Diskuse k článku

Trump umí využít média i sociální bubliny, říká Pavel Kasík z Technet.cz

„Média se bavila Trumpem jako nějakou kuriozitou. Pomohla mu tak v době, kdy byl pouze okrajovým kandidátem. Později se na něm stala doslova závislá,“ říká Pavel Kasík, redaktor Technet.cz. Trump pak dokázal skandál přebíjet skandálem. Podívejte se na Rozstřel nejen o tom, jak se na internetu šíří nesmysly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H91o20n19z68a 15T57a62r 3549282674352

Nová Trumpova administratýva její osazenstvo vás překvapí .

http://www.hybrid.cz/elon-musk-sef-tesly-soucasti-administrativy-donalda-trumpa

0/0
30.1.2017 17:58

J61a27n 28S63t14e51h86l69í88k 1249469646964

Kasíku, Kasíku. Takže Trumpa vlastně zvolila UltraRepublikánská klika. Jinak jseš sice generál po bitvě(tak jako mi všichni), ale tváříš se jak nejlepší mediální poradce na světě. Nakonec co není, může být. Jinak, za špatnou mediální pověst CNN a spol., nemůže pravicový tisk, ale CNN a spol. Taky patříš k lidem, kteří nehledají chybu u sebe, ale u druhých(nakonec je to naše přirozenost).

0/−2
23.1.2017 20:36
Foto

P32a35v31e14l 15K34a72s53í74k64, 63T80e93c32h15n12e90t38.68c57z

Nic takového jsem neřekl, pokud si poslechnete, co jsem řekl, uslyšíte, že Trumpa volilo mnoho lidí z mnoha různých důvodů. Co jsem řekl (a na co asi narážíte) je, že některé konzervativní rozhlasové stanice dávají prostor pořadům lidí jako Rush Limbaugh nebo Alex Jones, kteří opravdu úmyslně děsí lidi svou rétorikou o konci světa a vytvářejí atmosféru, která je podhoubím pro konspirační teorie.

+1/0
23.1.2017 20:42

J95a60n 89S26t22e98h10l31í98k 1529239286654

To platí téměř pro všechna média(například jak média děsila a ještě děsí lidi Brexitem a jinými exity). Chápu, že je to článek na technetu, který se věnuje určitému "fenoménu", ale pro mě byl největší fenomén US voleb, neschopnost uznat porážku. Ono to provázelo už i kampaň, to byly ty různé incidenty "nové levice" na předvolebních mítincích Trumpa. Ale to, že existuje část obyvatel(USA, ČR, aj.), kteří uznávají demokracii pouze v případě vítězství vlastního kandidáta, to je "průser".

+1/−1
23.1.2017 21:52
Foto

P43a14v51e75l 67K31a23s64í43k32, 58T69e67c52h61n70e56t89.23c24z

Ano, to "pozor, demokracie nefunguje, dopadlo to jinak, než jsme chtěli", je problém. Ale bohužel problém vlastní oběma stranám (viz Trumpův tweet z roku 2012: https://goo.gl/n7dClR).

V těchto volbách byla poražena Clintonová, a, pokud vím, porážku promptně uznala. Naopak bych lidem nevyčítal, pokud jim Trump není sympatický ani po volbách nebo pokud jej kritizují za jeho kabinet. To je naprosto legitimní, upozorňovat na kroky prezidenta a kritizovat je. To je jedna z úloh médií. Co říkám (v tom videu) je, že média Trumpa zatím moc nezvládají kritizovat věcně. Jako teď: novináři strávili tři dny dokazováním toho, že Trump neměl největší publikum v historii na inauguraci. Samozřejmě, že neměl. A samozřejmě, že řekl, že měl. Je to jeho taktika, superlativy.

+2/0
24.1.2017 16:04

J64a53n 18S17t64e70h10l82í95k 1859539516974

Škoda posledních tří vět. To jako opravdu? Ta jediná pravá bábovička na pískovišti je ta tvoje? Dialog skončil. Lidi na celém světě se rozdělili názorově na polovinu, zakopali se do svých pozic, a jediný názor který připustí jako správný je ten jejich. Každý ho má podpořený argumenty, který ten druhý neuzná. Dialog skončil.

0/−3
24.1.2017 19:50

M46a71t73o45u44š 48L76á96z11ň16o47v74s60k68ý89, 92T65e38c52h40n31e78t89.62c52z

Ano, pravda o počtu lidí na nějakém místě je jenom jedna. A dialog skončil, pokud tenhle triviální fakt jeden z jeho účastníků odmítá uznat.

0/0
25.1.2017 20:23
Foto

P39a94v57e76l 30K93a55s60í67k61, 15T85e19c87h98n30e58t36.10c76z

A co se týče CNN, tak nemám žádnou iluzi o jejich neomylnosti, naopak si myslím, že při honbě za tím, aby naplnili 24/7 zprávy a udrželi lidi u obrazovek, tak občas neuvěřitelně plaší, přehánějí a několikrát už dali prostor dost šíleným fámám. Ale CNN zdaleka není nejhorší.

+1/0
23.1.2017 20:46

G85a85b80r47i40e66l 90H95o73r77t52e26n 9231769823434

Zajímavé téma. Existuje nějaký úspěšný politik, který by před volbami nelhal a nevyužíval médií a sociálních bublin?:-)

0/0
23.1.2017 14:35
Foto

P89a87v23e16l 26K26a34s67í23k17, 79T56e14c10h63n87e93t87.74c85z

Když tam dáte velký kvantifikátor, tak bychom asi museli hledat hodně pečlivě :-)

0/0
23.1.2017 20:43

G78a43b98r47i60e64l 71H54o54r87t69e84n 9291859223784

Já bych řekl, že skoro zbytečně. Například jsem nikdy v předvolební kampani neslyšel, že sliby platí jen pro případ, že daná strana získá v Parlamentu nadpoloviční většinu.:-)

0/0
23.1.2017 21:16

M95i76c31h96a86l 58B65u80d21i61n73s39k91ý 8605501310375

...2 kluci co si krasne pritakali ve svych stejnych nazorech..

0/0
22.1.2017 18:30
Foto

R54o30b12e92r30t 13R46a53j71s 7455849811694

Že jo? Jako v životě. I já s nimi souhlasím. ;-)

0/0
24.1.2017 21:44

P55e43t81r 75Š41r24á44m93e27k 4924773198158

Tohle dokonale vysvětluje, co je doba postfaktická a alternativní pravda

https://twitter.com/TheStudentTimes/status/817124781732626433

0/0
22.1.2017 8:51
Foto

P43a69v61e34l 83K32a40s57í49k37, 96T20e49c42h48n31e54t44.30c86z

Je to hezký úvod a samozřejmě pěkné vizuální vyjádření nějakého vytržení z kontextu a ze souvislostí. A je to samozřejmě jen jedna část toho problému. V realitě by si podle mého jeden nebo oba lidé ještě nevědomě stavěli zábrany, které by jim bránily vidět kontext, který s tí, co si myslí, nesouhlasí (identity protection bias, confirmation bias, availability bias atd.).

0/0
22.1.2017 10:40

M93a68r95t30i86n 26Ž80e69l13i70n96s71k44ý 9798759499432

Tak se nam Trump zda se jednou spletl... v nadpisu se mluvi o bublinach... kde jeste? A nebylo by od veci doplnit medialni bubliny vypoustene jeho oponenty at vime kdo je ve vypousteni bublin vetsi expert... chtelo by to proste statistiku... nadpis mluvi jen o Trumpovi, jakoby to byla jeho vysada a ve videu se to uz skryte priznava i jeho oponentum... takze zda se, ze nadpis je vypustenim medialni bubliny, ve kterych jsou nase media podle me vetsimi experty nez Trump (viz prinos uprchliku, neexistujici no-go zony a pak najednou existujici)

+1/−2
21.1.2017 19:24
Foto

P31a12v45e60l 24K21a23s94í81k72, 28T24e17c10h22n17e15t43.46c97z

To video je část speciálu k Trumpově inauguraci, tedy logicky mluvíme o Trumpovi. Nevím, v čem je ta nejasnost. Dále mám pocit, že pod "bublinou" myslíte něco jiného, než já. "Sociální bublina" je termín označující komunikační situaci, kdy člověk (vlivem přirozených či umělých vlivů) komunikuje časteji s lidmi, kteří s ním sdílí stejné názory, čímž získává dojem, že jsou jeho názory jediné možné/populární.

+3/0
21.1.2017 20:40

M53a17r81t95i36n 47Ž90e45l94i38n29s52k48ý 9818269169792

Socialnich bublin logicky vyuziva kazdy, kdo je jejich nazorovym stoupencem v politice... zda se ale, ze je tento vyraz zneuzivan k oznaceni nazoru stoupence Trumpa odtrzenymi od reality. Trebas je to ve skutecnosti tak, ze Trumpem vyuzivane "socialni bubliny" nejsou nicim jinym nez realistickym, objektivnim pohledem, a skutecnou socialni bublinou je ta, ve ktere ziji jeho odpurci.

0/−3
21.1.2017 20:50
Foto

P92a56v87e24l 52K79a82s52í59k62, 24T74e18c41h84n13e48t91.81c91z

Zase, "sociální bublina" není názor, ale skupina lidí. Takže nelze říct, že "Trumpem využívané sociální bubliny... jsou realistickým objektivním pohledem", protože vlastně říkáte, že člověk je názor, což není :-)

+1/0
22.1.2017 10:42

M21a42r94t16i25n 88Ž26e39l10i63n30s38k64ý 9558809319322

Napadlo me, ze na to poukazete... socialni bublina podle me nejsou pouze lide, ale hlavne uzavreny, virtualni, nazorovy, socialni prostor, ve kterem ti lide ziji, jsou jeho soucasti, takze nemam problem odkazat na ideologii socialni bubliny tim, ze ji tak primo obrazne nazvu, protoze to je v podstate to, co tu bublinu tvori - nazor, ideologie, presvedceni. Netvrdim tim, ze soc. bublina je pouhy nazor... (spravne bych napsal nazor, ideologie socialni bubliny)... priste bych veci. o kterych pochybuji, ze jsou vyjadreny, pochopeny spravne mozna psat nemel, ale diskuse beru tak trosku volne, takze gramatice, preklepum a presnemu vyjadreni nedavam nejvyssi prioritu hlavne kvuli tomu, abych usetril cas.

0/−2
22.1.2017 15:38

M18i21l32a78n 57Z43e64i97d34l62e43r 2222371586649

Opět si pleteš pojmy s dojmy.

Doporučuji nějakou publikaci z edice For Dummies ( pro hlupáky) třeba psychologii nebo sociologii.

Samozřejmě , že jedna kniha z člověka neudělá experta, ale jako úvod do sociálních věd, seznámeni s koncepty, teoriemi a termíny jsou tyto publikace dostačující.

+1/0
22.1.2017 21:22

M85a15r25t72i27n 32Ž67e70l58i59n43s47k40ý 9458269739762

Koukam, ze edice For Dummies je ti hodne znama, kdyz na ni odkazujes s tim, co vsechno tam ma byt, ale proc ne, kazdy odnekud ziskava znalosti.

Nazor, ze kazdy clovek ma byt odbornikem na vsechny vyrazy ze vsech oboru je bez prominuti hloupy, takze to v podstate na multikulturalistu a studenta "humanitniho oboru" hojiciho si vlastni zbytecnost poucovanim druhych sedi.

Vyraz socialni bublina samozrejme evokuje hermeticky uzavreny socialni, nazorovy prostor (ktery je logicky tvoren lidmi) a odkazovat na jejich vyuzivani ve spojeni s nazorovym oponentem je podle me bud poukazani na jeho nemoralni vyuzivani "lidi s hloupymi nazory odtrzenymi od reality", nebo ze je ten oponent sam hloupy.

... ale to uz je asi na tebe moc myslenek, tak te necham rozjimat na pozitivy multikulturniho spolunazivani.

0/−1
22.1.2017 21:36

M85i78l84a57n 69Z64e62i76d18l11e10r 2262981166429

Želinskyj, opravdu než vypustíš nějaké moudro tak si něco o tématu svého příspěvku zjisti. Mimochodem, "sociální bublina" není výraz ale koncept, který jak je vidět ty stále nedokážeš pochopit.

0/0
23.1.2017 8:43

M92a71r78t30i18n 50Ž84e16l44i44n45s98k72ý 9858949439702

Nazev i konceptu je vyrazem, slovnim spojenim... mozna bys mel k sociologii pridat i gramatiku, ale chapu tve zoufalstvi zabyvat se necim, co je lidem casto neboi uplne k nicemu. Tak pridej nejake remeslo, to pocit uspokojeni prinese urcite.;-)

0/0
23.1.2017 20:31

M85i34l21a36n 42Z65e78i72d32l10e47r 2122581306729

"Neboi"? To je rusky? Hlavně,že kážeš o gramatice;-)

Nebudu tě ale zdržovat od zastávání se ubližovaných Těch je v diktaturách a autoritářských režimech spousta.

S napětím čekám na tvoje plamenné komentáře zastávající se politických věznů a dalších utlačovaných v Rusku, Číně ...

Jsi přece "slušně vychovaný" a jseš na steaně neprávem perzekuovaných. Není to tak, řemeslníku? ;-D

0/0
24.1.2017 14:45

M53i98l12a93n 46Z53e87i80d52l17e97r 2322571376309

*straně

0/0
24.1.2017 14:49

M21a38r37t77i25n 60Ž14e82l71i97n35s31k15ý 9568489629552

To byl pouhy preklep, jako verim, ze napriklad tve "Hlavně,že" a dalsi. Asi me s nekym pletes, kdyz ode mne cekas plamenne komentare. To se ale stane i profesionalnim diskuterum. :-)

0/0
24.1.2017 20:01

P62e92t90e73r 62U46r15b50a74n 7941834582266

Jo, ve Vasem jednoduchem svete bych chtel zit.

0/0
23.1.2017 8:55

M14a74r89t59i12n 22Ž79e52l73i33n90s52k49ý 9108549789352

Ja ve vasem ne... je na me prilis obhroubly...

0/0
23.1.2017 20:34

M44i47l66a33n 37Z73e78i13d16l63e47r 2272231476349

Zelinskij lepe ti jde obhajovani kroku Putinova rezimu a nemyslim, ze by zrovna tobe lezelo na srdci dobro (jakehokoliv ) prezidenta Spojenych Statu.

Stejne se behem nekolika mesicu vratis ke sve proti-americke retorice a americky prezident bude opet jednim ze ztelesneni d'abla ;-)

+1/0
21.1.2017 22:20

M39a97r74t43i77n 65Ž55e93l82i30n28s55k34ý 9498359729362

Koukam, ze ma vtipna reakce na tebe byla smazana jako mimo tema, tak to zkusim tvym stylem, ktery je ocividne prijatelny...

Caidla(pro cenzora: vtipna zmena prijmeni jako v pripade nademnou), lepe ti jde obhajovani multikulturalizmu, islamizace a zahranicni prevratove, valecne politiky byvale administrativy USA, nez aby ti lezelo na srdci dobro vseobecne.

Ze se k necemu budes po par mesicich vracet (jak lzive podsouvas v mem pripade udajnou protiamerickou retoriku... chtelo by to odkaz) tvrdit nemohu, myslim, ze zustanes oddanym ateistickym priznivcem multikulturalizmu i nadale, a take jako to vtipne u ateistu byva, i priznivcem islamizace.

0/−1
22.1.2017 15:52

M47i67l40a45n 40Z13e65i50d59l61e36r 2782111866279

Zelinskyj, netusim o cem byl tvuj vtipny prispevek,ale zrejme se neslucoval s pravidly slusneho chovani nebo byl mimo tema diskuze.

Chces odkazy na vlastni fantasmagorie?

Nebud' liny a vyhledej si vlastni prispevky v diskuzich pod jakymkoliv clankem na tema ruska invaze,agrese.

Ateista a priznivce islamizace? To nedava smysl, ale hledat nejakou logiku ve tvych komentarich je opravdu tezke ;-)

0/0
22.1.2017 18:16

M39a17r31t31i54n 30Ž38e10l71i21n28s65k95ý 9378479109492

Byl udajne mimo tema diskuse podobne jako podle me ten tvuj ponechany.

Jinak ohledne mych nazoru si nemam co vyhledavat, protoze vim jake jsou, ze nejsem protiamericky, pouze nesouhlasim s nasilnou, prevratovou, zahranicni politikou a vnucovanou multikulturni a proti tomu je ocividne i spousta Americanu.

Na clanky pod Rusko jsem zacal chodit z toho duvodu, ze se tam shromazduji lide dost vulgarni, plivajici na Rusko a Rusy kvuli vymyslenym vecem, a protoze jsem vychovany jako slusny clovek, co se ma zastat ublizovanych, tak to delam.

Tve prispevky smysl nedavaji jak uz jsem napsal na prikladu tebe jako ateisty podporujicicho multikulturalizmus a islamizaci.

0/−1
22.1.2017 19:05

Z23d86e65n85e68k 32H52l79a45d36i56k 5445106730

Vyborne video. Diky.

+6/0
21.1.2017 16:59

Z53d30e56n44e15k 83H38l44a87d47i27k 5275576740

PS: Koukam, kolik plusu tu ziskaly lzive a nesmyslne příspěvky a kolik lidi si to ani nepustilo a komentuje. Me to pripada az neuveritelne, Ale mate aspoň studijni material. I pro me je to jista studnice poznani. Ja třeba nikdy nedokazal uplne uchopit, proc třeba Hitlera nebo Mussoliniho lidi podporovali. Dnes mam reálnou ukázku, jak to bylo mozne a jak lidi nesmyslne reaguji.

+7/0
21.1.2017 17:17

M26i96l27a17n 80Z90e51i54d52l27e65r 2622111736209

Bohužel, náchylnost lidí k autoritářským a totalitním režimům je známa a možná až děsivě přirozená lidskému chování. Tématu proč jediné co inklinuje k autoritám a v jejich jménu jedna se po válce věnovali Adorno, Milgram a v neposlední řadě Philip Zimbardo. Jeho kniha Luciferův efekt tento fenomén popisuje .

0/0
22.1.2017 21:37
Foto

R24o54b70e36r32t 80R47a77j78s 7725839521954

Pavle, za tohle, co jste udělal, vám děkuji. Ani nevíte, jak moc. Už jsem tady sice reagoval na dva komentáře, nicméně rozhovor jsem shlédl až nyní. V případě takového rozhovoru mi vůbec nevadí, že je na Technetu. Přesně vidím logiku, se kterou mnoha lidem dáváte věci do souvislostí. A je to dobře. Moc dobře. Mimochodem "utilitaristická média" mě fakt pobavila. :-) Já věřím v efekt motýlího křídla. A proto děkuji za takovou nenápadnou osvětu. Stačí jenom dobře mávnout a chvíli počkat. Vždycky jsem věděl, že jste výborný redaktor Technetu. Jako bych vás znal a video to jen potvrdilo. Držím vám palce.

+6/−3
21.1.2017 15:40
Foto

R79o83b94e26r76t 98R61a79j72s 7545699891584

Ale mohl jsem se trochu krotit... :-)

+1/0
21.1.2017 15:41

R78i98c81h37a16r62d 50M54i97k89u18l20e71n17k27a 1729577117814

Drž se ševče svého kopyta. Pane Kasíku!

+4/−3
21.1.2017 10:54
Foto

P62a72v55e72l 64K84a47s76í27k34, 72T19e13c25h90n67e90t49.57c14z

Děkuji za pochvalu, vážím si jí.

+3/0
21.1.2017 11:01

R72a12d62m42i10l11a 74S14i35m45č41á72k89o93v46á 5685953665455

nevím v kolik hodin večer jste úplně změnili nadpis i článek, který byl, v podstatě, o tom, kterak Trump lhal, manipuloval médii a já už nevím co ještě... Za tohle je níže v diskuzi oprávněná reakce diskutujících, kteří jsou teď za blbce, protože ti, kteří nečetli text, který zde původně byl, samozřejmě, neví, o čem je řeč...

+9/−3
21.1.2017 7:24

M47i71l11a95n 93Z83e44i17d18l73e27r 2702811956569

K tomu lze říci jediné. Nečtěte pouze nadpis článku ;-)

+2/0
21.1.2017 8:23

R27a40d82m82i70l47a 77S80i59m88č35á47k12o28v96á 5835553415495

průměrně inteligentní člověk pochopí, že když napíšu, že změnili, vlastně odstranili, článek a nechali z něj jen 4 řádky, tak se jedná o celý původní článek, nejen o nadpis

+5/−1
21.1.2017 8:42

M39i87l11a30n 66Z85e81i70d91l31e63r 2972631906399

Verim, ze si primerene inteligentni clovek take poslechne rozhovor v Rozstrelu a co v nem pan Kasik rika.

Zda-li nekdo v redakci zamerne meni nadpisy ci obsahy clanku netusim. V prubehu dne jsem se nekolikrat podival na tento "clanek" a nemyslim, ze by v nem bylo neco zasadne meneno ci manipulovano, nebyl ani aktualizovan.

Samozrejme, Vy v tom jako osoba s "nadprumernymi" vlastnostmi a inteligenci vidite patrne neco jineho.;-)

+2/−1
21.1.2017 9:17

M14i21l31a93n 47T48r63i25b68u56č63e95k 5424857504870

Nadpis je opravdu změněný. A pomerně dost výrazně.

+4/0
21.1.2017 10:46

B44o10h89u73m91i29l 76P90e53t65r35a55s 1863224491712

Nadpis clanku byl predtim dost provokativni. Nedalo mi to nez na nej reagovat.

0/0
21.1.2017 15:14
Foto

J71a42n 87K23u54ž97n51í52k

Žádný text zde nikdy nebyl. Vše je ve videu. Problém je, že někteří diskutující se na to video ani nepodívali.

+7/0
21.1.2017 9:02
Foto

P11a39v91e92l 62K92a10s77í96k71, 17T13e26c63h49n10e60t74.15c75z

V článku žádný text nebyl, bylo tam pouze video. Do článku text s krátkým shrnutím toho, co je ve videu, doplním později - je totiž vidět, že většina lidí nekouká na video a jde komentovat s představou toho, co by asi tak ve videu mohlo být. Ale původně tam opravdu žádný text nebyl. Jediný text v článku byl: "Kompletní zpravodajství k inauguraci 45. prezidenta USA najdete zde."

+8/0
21.1.2017 9:53

L12a23d57a 22N52o41v56a58k 4942803167

a on nelhal a nemanipuloval...?:-P

+2/0
21.1.2017 10:53

Najdete na iDNES.cz