú stranu z čoho by žili stovky opravárov eskalátorov a ich výrobcovia keby vydržali večne... |
![]() |
A84l90e20x47a49n62d25r 87K78o47s22t94k87a 5309126309666Akorát, že se ukazuje (po pár letech provozu) že ten sedmitunový hřídel není předimenzovaný, ale prostě tak akorát, aby se nerozpadl za provozu. |
![]() |
O49n34d35ř76e30j 53Č34a13p59k90a 6261401793924Naopak, ten čtyřtunový je dimenzovaný tak akorát, aby se rozpadl po vypršení záruky... kde Rus zatím prodal jeden, tam už Němec v rámci generální opravy montuje třetí |
![]() |
J55a73n 87V12e35l98e70b48a 7473248489259Sklon v promilích? OMG!! |
![]() |
V98á49c91l88a78v 15P64o96u45s86t45k57a 3170701662Je to vlak pane kolego. |
![]() |
J23a45n 13S34a71l47o67m28o49n 4239410981935Ano ano, u vlaků a silnic je sklon v promilích zcela správně. |
![]() |
J67a77n 84K87ř62í80ž 6375343635668Velebo,OMG!! Velmi kalné úterní ráno,že? Anebo má pomocná škola prázdniny? |
![]() |
F11i46l35i24p 95T19ř85e51b53a 6283370148356V geodesii, tj. i při značení sklonu cest (silničních, železničních) se používá poměr výškového rozdílu dvou bodů k jejich horizontální vzdálenosti, vyjádřený jako zlomek převedený na procenta, případně promile. Pokud tedy cesta vystoupá o jeden metr výšky na sto metrů délky, je výsledný sklon 1/100=1%=10 promile. |
![]() |
J11i21ř24í 53K61o81c73u49r65e72k 6655124765198Množství alkoholu lze udávat také v procentech. Jenom se hodnota v promilích musí dělit deseti. Například Ďábelská pálenka s obsahem alkoholu 666 promile. (66,6 procenta nevypadá tak dobře). |
![]() |
Ř60e69h54o89ř 38V88l81a45s33á34k 2224524321396Lepší by bylo namodelovat to podzemí jako úroveň do nějaké počítačové 3D střílečky. Z článku o rozsáhlosti představu nezískám. |
![]() |
J36a88n 54S75a40l72o59m86o50n 4669820721805Mám pocit, že to už namodelováno v nějaké střílečce bylo. Myslím že to mělo SCORE na svém DVD. |
![]() |
P92a60v80e61l 58B92l41á76h90a 1836726468748tohle zní velmi zajímavě-.... myslím, že by metro dokázalo podstatně zlepšit svou image, kdyby takovýto projekt pojalo jako marketingovou kampaň a vytvořilo "streetview" nepřístupných částí, ne-li dokonce jako jednodouchou hru... místo předplatného nebo dokupování tokenů by stačilo zadat kód tramvajenky... |
![]() |
J45o28s74e89f 29M49i39k51u19l38í82k 8204367466Tak jako streetview nevím, ale je myšlenka jako taková je zajímavá. Určitě by bylo dobré dělat nějaké exkurze. Dodnes strašně toužím jet někdy v kabině strojvedoucího. Škoda, že tam nelze vidět z vagonu, jako třeba v tramvaji. |
![]() |
F45i10l81i13p 33T54ř26e10b52a 6713530598926To ne, to by pak bylo vidět, že se to řídí samo, a lidi by se tim báli jezdit. |