Ukázka akvarelu Karla Rosenkranze, a to Tatry 12 z roku 1926. (13. listopadu 2023)
Autor: Alexandr Satinský, MAFRA
Tatra 11
Autor: Technické muzeum Tatra, Technet.cz
Tatra 11, reklama
Autor: archiv / dobové reklamy a prospekty
Automobily Tatra 11
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 11, reklama
Autor: archiv / dobové reklamy a prospekty
Tatra 11, exponát Národního technického muzea
Autor: Technické muzeum Tatra, Technet.cz
Tatra 11
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 11: tvar žehličky je patrný.
Autor: Radek Folprecht, pro iDNES.cz
Tatra 12
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 12 v užitkové verzi
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 12 v užitkové verzi
Autor: Technické muzeum Tatra
Zástupci automobilky Tatra. V popředí Tatra 12 Phaeton.
Autor: Radek Latislav, 5plus2.cz
Tatra 13
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 13
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 13
Autor: Technické muzeum Tatra
Tatra 30
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Wikov
Autor: Archiv Zdeňka Zavřela
Praga Piccolo (reklama z dobového tisku, 1926)
Autor: archiv Radka Folprechta / dobový tisk z dvacátých let (Lidové noviny, Pestrý týden, Salon, Světozor a další)
Praga Piccolo (1926) s otevřenou třímístnou dvoudvířkovou karoserií. Kapalinou chlazený čtyřdobý čtyřválcový motor SV má zdvihový objem 824 cm3, výkon 9,2 kW, maximální rychlost 70 km/h.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
V Průmyslovém muzeu Mladějov najdete kromě lokomotiv také historický autobus Praga MO z roku 1926. Velmi nápadně se podobá pragováckému kolejovému autobusu M120.001.
Autor: Jakub Vrána, iDNES.cz
Silniční zametač s předkropem Praga BD z roku 1926. Obsah cisterny je 1 000 litrů.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga Piccolo Luxus Cabriolet (1929) s kapalinou chlazeným čtyřdobým čtyřválcovým motorem SV. Zdvihový objem 996 cm3, výkon 15,4 kW, maximální rychlost 85 km/h. Otevřená čtyřmístná dvoudveřová karoserie kabriolet.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga Piccolo (1926) s kapalinou chlazeným čtyřdobým čtyřválcem SV a s pohonem zadních kol. Zdvihový objem 824 cm3, výkon 9,2 kW, maximální rychlost 70 km/h. Uzavřená čtyřmístná dvoudveřová karoserie tudor.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga Piccolo
Autor: archiv Praga
Dnes je ve sbírce více než devadesát automobilů s datem výroby od roku 1908 do roku 1985. Na snímku Praga Piccolo z roku 1929.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Reklamy automobilky Praga z časopisů z doby první republiky
Autor: archiv Radek Folprecht, Technet
Reklamy automobilky Praga z časopisů z doby první republiky
Autor: archiv Radek Folprecht, Technet
Reklamy automobilky Praga z časopisů z doby první republiky
Autor: archiv Radek Folprecht, Technet
Reklamy automobilky Praga z časopisů z doby první republiky
Autor: archiv Radek Folprecht, Technet
Reklamy automobilky Praga z časopisů z doby první republiky
Autor: archiv Radek Folprecht, Technet
Josef Sodomka, Praga Alfa, rok 1928
Autor: Iveco Czech Republic
Praga Grand z roku 1929 s 3,7litrovým motorem o výkonu 65 koní. Tento vůz mohl uhánět až 120kilometrovou rychlostí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Praga Grand (1921) s kapalinou chlazeným čtyřdobým čtyřválcovým motorem SV umístěným podél za přední nápravou a s pohonem zadních kol. Zdvihový objem 3 817cm3, výkon 40,5 kW, maximální rychlost 100 km/h. Otevřená šestimístná třídvířková karoserie-phaeton. Vůz údajně patřil Kanceláři prezidenta T. G. Masaryka.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Praga Grand 8 (1929) s uzavřenou sedmimístnou čtyřdveřovou karoserií s vnitřní mezistěnou. Osobní automobil s kapalinou chlazeným čtyřdobým osmiválcovým motorem SV umístěným podél za přední nápravou a s pohonem zadních kol. Zdvihový objem 3 582 cm3, výkon 51,5 kW, maximální rychlost 110 km/h.
Autor: Jaroslav Halamka, iDNES.cz
Autobus Praga N
Autor: archiv DPP
Reklamy automobilky Laurin & Klement z dobových časopisů
Autor: archiv (Radek Folprecht, Technet)
Laurin & Klement typ 110
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Autobus Laurin & Klement z roku 1925
Autor: Archiv DPP
Laurin & Klement typ 100
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Laurin & Klement typ S
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Laurin & Klement S
Autor: Škoda Auto
Na tehdejším pražském Nábřeží legií 39 stál v té době měšťanský dům. Před ním odpovídající auta. Toto je Laurin & Klement s karoserií typu Weymann s nápadnou dekorací ve stylu art deco.
Autor: Archiv Škoda Auto
Umění karosářů připomíná v knize řada fotografií. Autobus Laurin a Klement/Škoda 550 NR.
Autor: repro z knihy Českoslovenští karosáři
Reklama na automobily Walter z časopisů z doby první republiky
Autor: archiv Radek Folprecht, Technet
Reklama na automobily Walter z časopisů z doby první republiky
Autor: archiv Radek Folprecht, Technet
Reklama na automobily Walter z časopisů z doby první republiky
Autor: archiv Radek Folprecht, Technet
Reklama na automobily Walter z časopisů z doby první republiky
Autor: archiv Radek Folprecht, Technet
Automobily Praga, Walter a Tatra (reklama z dobového tisku, 1927)
Autor: archiv Radka Folprechta / dobový tisk z dvacátých let (Lidové noviny, Pestrý týden, Salon, Světozor a další)