Testovací Boeing B757 společnosti Honeywell osazený testovaným motorem.
Autor: Honeywell
Na brněnské letiště v Tuřanech přiletěl jen se zaslepeným pylonem bez "třetího" motoru.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Testovacím letadlem nás provedl hlavní pilot Joseph Duval.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
V přední části letadla se sice tři řady sedaček nacházejí, většina letadla je však osazena speciální elektronikou a podpůrnými systémy.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Je to vlastně laboratoř s křídly. Před startem se samozřejmě vše schová a připevní. Jak nám vysvětlil hlavní pilot, s tímto letadlem se mnohdy provádí mnohem větší kusy, než co si mohou piloti dovolit při přepravě cestujících.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Pracoviště testovacích techniků. V podstatě jde o terminály, kterémi se ovládají, monitorují a měří testované systémy a také palubní servery.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Vše lze přepojit a překonfigurovat podle potřeb konkrétních testů.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Do systému lze zapojovat i notebooky a další mobilní prvky.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Testovací letadlo nacpané elektonikou má oproti „standardní konfiguraci“ mnohem větší spotřebu. Zde jsou instalovány přídavné akumulátory a elektronika silových rozvodů "nepřerušitelného" zdroje.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Jedna ze skříní se servery. Výsledky se zpracovávají průběžně během letu, protože je to časově i finančeně mnohem levnější, než opakovat cyklus naměřit - přistát - zpracovat. Takto let trvá třeba 6 hodin, ale testy se opakují v potřebných variacích nastavení.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Pohled na část „serverovny“ a podpůrnou konstrukci z druhé strany.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Podpůrná konstrukce, na které je uchycen pylon pro montáž testovaných motorů. Musí udržet jak hmotnost motoru i síly způsobené jeho plným výkonem.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
V tomto racku se nacházází testované systémy datové komunikace.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
V tomto racku se nacházejí testované systémy datové komunikace, zejména satelitní JetWaves spojení a DataLink.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Takovýto modul bude v budoucnu zajišťovat cestujícím vysokorychlostní staelitní připojení k internetu.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Starší verze DataLink komunikačního rozhraní pro měření komunikace v Evropě.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Přídavná anténa pro odposlech DataLink komunikace.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Kilometry kabelů jsou u běžných dopravních letadel schovány stropními kryty, ty by zde však zbytečně překážely.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Tyto jednotky vytvářejí elektrickou zátěž pro testovaný motor. Zátěž a její charakteristika jde přesně nastavit. Energie se v nich přeměňují v teplo. „Jsou to takové výkonné toustovače,“ se smíchem vysvětlil Duval.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Vzniklé teplo uniká mřížkami na vrchní straně, pobavil nás štítek varující před usednutím. Hořící kalhoty by mohly testovací let zkrátit.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Úplně vzadu v letadle je 1,3 tuny kovových plátů a řada boxů naplněných pískem, které fungují jako protizávaží více naplněné přední části letadla.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Na otočném kole je navinuto lano s kabelem, na jehož konci je speciální sonda. Tu lze nechat „vlát“ s odstupem 45 metrů za letadlem a velmi přesně tak změřit výšku, ve které se letadlo nachází.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Jedná se o původní vybavení od Boeingu.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Testovací lety lprobíhají při vyšších dopravních hladinách. Na palubě je tedy instalován přídavný systém, který může v případě potřeby vzduch okysličovat.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
V pilotní kabině se toho mimo několika displejů za těch 30 let provozu moc nezměnilo.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Testovací Boeing B757 společnosti Honeywell na letišti v Tuřanech.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
"Honeywell Flight Test“ Boeing 757 na letišti v Brně.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz
Prázdný pylon pro osazení testovaným motorem.
Autor: Václav Nývlt, Technet.cz