Problémy se obvykle objevují v ten nejméně vhodný okamžik. Administrátoři informačních systémů středních a velkých firem jsou sice velmi vytížení lidé a obvykle nejen celý svůj pracovní čas tráví ve své kanceláři a v blízkosti "svých" počítačů. Bohužel, přes veškerou snahu nemohou být k dispozici 24 hodin a dávají tak možnost ke vzniku "závady".Navíc i správci informačních systémů občas musí vyrazit na služební cestu a nebo třeba na dovolenou. Ale protože i v těchto okamžicích mohou být jejich služby potřebné, dlouho se hledal způsob - dostatečně účinný, dostatečně dostupný a samozřejmě také dostatečně bezpečný -, který by umožnil potřebné úkony provést. A všechny tyto podmínky se podařilo podle The Blue Rose naplnit právě společnosti Provis.
Nejjednodušší formou propojení WorkPadu s iSeries serverem je podle článku připojení prostřednictvím TCP/IP služby Telnet. Důvodem je to, že iSeries servery má nativní podporu těchto protokolů implementovánu a na WorkPad je možné vhodného klienta dodatečně doinstalovat. Propojení klienta se serverem je pak možné realizovat hned několika způsoby. Nejjednodušší variantou je přitom připojení využívající internet.
Připojit IBM WorkPad k internetu je velice snadné. Ideálním prostředkem je mobilní telefon vybavený infraportem a fungující jako GSM modem. Tímto způsobem je totiž možné se připojit téměř odkudkoliv - jediné, co uživatel potřebuje je signál GSM sítě. Je-li na "druhé straně" připojen - samozřejmě prostřednictvím nezbytného firewallu - k internetu také telnetový server iSeries serveru, může dojít k přímému propojení mezi WorkPadem a serverem.
Administrátor při problému či závadě musí nejdříve zjistit, co se vlastně stalo (specifikovat zdroj potíží) a pak tuto "chybičku" odstranit. Dík uvedenému řešení je možné mu jeho úkol usnadnit.
Teorie a praxe
Mobilita se často v poslední době používá jako zaklínadlo. Podobně jako v době "internetové horečky" bylo ideální vše s koncovkou com, či předponou "e". V případech, jako je ten právě uvedený, tedy tehdy, kdy je nezbytný přímý přístup odborníka (a je vcelku nepodstatné, zda jde o administrátora či externího konzultanta) do systému, je však mobilita skutečně velice důležitá.
Možnost připojit se bezpečně k serveru a provést potřebné upravit či dokonce opravit závady a odstranit potíže, ocení zajisté každý administrátor. V konečném důsledku je však tato "novinka" významná i pro firmy, které tyto servery provozují. Za poměrně mrzký peníz totiž získají obrovskou výhodu - ten, kdo je u nich zodpovědný za chod informačních systémů, je bude moci administrovat skutečně kdykoliv, a to je přece ideální stav.
Jen houšť a větší kapky
Řešení prezentované ve firemním měsíčníku společnosti IBM je - zcela pochopitelně - "postaveno" na produktech této firmy a jejích partnerů. To však není v daném okamžiku to nejpodstatnější. Mnohem důležitější je fakt, že podobné řešení funguje a v praxi tak dokazuje možnosti kapesních počítačů a PDA.
Teď je důležité, aby po vzoru tohoto řešení začala vznikat podobná na bázi jiných typů PDA a dalších serverových systémů. Jen tak se totiž podaří pojem mobilita přesunout z oblasti futuristických vizí do reálného života.