Diskuze
Projeďte se s námi posledním jezdícím žabotlamem, toto je reálné retro
Děkujeme za pochopení.
J81o13s24e64f 24P88i34c28u10r
My (olomoucko) jsme za "panťáky" označovali řadu 460, lochnesky nebo žabotlamy byly řada 451 a 452 :) které u nás nejezdily...
Z84d25e83n69ě45k 86R25o25z76s23y31p83a77l
Hudak češtyn sase dosta na p.del.
Pane redaktore Rosťo Jančaři. Pokud Vám nevadí že napíšete takovou jazykovou zhůvěřilost, jako je věta "mezi Roztoky u Prahy a pražskou Libní jezdí poslední dosluhující jednotka", tak raději zahoďte to, čím (nebo na čem) píšete své články a vraťte se do základní školy, kde se učí skloňování a časování.
Tam Vám možná vysvětlí, že česky by mělo být napsáno "mezi Roztokami u Prahy a Libní ...
M97i32r41e42k 90V27o60j45n84a94r
Víte co ... na vzpomínkové jízdy jezdil svého času jen Hurvínek či páry, soupravy Rybáků dnes tahá dříve nepostradatelný Hektor T435.0, různé historické jízdy dneska už dává skoro 40 let starý motorák M152.0/810 nebo M240.0/820, případně M262.0/830 ... prostě pokrok nezastavíš. Čím jsme jezdili relativně nedávno zcela samozřejmě do školy nebo práce či na výlety - má dneska svého nástupce a nezbývá, než v dobrém slova smyslu doufat, že nám dnešní producenti představí výrobek, na který budeme jednou podobně vzpomínat
Zdravím všechny, kteří tímto úžasným panťákem nacestovali pěkných kilometrů mj. mezi Chocní a Hradcem Králové v 90. letech . Mělo to úžasný odpich a občas se muselo čekat na odjezd, protože jsme prostě přijeli moc brzo .
P94ř86e84m39y20s89l 62M58a41t54ě96j60k58a
Žabotlam je to odjakživa. Panťák se říká hlavně řadě 460.
M83i29l27a47n 47V74o24l96e13k
Vždyť je to tak jednoduché: Oficiálně pantografová jednotka, hovorově pantograf, zkráceně panťák, to samozřejmě přísluší PRVNÍMU tohoto typu. Pak to přešlo i na další pantografové jednotky a že si někdo honí ego vymýšlením nových názvů (jako žabotlam) je také přirozené. Jediné smutné je, že dnes už vám musí výrobce napsat, že to je elefant.
J37o26s41e82f 55F42i11l48i48p
Jsem rád, že jsem se podílel na výrobě. Na tu dobu to byly super vlaky. Líbil se mi rozjezd a to psikáni při něm.
J87i73n58d11r85a 15S86t59e71p52a33n76e47k
ach jo,žabotlama byl nejlepši smradlavy,vrzaci vlak
D60a58n70a 98K23o96c19i80á97n83o56v22á
Moje vzpomínka na pantografy z dětství, kdy jsem s nimi často jezdila, je na naprosto zažranou špínu na koženkových sedadlech.
M17a25r39t15i58n 30V69e15s34e27l41ý
No zase v nich neběhá tolik roztočů jako v látkových.
O42d60s25t51r54a78n59ě77n67ý 32U95ž71i12v35a51t29e16l
M75a74r54t72i36n 79V52e56s22e28l28ý
Taky jsem zažil, kdy se porouchalo samočinné zavírání dveří a fíra je musel zavřít ručně a svázat drátkem. Byl to frajer, měl hotovo do pěti minut - a jelo se. Když vidím, co všechno mají tihle chlapi na starosti a jakou mají odpovědnost, mám k tomu povolání obrovskou úctu.
M13i55c33h52a67l 79Z45e93m39a53n
Pridal bych se k ostatnim - neslysel jsem nikdy nikoho rict tomu jinak nez "pantak". I kdyz prezdivka Zabotlam mi pripada taky hezka. Jako kluk jsem se s nima neco najezdil na trase Praha-Smichov - Revnice a zpet. Fotky mi to hezky pripomnely:-) Jeste ted slysim to kulometny cvakani kdyz se to ze stanice zacalo rozjizdet. A hlinikova lista pod oknem byla nekdy tak rozzhavena, ze jste se o ni mohli spalit. Jeste bylo zajimavy vyklapeci treti sedadlo ve zvysene casti za vstupnimi dvermi, o nej jsme se bud prali anebo bylo za trest, uz si nepamatuju:-) A samozrejme celej vlak byl zaslej a spinavej nejmin tak jako na fotkach, ackoliv nam to vubec nevadilo:-)
M95a44r20t83i20n 53Š37u78b16r10t
Pantograf to byl jednoznačně do doby dodání Elefantů. Jelikož to je taky pantograf, začaly se pak více používat přezdívky, které oba vlaky rozlišily. Žabotlam, žába a slon, ešus. Ostatně trošku to souvisí s tím zvířátkovým trendem pojmenovávání vlaků u ČD.
P63a39v59e72l 67S15o80v71i93č42k60a
K popisu Šuntování - pokud by skutečně došlo k poklesu buzení statoru, tak kromě poklesu indukovaného protinapětí a tedy nárůstu proudu dojde také k poklesu momentové konstanty a reálně motor nevyvíjí vyšší sílu.
Ve skutečnosti dojde paralelním připojením odporníku k budícímu vinutí k poklesu celkového odporu motoru a to vede k nárůstu proudu. Díky velké indukčnosti budícího vinutí a použití šuntovací tlumivky pak nedochází k průdkým změnám budícího proudu a dokonce nedojde ani k poklesu tohoto proudu. To je dáno tím, že sice budícím vinutím už teče pouze určitá část kotevního proudu, ovšem jedná se o část z většího základu a povětšinou tedy vyjde, že buzení se nezmění. Známé je to jako tzv. "šuntovací paradox".
Celé se to dá samozřejmě vysvětlit na rovnicích stejnosměrného stroje.
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Dnes už se bez nich válčit nedá. Raketový vzestup bojových dronů
Bezpilotní letadla (drony) jsou v posledních dvou dekádách na raketovém vzestupu. Přispěla k tomu...