Zpoždění ohlásila firma v pátek s odůvodněním, že na vyladění technologie chytrého reproduktoru potřebuje ještě čas. HomePod má stát 349 dolarů (cca 7 600 korun) a konkurovat bude především výrobkům od Googlu a Amazonu.
Právě po po vzoru Amazon Echo nebo Google Home má HomePod zvládnout nejen přehrávat hudbu, ale také odpovědět na řadu všetečných otázek a ovládat chytrou domácnost. Příkazy zachycuje reproduktor pomocí šesti mikrofonů. V těle všesměrového reproduktoru je zabudován čip A8, který se stará jak o jeho chod, tak o funkci digitální asistentky Siri. Více v tomto článku.
Apple svůj reproduktor prezentuje jako prémiové zboží, které by mělo uživatelům poskytnout vyší komfort než zmíněné Echo a Home (např. Home stojí 129 dolarů, tj. 2 800 korun). Tomu odpovídá i výrazně vyšší cena. Jenže jak Google, tak Amazon už stačily zareagovat a na trh uvést své vlastní „hi-fi verze“ zařízení. Google například nabízí Google Home Max za 390 dolarů. Navíc se na trhu objevili i další hráči včetně Microsoftu s Cortanou a reproduktorem od Harman Kardon.