Uživatelé ve Spojených státech si prohlíží web stále častěji z mobilní aplikace Facebooku. V žebříčku mobilních prohlížečů se jeho integrovaný nástroj zařadil na třetí místo. Web si skrze něj prochází v některých státech osmina surfujících.
Na poli mobilních prohlížečů iOS válcuje Android se svým Safari, který využívá 58 procent uživatelů. Konkurenční Chrome zapíná třetina. Třetí místo připadá s odstupem Facebooku, kterému studie připisuje 7,6 procenta. V některých státech ho však používá až každý osmý uživatel:
Není to prohlížeč v pravém slova smyslu. Jde o integrovanou funkci prohlížení webových stránek, která vyskočí, jakmile kliknete na sociální síti na některý externí odkaz. Díky tomu získá mateřská aplikace údaje o tom, jaké stránky prohlížíte, nebo jak se při surfování chováte (jak rychle překliknete atd.).
Díky zvyšující se oblíbenosti prohlížeče začíná hrát Facebook větší roli při čtení a šíření zpráv. V tomto ohledu se přitom plně spoléhá na svůj algoritmus, který určuje, co uživatelé uvidí. Snaží se upozaďovat význam a potenciál šíření nenávistných či nepravdivých příspěvků, ovšem lidský faktor při tvorbě obsahu, tedy co uživatelé vidí, stále chybí.
Interní prohlížení si můžete vypnout. V aplikaci Facebooku přejděte do nastavení, obecné a zaškrtněte otevírání linků externě. Nyní se vám budou odkazy otevírat ve vašem hlavním mobilním prohlížeči.
Na mobilu se daří, ale v návštěvnosti ztrácí
Zatímco třetí příčku v mobilních prohlížečích může Facebook brát jako výhru, nyní mu hrozí, že na bronzovou pozici spadne i v návštěvnosti stránek. A to by jako výhru rozhodně nebral. Server CNBC s odkazem na studii informoval o tom, že ho z druhé pozice v horizontu tří měsíců zřejmě sesadí YouTube.
Slavný konspirační teoretik narazil. Blokují ho Facebook, Apple i YouTube |
Facebook se potýká s masivním propadem měsíční návštěvnosti stránek, z předloňských 8,5 miliardy na aktuálních 4,7 miliardy. Velký propad částečně vysvětluje přechod uživatelů na mobilní aplikaci, ani ta však nekompenzuje pád téměř o polovinu.
Návštěvnost se počítá ve Spojených státech a jednoznačným tahounem je prozatím Google. YouTube, který spolu s Googlem zastřešuje konglomerát Alphabet, je prozatím třetí. Následuje Yahoo a Amazon.