Videa, která mají miliony zhlédnutí a zobrazují děti v nevhodných situacích nebo je pod nimi záplava nevhodných příspěvků, mají za následek odchod některých inzerentů z videoportálu YouTube. Většinou jsou to firmy zvučných jmen jako Adidas, Cadbury, Lidl, Mars, Deutsche Bank a jiné, další zvažují, že je budou následovat.
Právě reklamy těchto prémiových inzerentů zařazoval portál podle nastaveného algoritmu za videa, které byla hojně sledována, ale systém nerozpoznal, že měla závadný obsah nebo komentáře. Systém tak nerozpoznal nevhodnost videa a řídil se pouze sledovaností. Na nečinnost firmy si stěžovali i dobrovolníci, kteří označují závadná videa a účty.
Novináři ze serverů BBC, BuzzFeed, The Times a jiných webů objevili desítky tisíc videí, ve kterých jsou děti v situacích, které lze považovat za nevhodné. Našli ale i taková videa, kde jsou sice například nevinné snímky malých nahých dětí bez primárního cíle zobrazit nahotu, jen je pod nimi diskuze plná nevhodných komentářů. Taková videa však mají stovky tisíc zhlédnutí a tím pádem se na ně zaměřil i reklamní systém, který u nich automaticky nabízel propagaci známých značek spíše než menších inzerentů.
Podle BBC pod takovými snímky diskutují oplzle lidé z účtů, které zatím kontrolní systém YouTube neodhalil a nezablokoval. Firma se však ještě před veřejně ohlášeným odchodem některých inzerentů pokoušela situaci zachránit. Přijala sadu pravidel, která mají omezit sexismus a násilí.
Nová pravidla
Firma slíbila, že bude tvrději uplatňovat tyto své pokyny a bude blokovat nevhodné komentáře k videím s dětmi a u obsahu s urážlivým materiálem vyřadí reklamy, které jsou zaměřeny na rodiny.
Nyní podle serveru CBS News firma zrušila více než 150 000 videí se záběry dětí, které byly zjevně napadány.
„V uplynulém týdnu jsme podnikli akce, které vedly k odstranění více než 150 000 videí, které nepatří na YouTube. Vypnuli jsme nevhodné komentáře u více než 625 000 videí a uzavřeli stovky účtů... Kromě toho jsme odstranili reklamy z více než 2 milionů videí a více než 50 tisíc kanálů, které se maskovaly jako rodinné, abychom snížili motivaci k vytváření tohoto obsahu,“ píše v prohlášení YouTube.