Montáž řezné hlavy na razící štít
Autor: Josef Husák, Metrostav
Depozit tubinků. Na jedné hromadě je set pro jeden "prstenec" tunelu.
Autor: Josef Husák, Metrostav
Razící štít s řeznou hlavou, která je osazena 17 dvojitými valivými dláty. Na obvodu jsou čtyři obrysová dláta. (pohled na hlavu Tondy po prorážce do stavební jámy hloubeného objektu stanice Veleslavín)
Autor: Josef Husák, Metrostav
TBM Tonda s vozidlem pro doplňování tubinků
Autor: Josef Husák, Metrostav
Detail řezné hlavy v montážní jámě. Pro rozrušování horniny je osazena 17 dvojitými valivými dláty. Na obvodu jsou čtyři obrysová dláta.
Autor: Josef Husák, Metrostav
Třítunový tubing pod mostem razícího štítu
Autor: Josef Husák, Metrostav
Ve vstupu do štoly stanice Červený Vrch míjíme nakladač CAT 966H vybavený řetězy. Gumáky na stavně podzemní stanice jsou nutností.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Touto štolou, která ústí v Kladenské ulici, se vyváží vytěžená hornina ze budované stanice Červený Vrch.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pro odvoz rubaniny ze stavby jednolodní stanice Červený Vrch je ke štole vytvořen násep. Vede do Kladenské ulice.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V nafouklém žlutém vaku, lutně, se přivádí čerstvý vzduch do tunelu. Vedle něj je na stěně připevněn pásový dopravník, který transportuje rubaninu od razícího štítu do stavební jámy v Evropské ulici u Červeného vrchu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Výtahová štola, kterou bude ze stanice Červený Vrch jezdit výtah do podchodu, kterým se dostanete na tramvaj .
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
U pravé stěny stanice je konec stometrového razícího štítu Adéla.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Dovnitř razícího štítu vjíždí malá stavební technika s materiálem podobně jako na silnici: podle semaforu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Razící štít má i skladiště náhradních dílů - válečků pro pásový dopravník.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Kontrolní panel strojovny hydrauliky na razícím štítě Adéla je osazen tradičními deformačními manometry pro měření tlaku v jednotlivých hydraulických okruzích.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vedle odhlučněné řídící kabiny pro obsluhu stroje je malá kuchyňka.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Hydraulický podavač tubinků
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Míchač injektážní izolace tunelu
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Rozvody injektážní části razícího štítu Adéla
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Zásobník injektáže, kterou se provádí izolace tunelu proti průsakům vody.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pod pláštěm štítu je po celém obvodu 16 dvojic pístů, které generují maximální přítlak na čelbu o velikosti 39000 kN. Písty tlačí na osazené tubinky tunelu, které tím dotlačí (spojené jsou už cca 30cm dlouhými šrouby) podobně jako kostky lega.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pochozí lávka TBM Adéla (řídicí kabina) v právě budované stanici Červený Vrch
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Inženýrské sítě v stanici Červený Vrch jsou zavěšeny na dočasném ostění stanice. Tvoří je zejména zásobování štítu Adéla vzduchem (žlutý vak - lutna) a elektrickou energií. Pásový dopravník slouží k transportu rubaniny na deponii.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Přechod tunelu od stanice Veleslavín do stanice Červený Vrch. Ve žluté lutně se přivádí do Adély čerstvý vzduch. Červený Vrch je pracovní název stanice. V budoucnu ponese jméno Bořislavka.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Metr a půl široký díl tunelu tvoří šest tubinků a jeden klenák (uzavírá klenbu). Vše je pro jistotu mezi sebou spojeno šrouby. Hmotnost klenáku je kolem jedné tuny. Velké segmenty váží kolem tří tun. Všechny díly mají jednotnou tloušťku 250mm a otvory pro šroubové spoje se sousedními díly.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vozidlo pro pohyb pracovníků v tunelu mezi stanicemi
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V zadní části je vidět postup při stavbě jednolodní stanice novou rakouskou tunelovou metodou. Nejprve se zhotoví boční strany a nakonec prostřední část stanice.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Obří nakladač v přístupové štole stanice. Jen lžíce je vyšší, než autor fotografie (185 cm). Tato štola bude po dokončení stanice z velké části zasypána. V její menší části budou technologie odvětrání.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Hrubá stavba tunelu postavená metodou TBM. Má kruhový průřez složený ze šesti železobetonových segmentů tloušťky 250mm a šířky 1,5m s izolací sevřenou ve spárách, takže průsak vody je minimální.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz