Firma zahájila další fázi boje o vydavatele s konkurenční společností Apple. Vítěz se stane dominantním distributorem novin a magazínů na mobilních zařízeních. Vše může ale také skončit remízou.
Lepší podmínky a osobní data
Google se obrátil například na Time ze skupiny Time Warner či na společnost Hearst. Podle zprávy deníku Wall Street Journal jim nabídl, že si bude nechávat nižší podíl z tržeb než konkurence. Apple si běžně nechává 30 procent z prodeje přes internetový obchod iTunes.
Google také nabídl, že vydavatelům poskytne určitá osobní data o uživatelích, kteří si kupují digitální verze jejich periodik. Zatím však není jisté, kdy chce Google svůj novinový stánek spustit. Jedna z variant je, že se projekt vůbec nemusí uskutečnit.
Společnost Apple přitom již dříve připravila několik změn na svém portálu iTunes. Ty mají například usnadnit vydavatelům prodej předplatného vedle prodeje jednotlivých vydání.
Zástupci Google a Apple nebyli k zastižení, aby se k informacím vyjádřili.
Google naváže na prodej knih
Google, světově největší internetový vyhledávač, začal minulý měsíc prodávat ve svém internetovém obchodu digitální knihy.
Vstoupil tak na trh, kde má dominantní pozici Amazon.com a kde v soutěži přitvrdila společnost Apple, která prodává knihy pro své počítačové tablety iPad, napsala agentura Reuters.