Diskuse k článku

Budete si moci dát na web fotky z koncertu i příští týden? GDPR přichází

Už v pátek 25. května začne platit Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, tzv. GDPR. Ačkoliv se kolem něj rozvinula až trošku hysterická kampaň, ve skutečnosti není revolucí, ale spíše evolucí v ochraně osobních údajů. Máme pro vás odpovědi od odborníků, které vám mohou pomoci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a89n 74K66r66á73t95k43ý 9212690213

Zítra jedeme s vnučkami na zahájení lázeňské sezony do Teplic.

Každým rokem se tam holky vyřádí, já je fotografuji na autičkách, houpačce atdatd., ale je samozřejmě, že se do objektivu dostanou i jiné děti, které jsou v blízkosti.

Jak to bude vypadat s těmito "objekty"? Budu muset písemně, nebo stačí ústní souhlas rodičů, či dokonce dětí, že jsou na snímku také? ̈

Osobně si myslím, že jsme se my, lidé, zbláznili...! Nebo jenom úředníci v Bruselu...?

0/0
25.5.2018 9:33

M96i41l32a88n 98V13o72t19a82v23a 5344506771142

to je snůška blábolů, jen hlavně konkrétně neodpovědět.....Jak je to se zveřejňováním fotografií z veřejných akcí na internetu? ....asi každému je jasné, že to není otázka ohledně žurnalistiky a reportáže, ale toho, že si člověk vyfotí něco na hromadné akci a při té souvislosti tam zabere i ostatní lidi. A podobně třeba na dovolené. Zkuste se například vyfotit v Itálii u nějaké památky sami. a tak by se dalo pokračovat. No nic, odborníci odpovídají na něco zcela jiného a zásada je.. hlavně nic konkrétního

0/0
24.5.2018 23:40

M65a37r70t63i39n 72B49i13t69t44n28e39r 2973672119138

Souhlas s cookie, přidávaný do patiček všech webu, je zbytečná buzerace a otrava pro návštěvníky. Beztak to každý odklikne, protože bez souborů cookie spousta webů pořádně nefunguje. A kdo cookie nechtěl, mohl si je zakázat v nastavení prohlížeče.

Souhlas se zpracováním osobních údajů, nutnost dokládat získání takového souhlasu (IP adresa + datum) pro posílání obchodní korespondence je další skoro nesmyslná věc. Pokud byl někdo spammer, tak skončil v black listu už předtím, případně stejně používá různé pochybné adresy a firmy. Bohatě stačilo odklikávání obchodních podmínek.

HTTPS - ok, mít zabezpečený web dávalo smysl i předtím.

+1/0
23.5.2018 7:36

L21u49k17á50š 79A93d95a80m82e39c 3167463850167

Abychom si brzy nemuseli chodit do sousedního království zazpívat...

+2/0
21.5.2018 19:54
Foto

P28e65t34r 87J62a18n68o72v56s40k47ý 1568380612548

zákonem je povinost v účetnictví evovat faktury s idebtifikací suběktu, GDPR dává možnost zákazníkovy tyto údaje chtít odstranit.... takže co platí víc? Tam kde je větší pouta?

0/0
21.5.2018 14:03

P80a73v73e50l 80T19r22u11k70s63a 3853427742823

Ne, GDPR nedava moznost nechat odstranit osobni udaje z faktur.

Dalsi dotaz?

0/−1
21.5.2018 14:07

T55o43m43á65š 83N37e98u72g73e79b47a94u52e76r 1590195410470

Už to nepijte! Nebo si to nejdříve po sobě přečtěte.

0/0
21.5.2018 14:07

L67u28d38v57í41k 71G44a34j18d53o32š26í97k 2325363974722

Zkuste si nejdříve tu směrnici přečíst.

Pak teprve mudrujte.

0/0
21.5.2018 21:28

A83n14t22o71n76í26n 81H10o10l70í42k 8247693344200

A exekutor si te na pozadani musi odstranit z databaze, samozrejme ..

0/0
22.5.2018 0:14

L53u53d94v16í63k 26G85a11j93d49o13š89í29k 2505623494722

Taky jsou to evidentně všechno „odborníci“.

GDPR jasně říká, co to jsou osobní údaje: „...informace vztahující se k identifikované či identifikovatelné fyzické osobě...“ Fotografie sama o sobě, bez dalších informací, takovým údajem NENÍ.

0/0
21.5.2018 13:38

L26u78d85v34í37k 34G95a51j22d74o41š71í73k 2905933824972

To mělo jít do vlákna. :-/

0/0
21.5.2018 13:39

K16a54t77e40ř90i19n67a 27S20l76a37v23í90k79o59v18á 6923505520553

Díky nadměrné byrokracii se Unie brzy stane rozvojovou zemí.

+5/−3
21.5.2018 13:13

T33o28m25á69š 20T22a14t20í69č32e74k 5210942450528

Přečíst jsem si to chtěl, ale vzdal jsem to po perexu, který dal jasně na vědomí, že článek bude oslavou dalšího evropského regulatória. :-P

0/−4
21.5.2018 12:55

M56i93l93o84š 86R76u66f19e23r 3289235982836

Nevím, zda to souvisí s tématem, ale v naší firmě (), tak zabezpečili přístup zaměstnanců na vyplatnice, že se k nim dostanou snad jen technicky zdatní kolegove nebo ti, jenž si je nechají vytisknout od účetní.

takže jsem se na to vykašlal a ještě rád, že alespon banka pošle sms s částkou, která mi přišla od mé firmy..

0/0
21.5.2018 12:26

K61a22r65e96l 53Ř40e51h81á36k 9615709794969

Takže tam dali heslo? Tak jako ve většině firem?

0/0
21.5.2018 13:03

M62i17l50o54š 61R11u94f43e17r 3609985552676

Dřív to posílali přes zaheslovany email, to bylo v pohodě. Nyni mají zaheslovany celý firemní server, či co to je. S původně poslánym heslem, atd., mi museli pomahat děti, abych se tam vůbec dostal. Pak jsem to mohl změnit. Jenže tu web stránku si nemůžu uložit mezi oblíbené a musím si II vždy vyhledat v papírech a ručně zadávat, atd. Tak jsem se na to vykašlal, než strávit hodinu času, tímto...

0/0
21.5.2018 20:00

J67i56ř60í 15P55a90u97l 3146355177202

Hysterický příchod GDPR mně trochu připomíná příchod nového tisíciletí, kdy se měly zhroutit informační systémy, řídící systémy, sítě, PC, atd. A nestalo se vůbec nic.

+2/−2
21.5.2018 12:21

T19o23m51á15š 10K73u67c42h23a16ř 3797131128711

Kolik díky GDPR vzniklo v EU nových zbytečných pracovních míst? ;-)

+8/0
21.5.2018 11:18

J73a61n 96V87á27c15l14a97v96í71k 3832346741559

Tak minimálně v Česku to živí hromadu různých poradců :-)

+3/0
21.5.2018 11:48

L24u88d98v58í80k 42G44a52j87d53o37š17í86k 2405233534612

Spíš podvodníků.

0/0
21.5.2018 13:31

J76i56ř13í 82B27r45a17b47e89c 9150158249537

Pokud bude chtít jakékoli informace zneužít, nepomůže žádné GDPR. Jen další nesmyslná buzerace. A další náklady pro firmy :-/

+9/−3
21.5.2018 11:13

L42u25d49v92í85k 98G27a80j54d30o39š38í19k 2195443884972

Sorry, ale GDPR pouze dává na papír to, co každý kdo nakládá s osobními údaji měl už dávno dělat sám od sebe.

Nejdříve si přečtěte o co jde a pak prskejte.

Náklady s tím mají akorát firmy, které na to celá léta kašlaly, nebo záměrně údaje zneužívaly. Ten kdo dělal co má, nemusí měnit s GDPR vůbec nic.

Samozřejmě že pokud někdo bude chtít údaje zneužít, tak to udělá kdy se mu zachce. Akorát dříve na něj ÚOOÚ udělal maximálně bububu, zatímco s GDPR mu hrozí likvidační pokuty. To je asi tak vše co se mění.

0/−1
21.5.2018 21:39

M27i66c83h28a32l 57P27a52u40l70í62č50e43k 2523385465725

Jako já se tedy té panice vůbec nedivím. On totiž obvykle až čas ukáže, jestli to bylo na místě nebo ne, a vzhledem k tomu, co EU v poslední době předvádí už jsou bohužel lidé zvyklí na ledasco. Těch vágních formulacích v komentářích je tam hodně - takovéto "nejspíš, s největší pravděpodobností" apod., což na jistotě moc nepřidává. Kromě toho, ta pseudojistota může platit do prvního problému, než někdo něco zažaluje, potom to bude na rozhodnutí soudů a najednou se nebudeme stačit divit, co zase soudy na základě nějakého výkladu schváleného pravidla vyplodí za rozhodnutí, co zase kde zákonodárce nedomyslel, co se dá zase kde najít za výklad atd. Viz třeba klasika s Lisabonskou smlouvou a naprosto "nesmyslným" strachem, že by nám mohl někdo tlačit cizí občany na naše území bez našeho svolení a omezovat tak naši suverenitu... Abychom příští MS v hokeji nesledovali jen stylem "gól vstřelil jeden z našich hráčů", ale kdo to konkrétně byl, to už se nedozvíme...

+6/−1
21.5.2018 11:07

I98v94a90n 46D47í37t53ě 1436955114819

Regulace, nařízení, buzerace, byrokracie, předpisy, zákazy, příkazy, ... se na nás hrnou ze všech stran ve stále větším množství. :-/

+9/−2
21.5.2018 10:59

T53o88m36á96š 12T10a17t87í57č69e24k 5920902740428

Tím lepší stát, čím míň je cítit jeho existence. ;-)

0/0
21.5.2018 12:59

M68a56r27t13i86n 85P98e71t46v44a93d 4160799297562

Internet je pro obyčejného uživatele čím dál větším bezpečnostním rizikem. Podobně to platí i pro spoustu marketingových taktik a strategií. Stát musí mít nebezpečné aktivity pod kontrolou, protože jednotlivý člověk nemá k dispozici dostatečně účinné obranné mechanismy a prostředky.

"Tím lepší stát, čím míň je cítit jeho existence" už dávno v mnoha ohledech neobstojí: možná to naposled platilo v dobách Klausova gründerského kapitalismu.

Očekávat, že každý jednotlivec dokáže a bude dobrovolně omezovat své svobody v zájmu svobod těch ostatních, je bláhovou utopií. Nezbytné omezování svobod musí garantovat stát: nikdo jiný to dělat nemůže. A musí to dělat pružně a dynamicky, protože s rozvojem informatického věku budou nežádoucí zásahy do soukromí a útoky na individuální svobody čím dál častější a sofistikovanější.

Regulace jsou nevyhnutelné, a musíme si na ně zvykat. Neudiví mě, jestliže v dohledné době budou státy zasahovat i do webové komunikace: nelze připustit, aby byla svoboda slova zneužívána k nekontrolovanému šíření zmanipulovaných a falešných informací nebo nenávistných projevů. Dříve nebo později by to změnilo celý svět v jedno velké bojiště.

0/0
23.5.2018 22:50

T73o87m61á25š 69T85a81t35í52č40e51k 5310582250388

Ztracený případ z množiny věřících. Ti v pánaboha tvrdí, že člověka řídí buď bůh, nebo ďábel, ti ve stát, že buď stát, nebo zlo. Ještě k vám patří experti s chemtrails a všichni spolu patříte na uzavřené oddělení - jste lidem životně nebezpeční. Rv:-P:-P:-P

0/0
23.5.2018 23:06

J79a96n 55V72á93c84l86a77v96í93k 3672886641609

GDPR je taková naše národní klasika - bouře ve sklenici vody, ze které se stalo v Česku tsunami s miliardovými škodami :-)

+3/−2
21.5.2018 10:54

T67o16m10á17š 37T23a50t15í39č58e71k 5810742910608

Zajímavé, v Německu to lidi vnímají se stejnou nevolí. Doporučuji k tomu shlédnutí příslušných videí na YT kanálu Weltraumaffen.

0/0
21.5.2018 13:01

J56a43n 77V22á30c16l24a19v33í56k 3612876111829

Už to že mě místo nějakých velkých německých novin odkazujete na YouTube kanál s řádově tisícovkami shlédnutí, není moc přesvědčivé...

0/−1
21.5.2018 13:21

T27o75m28á92š 69T91a72t45í31č51e86k 5250382910268

Tento kanál je specifický tím, že jsou v něm představovány a probírány nejen články v hlavních novinách, zpravodajství veřejně-právních televizí, ale třeba také detailně znění nových zákonů.

Komu není rady, tomu není pomoci. Přeji krásné heče-peče!

+1/0
21.5.2018 13:28

T23o31m13á21š 85T46a47t33í20č52e40k 5600902890838

Jo, a pokud ti imponuje počet odběratelů a shlédnutí, jsi asi zákazník Majka, který je pán. :-P

+1/0
21.5.2018 13:33

M80i60c62h13a55e40l 95T63a81n31á67č 8838960551708

Politika pro lidi. Všichni to chceme. Usnadní nám to život. Bez toho bychom byli ztraceni.

... myslí si hrstka politických zástupců, kteří evidentně všude po světě nemají co na práci.

+4/−1
21.5.2018 10:37

D43a89v84i27d 17D42o40b83e88š 3965792377

Některé problémy GDPR, které řešíme s učiteli ve škole:

- když uspěje třeba školní sportovní tým nebo dítě na matematické olympiádě, už není možné je JMENOVITĚ vyzdvihnout, pověsit diplom nebo informaci o úspěchu na nástěnku na chodbě školy. Maximálně: náš florbalový tým (bez jmen) vybojoval tam a tam 2.místo, gratulujeme :-/

- učitel již nemůže sdílet fotografie z třídních akcí s rodiči (UZAVŘENÁ skupina, data na disku Google)

- není možné oslavit narozeniny dítěte ve třídě a sdílet obdobné informace ve třídě mezi sebou (např. mít nástěnku s narozeninami)

- atd..

+4/−4
21.5.2018 10:20

T93o81m27á60š 21N54e40u67g15e64b75a87u70e81r 1340495390630

A proč ne? Ono to něco nebo někdo zakazuje? Samozřejmě, že ne!

+1/−1
21.5.2018 10:22

D77a62v36i64d 81D95o70b16e72š 3755482297

Jestli o tom něco víte, sem s tím.

Jestli to chápu dobře, jde právě o práci s osobními údaji a omezením jejich šíření. Plus podmínění zveřejňování souhlasem jak dotčených dětí, tak jejich rodičů. Ve škole to řeší učitelé, právníci, metodika ministerstva školství.

+1/0
21.5.2018 10:30

L77u24k57á59š 67Š68l10e13h17o72f52e25r 1123379355199

Vy jste presne ten pripad neprimerene hystericke reakce...

+1/−4
21.5.2018 10:37

D39a46v59i15d 44D58o42b12e73š 3675262457

Já ne, ale učitelé. Mají z toho obavy. Jen předávám informace, jak zazněly na třídní schůzce.

+2/0
21.5.2018 10:41

L64u50k48á66š 90Š66l44e96h72o22f31e65r 1793399605709

Jasne, myslel jsem to tak, pardon ;-)

0/0
21.5.2018 10:41
Foto

P89e82t48r 78Š68e44b95e43s38t87a 8248420649247

Nemyslím, že by to v zásadě přinášelo něco nového nebo to bylo nadměrně složité: http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/msmt-pripravilo-pro-skoly-prakticky-navod-k-gdpr

Stačí se zbavit nepodloženého strachu.

0/−2
21.5.2018 10:47

T57o93m10á82š 67N52e31u14g57e21b70a90u21e65r 1330385490630

Chtěl jsem upozornit, že se mýlíte v tom, že není možné apod. To není pravda. Zaleží na tom, jak jste schopni nastavit si pravidla v souladu s GDPR.

Pravidla nestanovuje GDPR, ale každý jednotlivý správce sám pro sebe podle konkrétních podmínek. Souhlas má být použit pouze v případech, kdy není možné použít jiného právního titulu, jinak nikoliv.

0/0
21.5.2018 10:48

K29a81r40e83l 83Ř77e66h94á15k 9515339614789

Nezakazuje, ale jak jistě víte, musíte mít souhlas se zpracováním osobních údajů. A potřebujete jednak souhlas s okamžitým uveřejněním, případně pak souhlas s archivací, a pokud by jste chtěl fotku použít na pozvánku na další konání akce, musíte mít další souhlas. A jak jistě dobře víte, nesmíte použít tzv. hromadný souhlas. No a o souhlasu, který se týká dětí, snad netřeba psát...Takže měl pan Dobeš vlastně pravdu. Stačí jeden nepodepsaný a společnou fotku již nezveřejníte. Jedině ho vystřihnout, pokud by byl na kraji :-) :-) :-)

+1/0
21.5.2018 13:07

T30o63m18á97š 72N71e78u56g91e28b67a78u90e66r 1970535840760

A proč vymýšlíte, tak složitý způsob. Lze to řešit mnohem jednodušeji. To však předpokládá znát účel pro který fotografii pořizuji, nikoliv "vo no se to může hodit".

0/0
21.5.2018 14:13

K15a59r73e78l 45Ř41e27h20á26k 9155119564269

Co přesně myslíte, že je složité? Byl tam popsán jeden běžný případ s fotografií. Jak by jste to řešil tedy vy? Já na to koukám z pohledu obce a obecních akcí...

0/0
21.5.2018 14:18

T61o33m58á90š 70N56e57u35g64e76b84a72u88e21r 1250155850980

Zcela jednoduše, před tím, než fotografii pořídíte si musíte definovat k jakému ÚČELU ji pořizujete. S tím seznámíte dotčené osoby (to je první krok). Dále si k určenému účelu stanovíte právní titul (druhý krok). Podle toho si určíte, zda potřebujete, či nikoliv, souhlas. Pokud ano, vyžádáte si jej pro všechny účely pro které fotografii pořizujete (třetí krok). A dále není co řešit.

0/0
21.5.2018 14:34

K96a61r66e55l 56Ř28e55h84á71k 9655559614629

Přesně takhle jsem to popisoval... Akorát s tím, že já třeba o letošní dětský den nevím, kterou tu fotku použiji příští rok na pozvánky...

+1/0
21.5.2018 14:41
Foto

P50e90t71r 51Š27e66b18e16s81t37a 8298780949967

Doporučuji podívat se na metodiku vydanou MŠMT. V zásadě se totiž nic nemění, pokud se škola v této oblasti řídila zákonem 101/2000 Sb. Zpravidla se maximálně obnovuje souhlas rodičů se zpracováním údajů.

+2/−1
21.5.2018 10:28

P93a72v51e16l 93T20r28u12k59s64a 3933767112723

Jenomze to je ten zasadni problem. Na 101/2000 Sb. skoro vsichni z vysoka dlabali :-)

+6/0
21.5.2018 11:06

J25a71n 84S68m18e25t31a31n97a 2485722875294

A jako vzdy to v CR "nasazujeme" na poslesni chvili. V Nemecku se do toho pustili hned ze zacatku uz pred lety jak se o GDPR vedelo. Ma tam oporu v zakone a tak podobne. Aspon ze u nas mame OoU (101/2000), jinak by to slo doslova od nuly.

Urcite bude GDPR zohledneno i v novem formulari pro scitani lidu. Moc se tesim :)

0/0
21.5.2018 10:17

P89a89v78e39l 36O77b33d57r90ž98á24l49e66k 6516324888222

v Německu tohle celé vymysleli a až po letech to protlačili na úrovni celé EU.

0/0
21.5.2018 11:35

Najdete na iDNES.cz