Komunikační aplikace Line se spojí s Yahoo Japan.

Komunikační aplikace Line se spojí s Yahoo Japan. | foto: line, yahoo japa, Technet.cz

Firmy Line a Yahoo Japan se spojí, chtějí konkurovat Amazonu i Googlu

  • 0
Již od června jednají majitelé společností Line a Yahoo Japan o spojení. Zatímco první společnost se prosadila jako nejrozšířenější japonská služba pro komunikaci, japonské Yahoo se profilovalo coby vyhledávač a prodejní platforma, která však nedokázala čelit nárůstu konkurence.

Spojením internetových firem Line a Yahoo Japan má vzniknout společnost, jejíž tržby by měly přesáhnout příjmy největšího japonského internetového maloobchodu Rakuten. Alespoň tak si jejich majitelé - firma Z Holdings, kterou spravuje japonská SoftBank, a jihokorejská společnost Naver, jež má většinový podíl v Line, představují finální podobu podniku.

Podle agentury Bloomberg se hodnota nově vytvořeného subjektu odhaduje na 30 miliard dolarů (694 miliard Kč). Celá fúze by měla proběhnout do konce roku 2020.

Cílem je rozšířit internetové aktivity včetně online prodeje, reklamy a mobilních telefonních služeb. V delším horizontu je pak expanze do dalších oblastí, jako je například robotika, kde se SoftBank také angažuje.

Aplikaci Line využívá asi 164 milionů uživatelů v Japonsku, Tchaj-wanu a jihovýchodní Asii. Webové stránky Yahoo Japan navštěvuje každý měsíc více než 50 milionů lidí .

O konečné ceně se má podle agentury AP rozhodnout v prosinci. Obě firmy uvedly, že rozhovory spolu vedly od června a doufají, že díky spojení budou moci snáze čelit konkurenci, jako jsou Google nebo Amazon.

Yahoo Japan býval podle agentury Bloomberg v Japonsku předním internetovým vyhledávačem a důležitým hráčem na poli internetového prodeje, postupně však začal vyklízet pozice po přechodu uživatelů od klasických počítačů k chytrým telefonům.

Společnost Line je v Japonsku známá především jako poskytovatel nejrozšířenější služby pro zasílání zpráv, kterou spustila v roce 2011. V roce 2016 pak uvedla své akcie na burzu.

,