Facebook tajně vyjednával s médii o poskytování obsahu

  11:41aktualizováno  11:41
Facebook pokračuje ve svých plánech na vytvoření virtuálního prostoru, kde uživatel dostane vše, co si žádá. Nově vyšlo najevo, že sociální síť jedná s vybranými médii o zveřejňování zpráv a dalšího obsahu přímo na síti.

Logo Facebook | foto: Facebook.com

Facebook by v budoucnu mohl zveřejňovat obsah zpravodajských portálů a ne jen uvádět odkazy na cizí servery, jako je tomu nyní. Informoval o tom The New York Times s tím, že Facebook v uplynulých měsících v tichosti vedl příslušná jednání s několika mediálními společnostmi.

Facebook v minulosti opakovaně prohlašoval, že chce ještě více usnadnit a zrychlit přístup k elektronickému obsahu. V současné době je zpravodajství zpřístupněno formou odkazů a pro přečtení celého textu je třeba na odkaz kliknout, aby se otevřelo v prohlížeči nové okno zpravodajského portálu. To obvykle trvá asi osm vteřin, což je podle Facebooku příliš dlouhá doba, obzvláště pak pro mobilní zařízení, kde se v boji o přízeň čtenářů počítá každá milisekunda.

Nové možnosti, nebo sebevražda médií

Facebook s 1,4 miliardou uživatelů je pro zpravodajské portály velkým lákadlem, zároveň ho ale vnímají rozporuplně. Pokud by se vydavatelské domy rozhodly zmíněný plán uskutečnit, znamenalo by to pro ně odklon od dosavadní strategie. Zpravodajské portály jsou totiž navyklé na to, že čtenáři využívají jejich weby a aplikace a že tak mohou získávat cenná osobní data o svých čtenářích. A samozřejmě většina z nich je závislá na příjmu z reklamy.

Sociální síť se proto snaží obavy mediálních společností rozptýlit, podrobnosti možné dohody ale k dispozici nejsou. Její součástí očividně budou způsoby přerozdělování příjmů z reklamy, neboť komerční sdělení budou zpravodajský obsah doprovázet. Důležité bude nastavení příjmů, které média získají a také podmínky. V konečném důsledku by se totiž mohlo stát, že s příjmy nebudou vydavatelé spokojeni, jako je tomu v hudební branži a nabídce hudby. V poslední době se zde hovoří o tom, že by hudba zdarma měla skončit.

Hlavním přínosem pro uživatele má být úspora času a také peněz za připojení, když se jim nebude načítat stránka s textem zprávy ze serveru média.  

„Pro vydavatele z toho vyplývá mnoho dalších důsledků,“ řekl pro The New York Times Edward Kim, šéf analytické firmy SimpleReach . „Bude opravdu důležité, jaký systém Facebook nastaví, aby zajistil, že to bude vítězství pro obě strany.“

Podle amerického serveru chce sociální síť v nadcházejících měsících začít s testováním nového zpravodajského formátu. Do zkoušek se údajně vedle listu The New York Times zapojí BuzzFeed a National Geographic a možná i britský deník The Times, se kterým se údajně Facebook již takřka dohodl. 

Autoři: ,
 

Nejčtenější

Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař

Allen Sides v pražském poslechovém studiu VOIX

Pracoval na skoro tisícovce alb, postavil osmnáct nahrávacích studií a jeho reprosoustavy hrají i ve studiích George...

Jednosměrná letenka na rudou planetu se odkládá. Mars One krachuje

Ilustrace základny na Marsu, jak si ji představují v organizaci Mars One...

Firma Mars One, která slibovala soukromý let na Mars už v roce 2024, zkrachovala. Plány dostat na Mars lidské obyvatele...

Tančík pro vnuka poručíka Grubera. Němci ho nasadili i proti Tálibánu

Lehké obrněné vozidlo Wiesel s 20mm kanonem

V množině bojových vozidel Bundeswehru nalezneme s trochou štěstí i malé, ale o to více zajímavé tančíky Wiesel. Do...

Poslední Hitlerovy narozeniny nestály za nic. Supertanků se nedočkal

3D model stíhače tanků Jagdpanther, přezbrojeného na kanón ráže 128 mm tak, jak...

Na podzim 1944 se třetí říše hroutí a německé zbrojovky se snaží o nemožné. Hledají recept na zázračné zbraně,...

Kapitán nedosáhl na pedály. Začátek proudové éry přinesl zvláštní nehody

B-707 N7071  Braniff

Nová technika není vždy nutně bezpečnější. Dokládá to vývoj v letectví na přelomu 50. a 60. let. Piloti se s novými...

Další z rubriky

YouTube ztíží použití tlačítka dislike, aby se nezneužívalo

YouTube

YouTube vyzkouší, jak omezit vliv uživatelů, kteří se vyžívají v klikání na tlačítko s palcem dolů.

Unikla hesla rekordních 773 milionů uživatelů. Najdete tam to svoje?

Není heslo jako heslo. Či spíše heslo jako heslo vlastně ani není heslo.

Více než miliarda unikátních kombinací e-mailu a hesla unikla na web v zatím rekordní databázi přístupových údajů....

Rusko se chce opřít do Facebooku a Twitteru. Nedodržují tamní podmínky

Ilustrační snímek

Roskomnadzor oznámil, že tento týden zahájil správní řízení vůči společnostem Facebook a Twitter, které ve stanovené...

Najdete na iDNES.cz