Studie The state of search engine safety (Situace v oblasti zabezpečení vyhledávacích služeb) společnosti McAfee ukazuje, že se zaposlední rok situace mírně zlepšila. Letos se počet rizikových výsledků ve vyhledávání pohybuje kolem 1 procenta, ze všech vyhledaných odkazů.
Sponzorované odkazy (tj. odkazy, jejichž zveřejnění je placeno inzerentem) jsou výrazně rizikovější než výsledky „regulérního“ vyhledávání. Tvůrce studie odhaduje, že jen americkým uživatelům internetu je každý měsíc předloženo 276 milionů výsledků vyhledávání, které odkazují na stránky ohrožující on-line zabezpečení.
Testováno bylo pět nejpoužívanějších vyhledávacích služeb Google, Yahoo!, MSN, AOL a Ask, které odpovídají 93 procentům veškerého používání vyhledávacích služeb. Základem studie byla analýza prvních 50 odkazů, které vyhledávač vracel jako odpověď. V rámci studie bylo zadáno 2 300 běžných klíčových slov a frází, které byly vybrány ze seznamů typu Google Zeitgeist (žebříček nejvyhledávanějších slov na vyhledávači Google), Yahoo! Buzz a dalších oborových zdrojů. Každý výsledek byl porovnán s databází nástroje McAfee SiteAdvisor, který obsahuje hodnocení více než 8,2 milionů serverů z hlediska jejich bezpečnosti pro uživatele.
Další podrobnosti o studii nalznete zde