Facebook se rozhodl ukončit systém s označením Partner Categories. Ten se zaměřoval na spolupráci s podniky, které se zabývají shromažďováním údajů o spotřebitelích a pomáhají inzerentům při zaměřování reklamy na uživatele sociálních sítí.
„Ačkoli je to v odvětví běžná praxe, domníváme se, že tento krok, tedy ukončení (Partner Categories) během šesti měsíců, pomůže zlepšit soukromí lidí na Facebooku,“ uvedla společnost Facebook. Odmítla se však vyjádřit k tomu, jaký dopad bude mít tento krok na její příjmy z reklamy.
Společnost Facebook se v posledních dnech stala středem pozornosti kvůli zprávám, že britská analytická firma Cambridge Analytica neoprávněně získala informace o 50 milionech uživatelů Facebooku a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa v roce 2016.
Skandál otřásl důvěrou mnoha uživatelů, z nichž někteří ruší Facebookové účty. Včetně lidí jako Elon Musk. Vedení společnosti tento týden upravilo přístup k nastavení zabezpečení, aby tato položka byla lépe dohledatelná a mohla se jednodušeji ovládat.