V roce 1971 stála kousek od Florence, v těsném sousedství budoucí magistrály, krásná budova nádraží Praha-Těšnov.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Dnes stejný pohled vypadá takto.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
V těchto místech vedla i Poříčská brána ...
Autor: archiv DPP, Technet.cz
... dnes tudy vede magistrála.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Blížíme se k Negrelliho viaduktu. Bývala tu i plynárna.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Historický snímek Florence.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Karlínská vozovna byla první v Praze.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Budova stojí dodnes, je zde autoservis.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Ústřední dílny Elektrických podniků, slavná Rustonka.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Pohled dovnitř.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Rustonka je zbořená, vzniká zde nový multifunkční objekt. Vzdálený dům s "věžičkou" ale stojí dodnes.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Křížení kolejí na Palmovce v roce 1971.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Stejné místo dnes.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Tramvaj na Balabence v roce 1896.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Tramvaj u vysočanské radnice v roce 1981.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Vysočanská radnice při pohledu z mazací tramvaje.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Kolbenova ulice v roce 1948.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Kolbenova ulice dnes.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Vysočanská spalovna na historickém snímku z roku 1977.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Na místě vysočanské spalovny je nyní sídliště Nová Harfa.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Trasa vedla i kolem bývalé měnírny, později kulturního místa nazývaného Trafačka.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Ještě jeden historický pohled na Trafačku.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Trafačka, ani sousední činžovní dům, zde již nestojí.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
I když na Google Streetview jí ještě částečně uvidíte.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Cestou zpět do centra jsme opět projeli Palmovkou. Snímek z roku 1898.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Křižovatku ulic Argentinská a Plynární byste na tomto snímku nejspíše nepoznali, i když zde budova ještě stoji.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Bohužel dnes vypadá takto.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Tady dnes stojí Nádraží Holešovice. Misto již nepoznáte.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Tuto křižovatku u holešovické elektrárny nejspíše také ne.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Stejná křižovatka dnes. Vzdálenější činžovní domy stojí dodnes, protější parcela je již desítky let opuštěná.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Holešovická elektrárna ...
Autor: archiv DPP, Technet.cz
... stojí dodnes.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Ale není moc vidět. Pohled od metra Nádraží Holešovice.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Co se stalo s technickým vybavením elektrárny, se můžeme jen domnívat.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Vozovna Královská obora ve Stromovce...
Autor: archiv DPP, Technet.cz
... již nestojí, na kraji Stromovky je ale točna tramvají.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Pan řidič přehodil výhybku, na konečné na Výstavišti budeme čekat zhruba 10 minut. Pan Fojtík ale přestávku nemá, živý přenos pokračuje.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Pokračujeme přes Letnou, pohled z roku 1916.
Autor: archiv DPP
Pokračujeme přes Letenskou pláň.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Letenská smyčka v roce 1907.
Autor: archiv DPP
Tramvaj na Letné v roce 1912.
Autor: archiv DPP
Hradčanskou na tomto snímku nejspíše nepoznáte, rok 1908.
Autor: archiv DPP
Hradčanskou na tomto snímku nejspíše také nepoznáte, rok 1974.
Autor: archiv DPP
Hradčanská. Dříve byla silnice mnohem užší, mezi námi a vlakovou tratí byla zástavba činžovních domů.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Prašný most v roce 1974.
Autor: archiv DPP
Rychlý pohled na nádraží Praha-Dejvice, jedna z nejstarších vlakových tratí v Praze.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Prašný most v roce 1946.
Autor: archiv DPP
Blížíme se ke konci, vozovna Střešovice.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Vozovna Střešovice na historickém snímku.
Autor: archiv DPP, Technet.cz
Dnes je tu mimo vozovny i muzeum Dopravního podniku.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Tramvaj "mazačka" letos nově zastane i funkci kropicího vozu.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Komentovaná projížďka Prahou
Pokračujeme.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz