Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Facebook má miliardu aktivních uživatelů a smazal Bartošovou

  • 80
Nového milníku dosáhla sociální síť Facebook, když v září dosáhla jedné miliardy aktivních uživatelů. Mezitím firma bojuje proti falešným účtům, což odnesl i údajný účet Ivety Bartošové. Další příjmy pak má přinést zpoplatněná možnost zvýraznění statusu.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg ve čtvrtek řekl, že minulý měsíc dosáhla jeho sociální služba jedné miliardy aktivních uživatelů. Facebook má nejvíce uživatelů v USA (asi 153 milionů), v Indii (43,5), Indonésii (43,1), Brazílii (37,9) a Mexiku (32). V Česku je pak zhruba 3,6 milionu uživatelů Facebooku, což nás řadí na 43. místo na světě.

Na konci června měl Facebook asi 955 milionů uživatelů měsíčně. Milník byl podle prohlášení dosažen 14. září ve 12:45 tamního času (21:45 SELČ). Současná situace ale může být paradoxně "číselně" horší. Firma od poloviny září totiž masivně maže falešné profily.

Facebook se rozhodl zatočit s falešnými účty a již od září pilně maže všechny závadné profily. Nevyhýbá se to ani Česku. Na asi nejviditelnější případ upozornil server Lupa.

Podle něj byl smazán profil Iveta Bartošová – jediné pravé oficiální stránky (facebook.com/ivetabartos), kde s více než 106 168 fanoušky údajně sváděl boj partner Bartošové Josef Rychtář. Na smazání možná čekají ještě další falešné profily této zpěvačky, jako třeba tento: facebook.com/ivetabartosova.

Mezitím se Facebook snaží všemocně ověřit totožnost uživatelů. Používá k tomu i potvrzení identity od přátel podezřelého uživatele. Je to však tak trochu boj s větrnými mlýny. Předpokládá se totiž, že místo smazaných účtů si podvodníci záhy registrují nové.

Důvod pro tento hon na podvodníky je zřejmý. Firma se snaží po vstupu na burzu ukázat, že umí vydělat peníze. Mnoho inzerentů si totiž stěžovalo, že se jejich reklama zobrazuje na falešných profilech a firma za to bere peníze.

Zvýrazněte si status

Další očekávaný zdroj zisků souvisí s novou službou, která umožní zvýraznit uživatelův status. Samozřejmě za peníze. Zatím to funguje jen v USA, ale dá se očekávat, že se nabídka se rozšíří i do světa.

Možnost zlepšit viditelnost svého statusu a vzkazů na sociální síti tak budou mít uživatelé podobně, jako to dnes mají reklamní společnosti.

Nová funkce má podle ČTK zajistit, že komentář nebo fotografie uživatele Facebooku dostane prominentní postavení mezi zprávami u jeho přátel, a je tedy pravděpodobnější, že si oznámení ostatní všimnou. Zaplacený komentář se na omezenou dobu automaticky umístí u příjemců na vrcholu novinek. Nyní se se zprávy obvykle zobrazují podle času a důležitosti.

Testovací cena nové služby ve Spojených státech činí sedm dolarů (135 korun), uvedl mluvčí Facebooku Jonathan Thaw. Ujistil rovněž, že sociální síť, která má 955 milionů uživatelů, i nadále zůstane zdarma.

Minulý týden Facebook představil službu, v rámci které mohou uživatelé v USA koupit a poslat svým přátelům reálné dárky, jako jsou brýle, cukrovinky či dárkové karty.