Když člověk zabrousí na internetovou adresu http://daniz.webblast.cz, objeví se na monitoru dvě lahve vína. Bílé nabízí stránky v češtině, červené v němčině. "Obě verze jsou rovnocenné. Dvojjazyčně jsou psány i aktuální zprávy o dění v jednotlivých obcích," uvedla Milada Kadlecová z Institutu regionálních informací, který na základě výběrového řízení stránky pro Daníž provozuje.
Symbol lahví zůstává i na úvodní internetové stránce, přičemž na etiketách lahví jsou různé odkazy: přísloví, fotogalerie, turistika, o víně. Cyklista může dostat tipy na túru buď v jedné obci, nebo v rámci celého sdružení. Záleží na volbě.
Stránky se skládají ze zpravodaje a z databázového modulu Sklepmistr. Ten zahrnuje seznam všech vinoték, sklípků a vinařských zařízení, ale i hospod či kadeřnictví v oblasti. "Časem chceme oslovit i rakouské obce, aby se na stránkách předvedly. Propojíme tak obě strany hranice," plánuje Kadlecová. Daníž sdružuje dvaačtyřicet obcí a nese název podle potoka, který pramení na česko-rakouské hranici. "Doufáme, že stránky zpopularizují náš region a budou znamenat větší zájem turistů," sdělil Jiří Musil, starosta jedné z členských obcí - Hnanic. Obce platí za vedení internetových stránek více než sedm tisíc korun měsíčně, informace se obměňují denně. Projektu pomohla i finanční injekce z vinařského fondu.
Související články
Do užšího výběru se v kategorii svazků obcí dostalo i Mikulovsko, které zaujalo mapkou na úvodní stránce a širokou nabídkou tipů na výlety, ubytování či stravování. Kandidátem na vítěze byla také obec Cetkovice z Blanenska, a to s ohledem na moderní a přehledné internetové stránky.