Dnes nám pohyb myši a tím ovládání počítače připadá jako naprosto normální věc. Před půlstoletím tomu tak ale nebylo - jediným způsobem, jak s počítačem interagovat, byla klávesnice. Vědci z výzkumného ústavu ve Stanfordu proto pracovali na intuitivnějším způsobu jeho ovládání, především s ohledem na snadnější třídění a manipulaci dat. Technických řešení vzniklo vícero, počítač jsme tak mohli ovládat třeba pohyby hlavy, nebo nohou, ve finále se ale ujala právě takzvaná „myš“.
Prototyp spolunavržený a vyrobený Williamem Englishem byl dřevěný a pohyb u něj snímala dvě kolečka - jedno pro pohyb do stran, jedno pro pohyb nahoru a dolů. Na „zádech“ měla jedno výběrové a potvrzovací tlačítko. Kurzoru na obrazovce se tehdy říkalo „bug“ (tj. brouček), ale později se od toho upustilo.
Myším se později změnila konstrukce snímání pohybu, kolečka byla schována dovnitř těla a kontakt s podložkou zastala kulička s adhezivním povrchem - jízda po podložce byla pohodlnější a reprezentace pohybu kurzorem přesnější.
Podívejte se na prezentaci z roku 1968, kterou Englishův kolega Douglas Engelbart, hlavní autor koncepce počítačové myši, poprvé představuje novou periferii.
A nezapomeňte přidat svůj hlas do ankety.