Po celém světě už lidé hovoří s chytrými asistentkami Alexou, Siri nebo Google Home. Americká firma Clinc tvrdí, že přichází s novou, pokročilejší generací softwaru, která jako jediná předčí Google Assistenta. Do provozu chce „umělou inteligenci“ zavést tam, kde jsou lidé netrpěliví a hladoví - v drive thru fastfoodů.
Společnost tří profesorů z Michiganské univerzity představí produkt pro rychloobslužný restaurant (quick-service restaurant) v blízké době. Objednat by si u něj mohli zákazníci některých poboček McDonald’s a Taco Bell ve Spojených státech.
Vlastně ne, dejte mi cheese a velkou kolu
Na ukázkovém videu firma demonstruje, jak se konverzační umělá inteligence zvládá vypořádat s nerozhodností klientů. Ti často svůj záměr v průběhu objednávání několikrát upraví. Server Techcrunch byl přizván k ukázkovému provozu a podle něj je software ve většině případů bezchybný.
„Někdy se ovšem splete. Zdá se, že zaměnit objednávku je poměrně jednoduché, byť ji vývojář (operátor) může rychle napravit,“ píše server. Lidský faktor je tedy stále zapotřebí, byť s potenciálním zdokonalením nebude potřeba. Právě na to slyší řetězce rychlého občerstvení, které hledají cesty, jak snížit počty zaměstnanců.
Velký test digitálních asistentek: překvapily inteligencí i neschopností |
Firma Clinc není na poli strojového učení žádným nováčkem. Již delší dobu se zabývá finančními technologiemi a má uzavřené kontrakty s americkými bankami jako USAA, Barclays a S&P Global. Ty by rády integrovaly systém pro běžné vyřizování problémů klientů namísto operátorů a chtějí vyslyšet ty, kterým se nelíbí předem namluvení roboti dávající možnosti.
Až skutečný provoz ukáže, jak se hlas od Clincu dokáže vypořádat s nepřeberným množstvím variant a komplikací, které při objednání mohou nastat. Pokud uspěje, objednáme si u stroje brzy možná i v Evropě.