Systém
rádiových identifikačních štítků (RFID), který začínají některé firmy využívat místo čárových kódů, má své slabé místo. Objevil jej konzultant německé firmy
DN-Systems Lukas Grunwald, který tvrdí, že dokáže na RFID měnit údaje. Kód, který má označovat motocykl, tak prý může na RFID čipu změnit na například koloběžku nebo trs banánů a adekvátně podle toho měnit cenu.
V podstatě je to stejné, jako by zákazník přehazoval čárové kódy mezi jednotlivými produkty. Vzhledem k dálkovému snímání celého nákupu najednou (ne jednotlivých položek) se však na tyto změny nemusí jednoduše přijít.
Grunwald vytvořil volně šiřitelný program RFDump, který umožní prostřednictvím čtečky RFID čipů právě takové změny provádět.
V současné době používají u některých svých produktů tento druh identifikačních systémů například společnosti Kraft Foods, Procter & Gamble nebo Gillette. Tyto firmy však využívají jedny z nejlevnějších RFID čipů, které mají malou nebo vůbec žádnou ochranu. Využití lépe zabezpečených RFID by jim přineslo zatím nepřijatelné zvýšení nákladů.
Zdroj: Forbes
Související odkazy:
Místo platební karty rádiový RFID čip pod kůží?
VeriSign bude spravovat registr RFID čipů
Značkování lidí? V Británii možná již příští rok
Rádiové štítky mají způsobit revoluci v obchodě. Potýkají se ale s problémy
RFID: víc než jen radiová varianta čárového kódu
Místo platební karty rádiový RFID čip pod kůží?
Wal-Mart investuje miliardy do rádiových štítků
Bude rok 2004 prvním krokem k Orwelovu světu 1984?
Rádiové čipy budou sledovat pohyb DVD v obchodech
Bankovky s čipem prozradí, kolik máte v peněžence
Microsoft vybuduje software pro radiovou identifikací zboží
Orwellova vize se naplňuje - sledovat vás bude i spodní prádlo
Oblečení Benettonu vás nakonec sledovat nebude