Facebook má zhruba 1,5 miliardy uživatelů. Pokud přepočítáme jeho příjmy, pak nám vychází, že z celosvětového pohledu je zisk z jednoho uživatele zhruba 12,8 amerických dolarů (cca 315 korun). Ve Spojených státech tento poměr ale vychází větší, v přepočtu na jeden tamní účet je „cena uživatele“ na zhruba 48 dolarech (cca 1 150 Kč). Alespoň to vyplývá z informací výzkumné firmy eMarketer.
Podle její analýzy získá Facebook na reklamách jen letos asi 16,3 miliardy dolarů (cca 400 mld korun). To je o 41 procent více než loni. Pokud se tedy potvrdí odhady příjmů Facebooku a Instagramu, který patří do jeho stáje. Samotný Instagram, který tento měsíc překonal hranici 400 milionů uživatelů, má být zodpovědný za pět procent příjmů firmy.
Je jasné, že takto přepočítávané příjmy jsou jen matematickou hrou, která není moc přesná. Už jen z toho důvodu, že příjmy jsou pouze predikované a také proto, že řada uživatelů jsou pouze falešné účty.