Dlouhodobý test Dellu: poškozený displej vyměněn za 20 hodin

  13:34aktualizováno  13:34
V naší sérii dlouhodobých testů konečně uvízla první rybka. U testovaného notebooku Dell XPS M1330 se vyskytlo několik vadných pixelů, museli jsme proto zavolat do servisu.

Dell XPS M1330 | foto: Michal Barák iDNES.cz, Jiří Zahrádka Technet.cz

Přesněji řečeno nebyly dotyčné pixely správně podsvícené, a z určitého úhlu se tak závada jevila jako přibližně centimetrová tenká čára světlé barvy. Z přímého pohledu nebylo nic poznat, při pohledu z ostrého horního úhlu však displej vypadal jako prasklý.

Dell XPS M1330

Dell poskytuje standardně na své notebooky záruku ve formátu Next Business Day On-Site (NBD), což znamená provedení opravy do následujícího pracovního dne přímo u zákazníka. Podmínkou je, že se technik musí dozvědět o závadě do 17:00, na zákaznickou linku se tak vyplatí nevolat na poslední chvíli. Touto zárukou jsou vybaveny všechny notebooky prodávané v konfigurátoru na stránkách Dellu a některé notebooky prodávané v některém z obchodních řetězců (Tesco, Electroworld,...). Pokud není NBD záruka již v ceně notebooku, lze si ji připlatit, popř. prodloužit na stránkách společnosti. Informace o záruce Dellu najdete zde (PDF).

Jak jsme dopadli
Popsanou závadu jsme odhalili až po delší době, neboť nebyla při běžném používání nijak rušivá. V pondělí v 16:55 proběhl telefonát na zákaznickou linku, po 30sekundovém výběru voleb se ozval operátor. S popisovaným problémem se ještě nesetkal, po krátké poradě s kolegy bylo rozhodnuto pro vyslání servisního technika.

Termín návštěvy nebyl přesně určen, neboť - jak jsme již psali - technik by se měl o závadě dozvědět do 17:00. Domluvili jsme se proto na úterý nebo středu, podle vytížení technika. Servis nemusí proběhnout přímo u zákazníka doma, ale na adrese, na které se se servisem domluvíte.

Technik se ozval hned v úterý v 9:00, domluvili jsme se na čase 11:30. Půl hodiny předem jsme ozkoušeli čas změnit na 13:00, technik bez zaváhání přislíbil, že se ještě ozve dle dalších oprav u jiných zákazníků. Během dalších 30 minut opět volal a souhlasil se změnou.

Dell XPS M1330

Na minutu přesně v určený čas zazvonil telefon, náš pan technik dorazil na místo určení. Přibližně 10 minut čekání nijak nekomentoval, přivítal nás s úsměvem a pustil se do opravy. Kontrola displeje proběhla bez problémů a reklamace byla uznána, neoprávněné reklamace se snaží eliminovat již operátor na lince, kterému závadu popisujete.

Rozebrání malého XPSka, výměna displeje a opětovné uvedení do provozu trvalo přesně 20 minut. Po přibližně dvaceti hodinách od nahlášení závady jsme tak měli opět notebook ve 100% stavu, bez starostí o přepravu do servisu nebo dlouhého čekání na vrácení.

Neříkáme, že jsou všichni operátoři a servisní technici Dellu stejně přívětiví jako v našem případě. Zajisté se mohou najít i méně vstřícní pracovníci. Naše zkušenost se servisem Dellu je ale více než pozitivní a v praxi jsme ověřili, že to funguje přesně tak, jak výrobce slibuje. Navíc musíme ocenit individuální přístup, v dnešní byrokratické době milionu a jednoho razítka něco téměř nevídaného. Notebooky Dell lze zakoupit již od 16 000 Kč s daní a NBD zárukou, což je vzhledem k situaci na trhu více než konkurenceschopná nabídka.

Diskusní fóra se zkušenostmi majitelů nám nepřišla jako důvěryhodný zdroj informací, začali jsme tedy s dlouhodobými testy některých notebooků. První jsme testovali po dobu půl roku Acer TravelMate, dále sledujeme spolehlivost u notebooků Acer Aspire, Dell, Toshiba, Lenovo, VBI, ASUS a HP. Kromě zkušeností se spolehlivostí nás zajímá především úroveň servisů a jejich přístup, který se snad podaří podobnými články zlepšit. Zatím všechny notebooky zařazené do seriálu dlouhodobých testů fungují dobře a nejsou s nimi negativní zkušenosti. Portfolio notebooků průběžně rozšiřujeme.

 

Nejčtenější

Čeští vývojáři vylepšili vláček pro koleje z IKEA. Uhání až 90 cm/s

Intelino tým

Vypadá jako obyčejný vláček, ale můžete ho ovládat přes aplikaci v mobilu nebo jen pokládáním barevných terčíků na...

U Sony mi nacpali mikrofony do uší a já pochopil nadšení slavného rapera

360 Reality Audio

Hudební hvězda Pharrell Williams přišel na tiskovou konferenci Sony na veletrhu CES podpořit nový projekt 360 Reality...

SpaceX začíná zkoušky „superrakety“. Bude se lesknout jako zrcadlo

Stavba pokusné rakety konceptu Starship na raketodromu SpaceX v jižním Texasu.

Fanouškům kosmonautiky přichystal šéf společnosti SpaceX Elon Musk na přelomu roku nečekaný dárek: nové plány na stavbu...

Jak ze soustruhu. Vypadá neuvěřitelně, ale ledový disk vznikl přirozeně

V americké řece Presumpscot plave ledový disk

Na řece Presumpscot v americkém státě Maine vznikl extrémně velký rotující ledový disk. Vypadá možná nepřirozeně, ale...

Ochutnali jsme hamburger z umělého masa. Ani masožrout se neušklíbne

… i po kousnutí.

Před stánkem „Impossible burger“ na lasvegaském výstavišti byla k vidění nevídaná věc. Vegetariáni i „masožrouti“ jedli...

Další z rubriky

Panasonic představil první elektrickou motorku Harley-Davidson

LiveWire EV motocykl značky Harley-Davidson

Japonská společnost Panasonic se stále více profiluje i jako dodavatel technologií pro třetí strany. Na veletrhu CES v...

Čeští vývojáři vylepšili vláček pro koleje z IKEA. Uhání až 90 cm/s

Intelino tým

Vypadá jako obyčejný vláček, ale můžete ho ovládat přes aplikaci v mobilu nebo jen pokládáním barevných terčíků na...

Nový notebook Lenovo upozorní, že se vám někdo dívá přes rameno

Lenovo Yoga S940

Nová Yoga S940 se pyšní s AR kamerou se sledováním pohybu očí a sbírkou snadno použitelných funkcí založených na...

Nevíte, co vařit? Inspirujte se
Nevíte, co vařit? Inspirujte se

Uvařte rodině něco dobrého.

Najdete na iDNES.cz