Gigabajtová schránka se stává standardem

  • 6
Mezi hlavní inovace nového e-mailu, který od prvního května nabídne portál Centrum, patří kapacita dva gigabajty, doplňování adres, šifrování a zvětšení velikosti přílohy na 600 MB.

Největší tuzemské internetové portály přitvrdily konkurenční boj a začaly se předhánět ve velikosti schránek pro e-mailovou poštu. V současnosti nabízejí všichni tři velcí hráči, tedy Seznam, Centrum i Atlas schránku o velikosti nejméně jednoho gigabytu, což je až třicetinásobek proti velikosti obvyklé ještě před několika měsíci. Když dnes Centrum oznámilo, že od příštího týdne zvýší kapacitu na dva gigabyty, Seznam kontroval sdělením, že zdvojnásobuje velikost ode dneška.

První gigabytový e-mail představil koncem ledna Seznam, který tak podle neoficiálních informací zareagoval na zvěsti o chystaném spuštění podobné služby u portálu Centrum.

Koncem března následoval Atlas, který během měsíce zvýšil kapacitu schránek z 300 MB na jeden gigabyte. "Velikostí 300 MB jsme chtěli otestovat reakce uživatelů. Po měsíci provozu jsme se přesvědčili o bezpečnosti a spolehlivosti našich systémů a proto jsme přikročili ke zvýšení schránek na jeden GB," uvedl ředitel Atlasu Michal Černík.

Centrum službu testovalo od prosince minulého roku v úzkém okruhu internetových odborníků. Dnes firma představila zcela novou e-mailovou službu a všem uživatelům schránku zvětšila na jeden GB. Během týdne však chce svým věrným uživatelům velikost schránky ještě zvýšit na dvojnásobek. Uživatelé pošty na Centru si navíc mohou posílat přílohy o velikosti až 600 MB, tedy například soubory s filmy či hudbou. Zasílání e-mailů s takto velkou přílohou je ale možné jen v rámci Centra. Dalším vylepšením je funkce multipop. Uživatel může nastavit, z kterých ostatních e-mailových kont se mu má pošta zasílat na Centrum, kde ji může centrálně spravovat.

Nový e-mail podle ředitele Centra Oldřicha Bajera umožňuje jednoduché ovládání, možnost vyhledávání ve zprávách, náhledy e- mailů či jejich třídění. Novinkou je funkce drag and drop, která umožňuje e-mail jednoduše "uchopit" a přesunout do složky, jak to uživatelé znají např. z Windows. 

Firma do nového systému investovala přes 30 milionů korun a hodlá jej podpořit televizní reklamní kampaní, která už ale v hlavní roli neuvede populárního Bóbika. Reklamní kampaň z čínské restaurace získala Centru 300 000 nových uživatelů. Humorný ráz reklamní kampaně ale zůstane zachovaný. Tentokrát si Centrum bude dělat legraci z blondýnek a jejich pověstné hlouposti. O systém vyvinutý programátory Centra je podle Bajera zájem mezi některými zahraničními portály.

Seznam podle své dnešní zprávy zvýší velikost schránek na dva GB těm uživatelům, kteří si aktivovali službu s gigabytovou schránkou. V nejbližší době pak chce po vzoru Centra služby pošty rozšířit a mimo jiné zavést prohledávání mailů podle konkrétního klíčového slova.

Emailové služby Seznamu využívá kolem 1,7 milionu uživatelů, Centrum má přibližně 800.000 klientů. Atlas počet uživatelů freemailu neuvádí.

,