Poněkud překvapivá zpráva z Japonska ukazuje nebývalý úspěch sedmipalcového tabletu Google Nexus 7 s operačním systémem Android. Podle výzkumu specializované firmy BCN, zveřejněném na japonském serveru Nikkei, právě tento tablet pomohl porazit iPad.
Převedeno do řeči čísel, podíl prodeje tabletů Google Nexus se v prosinci dostal na 44,4 procent, naproti tomu iPad klesl na 40,1 procent.
Průzkum probíhal na základě šetření ve 2 400 japonských obchodech s elektronikou. Ve zprávě bylo zdůrazněno, že vliv na tato čísla mohl mít i nedostatek nových iPadů mini, kterých měli prodejci jen malé zásoby. Dá se však očekávat, že hlavní vliv na prodeje měla i cena zařízení, která je v případě Nexusu 7 o desítky procent nižší než i u iPadu mini.
Japonští uživatelé elektroniky jsou pokládáni za náročné a zhýčkané zákazníky. Nelze je tak podezírat z toho, že by volili levnou variantu jen kvůli ceně.
Možná se pomalu začíná projevovat i další trend. Značka Apple už prostě tak netáhne. Ukázalo se to například na letošním veletrhu CES, kde místo v minulosti oblíbeného iPhonu letos návštěvníci používali mobily Samsung. A na ustupující zájem o Apple především u mladé generace upozornil i jeden výzkum.
Už od minulého roku se ukazuje, že dominantní postavení iPadů není neotřesitelné. Úspěch zaznamenal především levný sedmipalcový tablet Kindle Fire, který se záhy po svém uvedení dostal do čela prodeje tabletů se systémem Android, a stal se tak hlavním konkurentem zařízení od Applu.
Úspěch malých tabletů donutil Apple, aby se v tomto segmentu pokusil něco udělat. Na podzim 2012 tak přišel model iPad mini.
I Googlu chvíli trvalo, než přišel se svými partnery s malým tabletem. Sedmipalcový model vyrábí Asus, desetipalcový tablet Nexus je od Samsungu.