Se špatnou češtinou a podvrhnutým profilem se pokoušejí útočníci zneužít důvěřivost uživatelů a získat tak obnos ve výši mnoha set korun.
„Jednou z variant je, že útočníci okopírují profil vybrané osoby a následně pošlou žádost o přátelství podle seznamu přátel. Oběti pak po přijetí obdrží zprávu s prosbou o telefonní číslo a následné přepsání kódu ze zaslané SMS zprávy. Zaslaný kód je od platební brány poskytovatele mobilních služeb oběti a potvrzuje platbu pohybující se kolem 1 300 až 1 400 korun. Útočník si následně kód vyžádá,“ popisuje scénář útoku národní bezpečnostní tým (CSIRT).
Uživatele by měla odradit úroveň češtiny, kterou útočníci komunikují. CSIRT uvádí příklady: „hi dej mi své císlo?”, „nyní sms dorazila vodafone ?”, „Vysvetlím Ti to. Napiš mi, prosím te, ten príchozí kód. ?”
Pokud se na takovou žádost nachytáte, doporučuje se neprodleně kontaktovat provozovatele platební brány a policii.