Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Yahoo je znovu v hledáčku Microsoftu. Firma zkusí druhý pokus o koupi

  • 0
V roce 2008 se Microsoft pokusil koupit společnost Yahoo. Kvůli příliš vysoké požadované ceně z toho však sešlo. Rok poté už ale Microsoft strčil své dva prstíčky do dveří Yahoo, když se dohodl, že vyhledávání na Yahoo Search bude řídit pomocí svého systému Bing. Nyní má znovu zájem o celou firmu.

Ještě letos v září se spekulovalo, že má o celý portál Yahoo zájem investiční skupina Silver Lake. Jenže na začátku října může být všechno jinak. Microsoft znovu zvažuje předložení nové nabídky na převzetí, řekly informované zdroje agentuře Reuters.

Podle jednoho ze zdrojů bude Microsoft hledat partnera, který by do boje o Yahoo šel s ním. Firma zatím neučinila žádné rozhodnutí. A nabídka nakonec možná ani předložena nebude. V Microsoftu panují ohledně transakce rozdílné názory, řekl vysoce postavený činitel softwarového giganta.

Microsoft v roce 2008 nabízel koupit Yahoo po 33 dolarech za akcii (cca 610 Kč). Firma to ovšem odmítla, což nyní řada analytiků považuje za její největší chybu.

Yahoo se slevou

Akcie firmy se totiž za tu dobu propadly zhruba na poloviční úroveň tehdejší nabídky.

Microsoft ale mezitím nezahálel. V červenci 2009 uzavřely obě společnosti dohodu, že Microsoft dodá Yahoo vyhledávací technologii Bing a Yahoo bude nadále prodávat reklamy na svých stránkách.

Yahoo tak mohlo přestat zápasit na poli vyhledávačů s Google a Microsoftem a soustředit se na vylepšení technologii pro prodej a cílení kontextových reklam Overture.

Pokud nakonec k dohodě o převzetí dojde, Microsoft ušetří v poměru k ceně před dvěma lety. A nádavkem dostane propracovaný systém kontextové reklamy. To mu umožní lépe konkurovat Google.

Žádná z firem zprávu nekomentovala.

Microsoft není sám

O Yahoo projevuje zájem řada dalších potenciálních kupců. Jsou mezi nimi investiční společnosti jako Providence Equity Partners, již zmíněná Silver Lake Partners, ale i čínská internetová společnost Alibaba a ruská investiční firma DST Global, uvedly zdroje.

Firma Yahoo počátkem září odvolala generální ředitelku Carol Bartzovou po dvou a půl letech ve funkci, poznamenaných stagnací, nespokojeností investorů a spory s čínským partnerem Alibaba Group. Yahoo nyní přehodnocuje svou strategii. Některé zdroje říkají, že bude zřejmě na prodej.

Yahoo je na internetu stále jednou z nejpopulárnějších destinací, zastínili ji však konkurenti jako Facebook a Google. Tržní hodnota Googlu kolem 170 miliard dolarů je asi desetkrát vyšší než cena Yahoo.