Obě společnosti dlouho vyjednávaly o koupi serveru Facebook nebo jeho části, který vznikl před zhruba třemi lety. Nyní se Microsoftu podařilo v podstatě zaháčkovat se ve Facebooku 1,6procentním podílem, za který zaplatil neuvěřitelných 240 milionů USD (cca 5 miliard korun).
Do Česka fenomén jménem Facebook dorazil teprve letos. V zahraničí však frčí již delsí dobu a otázka "a jsi na facebooku?" je samozřejmou součástí seznamování.
Jedná se o komplexní systém pro internetovou komunikaci, který vybočuje jak mnoha možnostmi, tak neodolatelnou virální kampaní. Facebook vás během používání neustále vyzývá, abyste do něj pozvali i své kamarády. Jakmile si v něm nainstalujete nějakou aplikaci, nutí vaše zaregistrované kamarády, aby udělali totéž. To platí samozřejmě i v opačném směru. Facebook se prostě chová tak trochu jako virus. Proč byste tam (ne)měli být také, si přečtěte v tomto článku - Nový „virus“ jménem Facebook - kolik přesně máte přátel?
Společnost Microsoft si podle agentury AP od nákupu Facebooku slibuje, že jí přinese další možnosti, jak rozšířit počet jejích zákazníků až šestinásobně a zároveň posílit její pozici na internetu. Přesto si řada analytiků myslí, že je cena za tak malý podíl příliš vysoká.