Podle serveru The Information staví Google novou platformu s kódovým označením Brillo v týmu, který se zabývá Androidem. Je to logický krok, protože Android je operační systém zaměřený na úsporný provoz, co se týká jak energetické náročnosti, tak nároků na hardware. Je pravděpodobné, že při vypuštění bude mít systém název vycházející z Androidu.
Novinka má být zaměřena na zařízení s operační pamětí nepřesahující 32, nebo 64 MB RAM.
Google si od novinky slibuje, že mu pomůže dostat se k výrobcům, kteří se zabývají výrobou takových zařízení, jako jsou chytré ledničky a trouby na jedné straně a automatická garážová vrata na straně druhé.
Google se ještě bude muset rozhodnout, ke které alianci razící komunikační platformu IoT (Internet of Things - internet věcí) se přidá, nebo zda bude vyvíjet vlastní. Druhá možnost by však vyvolala ještě větší „zmatení jazyků“. Hraje se totiž o to, jakým způsobem budou jednotlivá zařízení komunikovat navzájem a se sítí.
V ideálním případě by měla všechna vaše zařízení vzájemně spolupracovat a vyměňovat si data. Když se tak například autem budete blížit k domovu, to vyšle včas informaci, aby se zapnulo v bytě topení nebo klimatizace podle údajů, které získá z chytrého termostatu a dá třeba chytrému kávovaru úkol uvařit kávu. Pokud si však tato zařízení kvůli různým komunikačním standardům neporozumí, bude to problém.
Internet věcí (Internet of Things, IoT)Poněkud zjednodušeně se tento trend dá označit jako dělání chytrých věcí z hloupých. U televizních přijímačů to mělo poměrně veliký úspěch, a tak se čím dál více firem snaží ukázat, že i další domácí zařízení mohou být doplněna o množství automatických funkcí a pospojována do jednoho funkčního celku. Ten je pak možné ovládat třeba přes internet. Patří sem přitom nejen obligátní lednička, která vás upozorní na docházející jídlo a případně jej i objedná, ale i osobní lékařské přístroje (třeba skryté v hodinkách), které vám například průběžně měří puls apod. Největšího nasazení se však IoT dočká v profesionální sféře jako třeba ve zdravotnictví, průmyslu včetně automobilového, energetice, obchodu a dalších. |
Google se Brillem řadí po bok dalších velkých výrobců softwaru, jako je Microsoft, kteří již své systému pro internet věcí představily. Právě tato oblast slibuje vysoký potenciál, jak předpovídá například nejnovější studie IDC.
Internet věcí letos poroste o 19 %
Vývoj trhu tzv. internetu věcí (IoT) bude letos ve znamení digitálního marketingu. Vyplývá to z výsledků studie, kterou tento týden zveřejnila analytická společnost IDC.
Přestože to vypadá, že hlavním tahounem IoT jsou chytré hodinky, termostaty, ledničky, pračky a další vybavení domácnosti, IDC si to nemyslí.
Podle studie se o největší rozmach IoT zaslouží oblast označovaná jako digital singnage, tedy reklamní a informační zobrazovače. Ty najdeme na zastávkách, na úřadech, v obchodních centrech, ale třeba i v restauracích, kde mohou ukazovat aktuální nabídku nebo dokonce umožní lidem objednat si jídlo.