Není to poprvé, co firma zavedla upozornění, které má u potenciálně zavádějících informacích přivést uživatele ke kontextu. Nyní ale reaguje na konkrétní problémy, které vznikají v rámci šíření zpráv o koronavirové pandemii.
Twitter oznámil, že označí nebo skryje příspěvky, které mohou být v souvislosti s nemocí covid-19 zavádějící. Již v březnu se zaměřil na příspěvky, které mohly v souvislosti s nákazou uživatele nějakým způsobem poškodit či uvést v omyl.
„Rozšiřujeme nyní využití těchto štítků a varovných zpráv, abychom poskytli kontextové informace nebo objasnili fakta i v situacích, kdy jsou rizika poškození spojená s konkrétním tweetem méně závažná, ale kde mohou být lidé stále uváděni v omyl,“ vysvětlují Yoel Roth a Nick Pickles z Twitteru.
Uživatelé při diskusích na téma koronaviru mohou narazit na štítky upozorňující uživatele na problematické tweety, které je budou směrovat k důvěryhodným zdrojům.
Lidé také u problematičtějších tweetů budou informováni, že tweety jsou v rozporu s pokyny zdravotnických odborníků. Tyto budou schovány, překryty upozorněním a zobrazeny pouze po rozkliknutí.
Vše o koronaviru
|
Tyto štítky budou odkazovat na twitterem spravovanou speciální stránku nebo na externí důvěryhodný zdroj obsahující další informace o tvrzeních, která se v tweetu objevují.
K odhalování podobných tweetů budou firmě sloužit neustále aktualizované automatické systémy a spolu s tím budou tyto zprávy odhalovat i týmy spolupracujících partnerů.
„Počítáme s tím, že při používání těchto nových štítků se budeme hodně učit, jsme připraveni na úpravy a hodláme zkoušet různé štítky pro různé typy zavádějících informací,“ uzavírají zástupci Twitteru.
Boj proti koronavirovým dezinformacím
Podobná iniciativa jde napříč sociálními sítěmi. Samotný Twitter již dříve při vyhledávání zpráv o koronaviru dával ve Spojených státech odkaz na Centrum pro kontrolu nemocí (CDC).
Facebook zase bojuje s šířením falešných zpráv spojených s onemocněním covid-19 tak, že uživatele, který dá takové zprávě lajk nebo ji bude chtít přeposlat, odkáže na oficiální stránky WHO, které vyvracejí nejčastější mýty.
Již dříve společnost zavedla „Informační centrum covid-19“, které umožní uživateli dostat se rychle k relevantním údajům od Světové zdravotnické organizace (WHO) a dalších zdravotnických organizací. Zároveň Facebook také odmítá zavádějící reklamy související s koronavirem.
Strategii boje s dezinformacemi o koronaviru ke konci února projednávali zástupci WHO a technologických společností.
Právě dezinformace označil za jeden z problémů při boji proti epidemii nového typu koronaviru i generální ředitel WHO Tedros Adhanom Ghebreyesus. „Ve WHO nebojujeme jen s virem, bojujeme také s trolly a konspiračními teoriemi,“ prohlásil.