"Ukončete výstup a nástup, dveře se zavírají. Přítí stanice Národní třída. Vlak stanicí projídí." Toto hláení budou od úterý slýchat cestující v metru na trase B celé dva roky.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Vestibul stanice Národní třída. Pohled na budovu bývalé pojiovny Dunaj z let 1927 - 1928, architekt Adolf Foehr
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Výstup z vestibulu směrem k Spálené ulici v roce 2009
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Výstup z vestibulu směrem k bývalému obchodnímu domu Máj v roce 2009
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Mezi Vladislavovou, Spálenou a Purkyňovou ulicí bylo náměstíčko s fontánou a zelení (2009).
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Mezi Vladislavovou, Spálenou a Purkyňovou ulicí bylo náměstíčko s fontánou a zelení (2009).
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Prostor vytvořil ing. arch. Zbyněk Kabelík. Tvořila ho kombinovaná dlaba z pruhů mozaiky a ulových desek, osmnáct stromů, velké květináče a bytelná dřevěná sedátka na ulových základech. Fontánu navrhl akad. sochař Pavel Trnka.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Rámy fontány zhotovili dělníci v ocelářském podniku Poldi Kladno. Tří kapek v noci prosvětlovaly barevné reflektory. Vodu i světla řídil ji v roce 1988 počítač. Osvětlení navrhoval ing. J. Benda.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Stanice byla zprovozněna 2. listopadu 1985. Měla projektový nicneříkající název Purkyňova. Později byl změněn podle nedaleké Národní třídy.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
V devadesátých letech minulého století se vestibul rozířil a k obchodnímu domu.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Vestibul stanice Národní třída
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Vestibul stanice Národní třída
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Vestibul stanice Národní třída
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Ústí eskalátorového tunelu do vestibulu
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Nový vestibul stanice metra Národní třída bude podzemní součástí Copa Centra. Eskalátorový tunel bude proto zkrácen.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
V eskalátorovém tunelu byly tři rychlé sovětské eskalátory. Měly délku 75,4 metru a překonávaly výkový rozdíl 37,6 metru.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Rychlé hlubinné eskalátory sovětského typu pět dní před ukončením provozu
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Od eskalátorů vede k prostřední lodi 69 metrů dlouhá přístupová chodba.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Ve stanici je 15 párů prostupů mezi loděmi. Prostřední loď o délce 65 metrů přechází v přestupovou chodbu dlouhou 69 metrů.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Nástupitě stanice s typickým lutým osvětlovacím tělesem pro trasu metra B
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Ve stanici Národní třída právě zastavila jedna z posledních původních souprav 81-71 (2009).
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Orientační plán trasy B
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Souprava 71-81M před odjezdem ze stanice
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Souprava 71-81M po odjezdu ze stanice v tunelu (směr Karlovo náměstí)
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Spojovací tunel mezi nástupiti
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Ze stavu vrstveného plochého skla Connex se zlatou fólií i laik usoudí, e stanice potřebuje rekonstrukci.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Stav obloení prostupu k nástupiti signalizuje patný technický stav stanice metra Národní třída.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Stav obkladového skla Connex se zlatou fólií prozrazuje patný technický stav stanice Národní třída.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Nástupitě stanice Národní třída od spojovacího tunelu
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Zavírání dveří před odjezdem soupravy 81-71M ze stanice Národní třída
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Zakončení prostřední, zkrácené třetí lodi v roce 2009. Dnes je v těchto místech vybudován přístup k výtahům.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Přestupní chodba k výtahům. Jejich stavba začala v roce 2010. Do provozu byly uvedeny 6. května 2011.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Pohled z kabiny výtahu do prostřední lodě stanice Národní třída
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Mezi dvojicemi výtahů je mezilehlá přestupní chodba. Součástí je zrcadlo, aby bylo vidět, kdo je za rohem.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Přístup k výtahům v ulici Magdaleny Rettigové. Odtud je to jen pár kroků do Lazarské ulice s tramvajovou zastávkou.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Spálená ulice a prostor před vestibulem metra Národní třída v roce 2012
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Prostor před vestibulem stanice Národní třída pět dní před jeho uzavřením a definitivním zánikem
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Přístup do vestibulu stanice Národní třída pět dní před jeho uzavřením a definitivním zánikem
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Pod dlabou se skrývaly historické sklepy.
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz
Stavební jáma stavenitě Copy Centra místo náměstíčka se stromy a fontánou
Autor: Rosa Jančar, Technet.cz